die ik wil voeden met 15V (lijkt me op dit moment een mooi voltage, [link naar voeding].
Daarbij wilde ik een Electronische Circuit Breaker hebben, zodat hij snel reageert op over voltage
Daarom wil ik jullie hulp inroepen. Heeft iemand weet van een ECB die wel op 15V werkt en 3A kan detecteren?
er zijn zelf herstellende zekeringen in de handel.ik heb ze in mijn dinamo systeem ingebouwd (3 amp).het zijn die kleine bruine vierkantjes met een stift cijfer er op op de fotoHans
@ Bask185: als je een kortsluiting niet van een optrekkende trein kunt onderscheiden, is er wel echt iets mis lijkt mij.
En als je toch al met een uC werkt, is een stroom-meetchip (waarom niet gewoon een stroommeet-weerstand?) wel erg overdreven. Gewoon de spanningsval over die stroommeet-weerstand (Sense-weerstand in het Engels) meten en die waarde inlezen in een microcontroller.
En dan vraag ik me nog serieus af of het gemiddelde elektronische relais in de handel wel geschikt is voor de hoogfrequente digitale baanspanning.