Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Hulp gezocht omgeving Drachten
door
Gabriël Bergsma
Vandaag
om 13:18:04
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
thijs
Vandaag
om 13:18:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Falkenberg
Vandaag
om 13:11:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Eric B
Vandaag
om 13:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 13:04:13
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 13:00:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 12:59:21
Rondom Charlois
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 12:51:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 12:46:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:40:05
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 12:37:46
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt
door
Rick
Vandaag
om 12:28:05
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple
door
GD
Vandaag
om 12:23:09
Bumper voor de LH-101 handregelaar
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:22:08
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 12:15:58
Station Roodeschool
door
Benelux795
Vandaag
om 12:12:48
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 12:10:07
PB Models, ICR-rijtuigen
door
kar
Vandaag
om 12:09:15
Koppelingskamer Jägerndorfer te dichtbij
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:53:45
Polderbaan(tje) 0,3m2
door
GD
Vandaag
om 11:51:46
Lodewickshaven
door
Eric B
Vandaag
om 11:51:24
TRAX3D - kan geen account aanmaken
door
Pauldg
Vandaag
om 11:42:27
Bauarbeiten im gange
door
Eric B
Vandaag
om 11:39:38
Märklin 2025
door
Railpassie
Vandaag
om 11:36:35
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving.
door
Herb73
Vandaag
om 11:23:12
Wat spoor 1 brouwsels
door
Kees-Jan
Vandaag
om 09:40:15
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 09:23:10
Rangeren met een pec
door
j.ossebaar
Vandaag
om 09:20:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:19:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
V200-G2000
Vandaag
om 09:18:19
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Vorige
-
Volgende
-
1
...
14
15
[
16
]
17
18
Omlaag
Auteur
Topic: Baanplan deels gebaseerd op Veluwe (gelezen 46034 keer)
Benelux795
Offline
Berichten: 5083
Vinnie the who?
Re: Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
«
Reactie #225 Gepost op:
21 November 2023, 10:14:20 »
Citaat van: Matthijs van Heijningen op 21 November 2023, 08:39:52
Volgens mij is mijn variant van het schaduwstation met keerlussen een soort samengevouwen hondebot.
Ja, daar heb je wel gelijk in; alleen kruisen de keerlussen elkaar en moet je of goed opletten of op een of andere manier beveiligen. Met hondebot bedoel twee daadwerkelijk gescheiden keerlussen; die schud jij ook wel zo uit je mouw
Maar dan moet je vermoedelijk op 3 lagen gaan werken...
En bij jouw versie ben je de zijlijn kwijt...
Gelogd
De groeten! Vincent
Arlbergbahn...?
Bf Kibronn
Matthijs van Heijningen
Offline
Berichten: 2412
Re: Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
«
Reactie #226 Gepost op:
21 November 2023, 10:45:54 »
Je moet er misschien ook voor waken dat het geen 10 jaren plan gaat worden.
En met maar 2 niveaus kan je ook zorgen dat er voldoende ruimte over is tussen beide niveaus zodat je overal goed bij kan. Met 3 niveaus wordt dit ook allemaal complexer.
Als je van de rechter spiraal een ovaalvormig spiraal maakt zou je buiten het izicht d.m.v. een wisselstraat het oranje spoor samen kunnen voegen met het gele en paarse spoor.
Waardoor het lijkt alsof de zijlijn bestaat. Weet alleen niet of het lekker gaat een wisselstraat in een klimspiraal. Maar als het gaat dan zou je een zijlijn hebben van +/- 225cm waar dan een museumtrein of goederentrein kan wachten totdat het hoofdspoor vrij is. Ook heeft deze voldoende lengte om als uithaalspoor te dienen.
mvg,
Matthijs
Gelogd
spoorijzer
Offline
Berichten: 3037
Re: Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
«
Reactie #227 Gepost op:
12 July 2024, 10:33:35 »
Hoi Ruben,
Niet om je te pushen oid, maar ik ben benieuwd of je (nog) bezig bent met dit baanplan of de bouw ervan?
Groeten,
Rogier
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Matthijs van Heijningen
Offline
Berichten: 2412
Re: Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
«
Reactie #228 Gepost op:
12 July 2024, 11:03:00 »
Ik ben er ook wel benieuwd naar
mvg,
Matthijs
Gelogd
spoorijzer
Offline
Berichten: 3037
Re: Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
«
Reactie #229 Gepost op:
12 July 2024, 11:05:16 »
Ik vind het nog steeds een leuk baanplan, maar ik ben erg benieuwd of het net zo smoelt als in het echt zeg maar
Gelogd
www.spoorijzer.nl
Keska
Offline
Berichten: 455
Re: Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
«
Reactie #230 Gepost op:
12 July 2024, 13:16:09 »
Dat vraag ik me bij meer ambitieuze plan-topics af...
Ruben was een maand terug hier nog 'actief' , maar laatste bijdrage is uit 2023
«
Laatst bewerkt op: 12 July 2024, 13:18:06 door Keska
»
Gelogd
Ronald
Ruben1990
Offline
Berichten: 203
Re: Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
«
Reactie #231 Gepost op:
14 July 2024, 09:25:14 »
Beste mensen! Allereerst leuk dat er nog steeds interesse is en dat jullie het een leuk plan vinden
Ik moet bekennen dat de tijd voorbij vliegt als de laatste post alweer uit 2023 was
Sta ik van te kijken..
Het ontbreken van tijd was even aan de orde. Het organiseren van mijn eigen bruiloft, vervolgens een huwelijksreis en nog op zomervakantie. Alle 2 met relatief weinig tot internet wat overigens wel is heerlijk is en gister bij thuiskomst ontdekte ik de " licht paniek in de ogen
toen mijn mail weer synchroniseerde
"
Geruststelling. Hij wordt doorgezet. Zelfs mijn vrouw (wat ik nu kam zeggen ipv vriendin) zit nu te pushen
Binnenkort gaan we weer verder.
Groeten Ruben
«
Laatst bewerkt op: 14 July 2024, 09:27:01 door Ruben1990
»
Gelogd
spoorijzer
Offline
Berichten: 3037
Re: Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
«
Reactie #232 Gepost op:
14 July 2024, 13:29:11 »
Hee Ruben,
van harte gefeliciteerd met je huwelijk!
Goede berichten over het baanplan, we volgen graag hier mee
Groeten,
Rogier
Gelogd
www.spoorijzer.nl
NS264
Offline
Berichten: 9040
Het leven op de weg.
Re: Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
«
Reactie #233 Gepost op:
14 July 2024, 14:05:47 »
Gefeliciteerd,
Benieuwd naar vervolg.
Gr. Koen.
Gelogd
Werkspoor modulen weer aktief.
Swalbenburg in N
de pauze stand.
Flash & The Pan:
waiting for a train
.
Ronald Halma
Organisator US Convention Nederland
Offline
Berichten: 18301
Modelrailroading is fun!
Re: Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
«
Reactie #234 Gepost op:
14 July 2024, 14:34:06 »
Gefeliciteerd dan maar en ik zou zeggen; bouwdraad van maken en de cirkelzaag aanslingeren!
Gelogd
Greetz, Ronald
Mijn US Convention Aalten
Mijn modules!:
Micromodule
Benelux795
Offline
Berichten: 5083
Vinnie the who?
Re: Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
«
Reactie #235 Gepost op:
15 July 2024, 20:00:01 »
Of we beginnen gewoon een nieuwe ronde met suggesties...
Die 3 korte passeerspoortjes zijn namelijk nog een doorn in mijn oog...
Ideetje: enkel passeerspoor, maar wel fatsoenljke lengte. VSM halte is voormalige losstraat, waar op de resterende kopsporen van tijd tot tijd ook nog een paar goederenwagons worden geparkeerd..
Gelogd
De groeten! Vincent
Arlbergbahn...?
Bf Kibronn
Ruben1990
Offline
Berichten: 203
Re: Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
«
Reactie #236 Gepost op:
16 July 2024, 22:41:54 »
Allen dank voor de felicitaties
Voordat alle drukke bedoelingen er waren had ik nog wel wat tijd gevonden om even over mijn plan te buigen. Daar kwam het volgende uit.
Omdat er vanuit Assel/Stroe vanaf spoor 2 (paars) naar spoor 1 (geel) een mogelijkheid was, bijvoorbeeld werkzaamheden oid. waardoor een trein tegengesteld het station binnen moest kunnen komen, kon deze aan de Arnhem kant nooit meer terug naar spoor 2 (paars). Positieve van het verhaal is dat de bocht wel heel mooi glooiend is. Vanuit Arnhem naar Assel/Stroe gezien is dat probleem niet aan de orde. Daar kan een trein van spoor 1 (geel) naar alle sporen en weer terug naar spoor 1
Detail:
Compleet baanoverzicht:
Nu de aanpassing; De flex is geknipt, er is een extra wissel geplaatst zodat die mogelijkheid er nu wel is. Ook nu kan er vanuit spoor 2 elk spoor benaderd worden en uiteindelijk weer op de rechterkant (spoor 2 paars) weg. We zijn nog steeds niet in België/Frankrijk waar we eeuwig links blijven rijden (wat betreft treinverkeer en ik daar geen reet van snap, maar goed dat is een andere discussie).
Detail waar het omgaat
Complete baan:
@ Vincent, op zich is het wel een speels idee, alleen dan ben ik wel wat bang voor 1 richtingsverkeer van het museumstel. Het museumstel kan nu nooit van het museumperron naar Assel/Stroe zonder eerst kop te moeten maken.
En over de nieuwe ronde suggesties gesproken
, of moeten we spoor 1 en 2 laten zakken (op de plek van de goederensporen) en gaan de goederensporen naar boven zodat er meer lengte kan?
Ik zal tzt is wat rails erbij pakken om dat deel is na te maken op de flex na, kijken hoe het werkelijk uitvalt qua treinlengte etc.
Groeten,
Ruben
Gelogd
NS264
Offline
Berichten: 9040
Het leven op de weg.
Re: Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
«
Reactie #237 Gepost op:
16 July 2024, 22:54:37 »
Hoi,
Als ik wat suggestie mag geven:
Je centreert teveel in 1 hoek.
Maak gebruik van de omgekeerde U - vorm.
Mijn favoriet zijn U en L banen.
Je ogen kijken automatisch naar een deel.
Links-midden-rechts.
Kijk je naar het 1, dan zie je de 2e of 3e niet.
Is je baan denkbeeldig al langer.
Het landschap komt vanzelf
Gr. Koen
«
Laatst bewerkt op: 16 July 2024, 22:58:14 door NS264
»
Gelogd
Werkspoor modulen weer aktief.
Swalbenburg in N
de pauze stand.
Flash & The Pan:
waiting for a train
.
Benelux795
Offline
Berichten: 5083
Vinnie the who?
Re: Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
«
Reactie #238 Gepost op:
16 July 2024, 23:11:19 »
Twee reacties:
waarom kan museumtrein niet naar Stroe (links)? Perron kan je toch op zelfde spoor houden?
ik krijg het idee, dat je elke mogelijkheid om via ieder spoor te vertrekken/binnenkomen/passeren/etc wilt inbouwen; maakt het mijns inziens druk en ongeloofwaardig
En het extra wissel; je rijdt dan normaal volle vaart over een afbuigend wissel..
Gelogd
De groeten! Vincent
Arlbergbahn...?
Bf Kibronn
Ruben1990
Offline
Berichten: 203
Re: Baanplan deels gebaseerd op Veluwe
«
Reactie #239 Gepost op:
16 July 2024, 23:25:41 »
Ooh wacht even. Nu zie ik je tekening zoals die bedoeld is. De linker kruiswissel van de goederensporen is 1 spoor verplaatst. Ik zag/las de tekening als zijnde dat het museumperron was opgeofferd voor wat kopsporen.
Weet niet wat reeeel is qua snelheid omdat je daar ook al wissel ligt van het raccordement/museumspoor. En binnen komen station. Hoog groen 140 is to much denk ik zo.
Voorkeur om toch de flex te houden daar en wissel eruit laten?
Groeten
Ruben
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Vorige
-
Volgende
-
1
...
14
15
[
16
]
17
18
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe