Hallo iedereen,na verhuisd te zijn na 5 jaar weer begonnen met opbouwen . Ik heb lenz lzv100 met controller 101 etc .Heb op internet gekeken naar Lenz bezetmelders en terugmelders LB101 en LR101. Waar zijn deze te koop nu in 2021??? Wie heeft voor mij suggesties.Kan ik als optie ook bezetmelders en terugmelders van tams elektronik nemen kant en klare modules.(conrad)Wie weet een goed adres om lenz komponenten aan te schaffen ?Bedankt alvastGroetjes Gert
Ik heb een Lenz-centrale, maar verder weinig van Lenz.Voor de terugmelding heb ik een S88 naar Xpressnet interface. Kan ik de veel goedkopere S88-terugmelders (heel veel fabrikanten) gebruiken in plaats van de RS-terugmelders van Lenz. Kost een terugmeldpunt ineens iets van 2 euro in plaats van een tientje. De interface kost vier tientjes en is gelijk computerinterface. Werkt allemaal perfect.https://rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-117874107/s88XPressNetLI_USB.htmlDe prijsstelling van sommige producten kan er iets mee te maken hebben. Maar de verminderde populariteit komt denk ik vooral omdat Lenz zelf lange tijd minder belang heeft gehecht aan de digitale lijn. Veel producten werden nauwelijks doorontwikkeld. De RS-bus werkt nog best, maar Lenz heeft nooit de moeite genomen een stuk of 16 terugmelders compleet met stroomdetectie in één schakeling te plaatsen, zoals bij S88 al lang de gewoonte is. Met locdecoders en schakeldecoders loopt Lenz structureel achter de feiten aan. De nieuwe centrale heeft jaren op zich laten wachten.
Hallo Gert,Ik denk dat je heel veel antwoorden kunt vinden in de encyclopedie. Zie daarvoor de knop linksboven in de menubalk.Deze vraag wordt heel vaak gesteld namelijk. En daar vind je nog veel meer info, en sneller… Gr, Bert
Hoi HenkIk heb alleen lenz de centrale lzv100 met de controller en wisseldecoders. wat heb ik verder nu nodig om het via laptop te doen (usb-aansluiting).gr.gert