Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Piko NS 2015 stroomafname probleem door meino
Vandaag om 12:03:59
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:41:44
Doornvliet door Wim Vink
Vandaag om 11:25:08
De (3d) knutsels van Ronald. door Edsko Hekman
Vandaag om 11:21:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
  

Auteur Topic: PB Models, ICR-rijtuigen  (gelezen 43136 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #180 Gepost op: 25 april 2023, 10:35:56 »
Zou wel moeten, maar als de fabrikant dat niet aan de opdrachtgever laat weten, kunnen we die simpelweg nog niet geven.
Vraag staat uit.
MTE heeft dat al een paar keer gevraagd en direct ook na het zien van de foto's op de beurs (dat was trouwens ook nieuw voor ons)

Nu is er een feestdag, ACME is morgen weer terug op kantoor.
We verwachten dan een antwoord.

« Laatst bewerkt op: 25 april 2023, 10:38:12 door Chris »

System-M

  • Online Online
  • Berichten: 492
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #181 Gepost op: 25 april 2023, 10:42:33 »
Ja de 010 heeft daar in het begin ook mee gereden. Maar later zijn er stickers opgekomen dus dat maakt een model wel of biet inzetbaar met ICd. Ik heb vanaf hier alleen even niet beschikbaar welke stickers de 010 in model heeft.

In de folder van ACME staat dat de geel/blauwe 186 010 stickers op de neus heeft met de logo's van zowel NS als NMBS/SNCB. Dat duidt op inzet in de Beneluxdienst.

Dank voor de reacties. Heeft iemand een foto van zo'n Benelux-traxx met die stickers of kan aangeven hoe dat er dan zo'n beetje uit zou moeten zien op de koppen? Ik heb wel gezocht naar foto's op internet, maar zie die logo's niet (ze zijn waarschijnlijk heel klein of ik kijk niet goed? :))
Grt
Marc

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5121
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #182 Gepost op: 25 april 2023, 10:49:42 »
Je hebt inderdaad wel een vergrootglas nodig, maar kijk maar op deze foto. Onder het middelste frontsein:

https://flic.kr/p/2j7FFHo

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #183 Gepost op: 25 april 2023, 11:12:21 »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #184 Gepost op: 25 april 2023, 12:46:04 »
Sticker dus te zien op de 010. Dat maakt de 010 uitsluitend inzetbaar met IC Brussel. De groen/grijze is alleen inzetbaar met ICd.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5176
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #185 Gepost op: 25 april 2023, 12:52:41 »
Is dat zo? Die variant heb ik ook in de dienst Den Haag - Eindhoven zien rijden (weet alleen niet of dat exact dit nummer was).
Groet, Frank

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #186 Gepost op: 25 april 2023, 12:54:28 »
Klopt. Maar ik vind het altijd wat lastig of ik hier nu treinseries ga noemen, alleen ICd of een combinatie.
Maar om inderdaad heel concreet te zijn: loc inzetbaar in treinseries 900, 1000 en 1100.

900 en 1000 = ICd.

Duplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #187 Gepost op: 25 april 2023, 14:40:20 »
Als je het nummertje een beetje door de ogen ziet zou je hem kunnen inzetten voor de binnenlandse ICD (900/1000/1100) aangezien de 186 037 nu al een tijdje met de ICBrussel sticker rond rijdt.
Hoe deze erop gekomen is? ;D Geen idee, de lok is in ieder geval niet ingezet geweest voor de ICBrussel.



Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #188 Gepost op: 25 april 2023, 14:52:43 »
Ik kan me ook niet voorstellen dat die loks per definitie niet worden uitgewisseld
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #189 Gepost op: 25 april 2023, 15:45:38 »
Kan zijn dat die tijdelijk reserve is geweest. Ik kan geen foto's vinden van de 037 voor de IC Brussel.
In de praktijk is het echt zo dat de 001-012 voor de IC Brussel staan en dat er niet gewisseld wordt!

Edit: Op een proefrit na, maar toen zat de sticker er nog niet op. Die zijn pas ;later geplaatst. Uit m'n hoofd 2019.
« Laatst bewerkt op: 25 april 2023, 15:48:08 door Daan! »

De eerste Ivo

  • Offline Offline
  • Berichten: 811
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #190 Gepost op: 25 april 2023, 17:15:44 »
Hoi samen,

Ik wil graag de eerste uitvoering hebben. Is dat dan de binnenland variant?

Ivo

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5176
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #191 Gepost op: 25 april 2023, 17:21:59 »
De eerste serie ICR betrof buurlandrijtuigen, die werden ingezet op het traject Den Haag CS - Venlo - Köln Hbf. In eerste instantie drie B's en een A met een D IV, toen de BKD's werden uitgeleverd, vervingen die een B en de D IV
« Laatst bewerkt op: 25 april 2023, 17:23:35 door spoorzeven »
Groet, Frank

De eerste Ivo

  • Offline Offline
  • Berichten: 811
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #192 Gepost op: 25 april 2023, 17:23:29 »
Hoi Frank,

Zit nu nog eens op mijn gemak naar de foto's te kijken. Denk idd dat ik tussen Venlo en Eindhoven een jaar lang hier in gezeten heb in 1982 of zo. :-)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8809
  • Hengelooo 1:160
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #193 Gepost op: 25 april 2023, 19:14:51 »
In eerste instantie drie B's en een A met een D IV, toen de BKD's werden uitgeleverd, vervingen die een B en de D IV

Maar een deel van de treinen werd ook zonder Stalen D gereden waardoor de samenstelling A+B+B+B ontstond, waarvan jouw mooie foto van de 1115 met trein naar Venlo te Boxtel op 17 april 1981 een bewijs is.

Met ingang van de winterdienst 81-82 (27-09-1981) werden de nieuwe ICR-BKD's aan de stammen toegevoegd, waarmee tevens koffie aan boord kwam. De Stalen D's gingen buiten dienst en de derde B's kwamen meehelpen de Plan E's te verdrijven van Zandvoort-Maastricht/Heerlen. 
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

grossraumwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 146
Re: PB Models, ICR-rijtuigen
« Reactie #194 Gepost op: 13 november 2023, 13:58:21 »
Vandaag (eigenlijk gisteren) is een nieuwe nieuwsbrief van PB aangekomen.
Daarin een aantal foto's van de preproductiemodellen van de ICR.

Wat mij opviel, is de verdeling beweegbaar/vast deel van de ramen.
Ik heb de indruk dat het bovenste deel te groot en het onderste deel te klein is.

Het was bij de ICR altijd een heel gedoe om je hoofd uit het raam te steken en vooral weer terug.
Bij de verdeling zoals het model weergeeft (ca. 2:3) zou dat geen probleem gegeven hebben...