Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Line-up foto's van modellen
door
ES44C4
Vandaag
om 18:14:37
De Hembrug 1906 - 1983
door
ruudns
Vandaag
om 17:55:19
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning
door
Eric B
Vandaag
om 17:41:52
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
eemstede
Vandaag
om 17:41:16
Treinen willen niet meer rijden
door
juffrouwjannie
Vandaag
om 17:40:55
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
basjuh1981
Vandaag
om 17:29:44
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
maartenvdb
Vandaag
om 17:28:36
3d printen van ns daglichtseinen
door
weslyr
Vandaag
om 17:27:59
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal.
door
Herb73
Vandaag
om 17:19:47
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
André82
Vandaag
om 16:29:51
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 16:28:46
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 16:13:39
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 16:11:38
29 november verkoop MSV
door
Ronald69
Vandaag
om 16:10:51
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 16:07:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 16:06:12
Bruggen (H0) printen in 3d - fysieke brugdelen.
door
RobVille
Vandaag
om 15:47:03
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
Vandaag
om 15:28:46
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Arjen52
Vandaag
om 14:40:13
Frans loodsje et cetera
door
Met een sik
Vandaag
om 14:23:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 13:54:24
Gezocht: Digikeijs DR4088LN LocoNet GND
door
pjkramer
Vandaag
om 13:01:36
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Erik_omBC
Vandaag
om 12:44:22
Alternatieven voor servo's
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 12:37:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:32:43
Bahnstrecke 5867
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:25:05
Nahmertaler Kleinbahn
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:17:49
Onderdeel zeer kleine schroef kabelbaan Brawa 6220
door
stoombr38
Vandaag
om 11:56:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:50:20
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Benelux795
Vandaag
om 11:32:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Marklin BR 01 39010
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Marklin BR 01 39010 (gelezen 2983 keer)
Paul Stolk
Offline
Berichten: 12
Big Boy rides again!
Marklin BR 01 39010
«
Gepost op:
16 March 2008, 17:44:05 »
Hallo allemaal,
Heden,op deze druilerige zondagmiddag,via de buren ontvangen de Marklin stoomloc BR 01 artno. 39010,gekocht op het duitse E-bay voor Euro 319,90 plus Euro 10.- verzendkosten,maakt totaal Euro 329,90.
Dit was een Sofort-Kaufen prijs,scheelt toch Euro 59.- met de adviesprijs van Euro 389.-.
Al mijn verwachtingen zijn uitgekomen,de loc is een ware schoonheid en straalt aan alle kanten kwaliteit uit.
Heb haar natuurlijk gelijk op de C rails gezet en haar met het Mobile Station aan de praat gebracht.
Ze rijdt supersoft over de rails,ook in zeer traag tempo,alleen heeft ze wat moeite om bij lage snelheid over het engelse wissel heen te komen,de drijfwielen slippen dan door,beetje vreemd wel.
Er zit een berg prachtig geluid in,natuurlijk lopen de uitlaatslagen gelijk met het rijtempo,maar ook een zeer overtuigende fluit,een rangeerfluit,het tikken van de luchtpomp,het piepen van de remmen,en het schudden van het kolenrooster zijn mooi om te horen.
Bovendien is een flikkerend kolenvuur ook nog nagebootst.
Marklin wil graag dat wij de nieuw uitgebrachte rijtuigen in de aangepaste lengteschaal achter deze loc hangen,ik vind echter de oude blikken rijtuigen nog steeds het mooist,heb er gelijk 7 stuks achter gehangen,1 x bagage groen,2 x 2e klasse groen,2 x 1ste klasse blauw waarvan 1x met sluitlichten,en ook nog een restauratierijtuig in rood.
Alles bij elkaar een mooie trein uit het midden van de jaren zestig.
Nu is de spaarpot weer leeg en duurt het nog even voor ik de nieuwe V200 kan kopen,staat in de vitrine van M&B te Rotterdam te lonken naar mij en is zeker bijzonder fraai.
Om dan toch maar in het zelfde tijdperk/land te blijven heb ik ook wel zin in de Rheingold E-loc met strijkijzer neus,kan ik daar mijn blikken Rheingold rijtuigen achterhangen,of misschien wel een klassiek blikken Rheingold setje,als Sonder-Zug zullen we maar zeggen.
Dan blijft nog over de stoere E50 voor een leuke Volkswagen Kever trein,de nieuwe BR64 Bubikopf (prachtig!),en wellicht een digitale V60 en/of V100 voor het rangeerwerk.
Kortom,Sinterklaas heeft nog jaren werk.
Marklin,de Gottardo had anders gemoeten,maar de BR 01 is wat mij betreft een zeer geslaagd model voor een schappelijke prijs,voor mij het bewijs dat Marklin nog steeds bij de top behoort!
Mensen,kopen die loc!
Groetjes,
Paul.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Marklin BR 01 39010