Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: Z21 app gebruikt veel stroom, instelling verkeerd?  (gelezen 3898 keer)

bmwpiet

  • Offline Offline
  • Berichten: 136
Z21 app gebruikt veel stroom, instelling verkeerd?
« Gepost op: 12 oktober 2021, 20:21:54 »
Mijn redelijk jonge tablet is erg snel leeg bij gebruik en stand by van de Z21 App.
heb ik een instelling verkeerd staan. ??
HO digitale baan, periode III tot IV, DR 5000, z21start, DR en DB rijt Roco personenrijtuigen, Mitropa slaap, bar, Railkraan Kibri, Sound en rook locs: ESU DB218,  Sleeptender stoomlok, Sound: 2 stuks NS Sikken. 5 deurs Locloods.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Z21 app gebruikt veel stroom, instelling verkeerd?
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2021, 20:31:05 »
Hoi,

Wat is snel leeg? Is dat één uur of 4 uur? Is er niet meer veranderd dan alleen de installatie en gebruik van de z21-app?

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

bmwpiet

  • Offline Offline
  • Berichten: 136
Re: Z21 app gebruikt veel stroom, instelling verkeerd?
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2021, 20:57:48 »
4 of 5 uur dan leeg. Zwart scherm, dus dat is het ook niet.
Alleen bij gebruik van die App trekt hij hem helemaal leeg tot hij uit is.
Heb in het voorjaar een startset van roco met router erop aangesloten. Verder niets veranderd.
Heb een witte z21.
heb wat andere apps geïnstalleerd na die tijd.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2021, 20:59:19 door bmwpiet »
HO digitale baan, periode III tot IV, DR 5000, z21start, DR en DB rijt Roco personenrijtuigen, Mitropa slaap, bar, Railkraan Kibri, Sound en rook locs: ESU DB218,  Sleeptender stoomlok, Sound: 2 stuks NS Sikken. 5 deurs Locloods.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Z21 app gebruikt veel stroom, instelling verkeerd?
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2021, 21:03:42 »
heb wat andere apps geïnstalleerd na die tijd.

Daar kan er best 1 tussen zitten die heel veel gebruikt. Hoeft dus niet perse de z21 app te zijn :)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7805
Re: Z21 app gebruikt veel stroom, instelling verkeerd?
« Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2021, 21:13:59 »
Ik vermoed dat de z21 app de wifi zwaar belast en dan de accu snel leeg trekt.
Gr.
Eric

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Z21 app gebruikt veel stroom, instelling verkeerd?
« Reactie #5 Gepost op: 12 oktober 2021, 21:45:35 »
hoi,

heb wat andere apps geïnstalleerd na die tijd.

Wat voor apps en welke apps? Wat voor een tablet is het trouwens? Android of een ipad?

Je kan in de instellingen van Android en IOS aangeven dat een app niets op de achtergrond mag doen.

Groet
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

bmwpiet

  • Offline Offline
  • Berichten: 136
Re: Z21 app gebruikt veel stroom, instelling verkeerd?
« Reactie #6 Gepost op: 14 oktober 2021, 13:39:18 »
Bedankt,
ga uitzoeken over achtergrond actie
HO digitale baan, periode III tot IV, DR 5000, z21start, DR en DB rijt Roco personenrijtuigen, Mitropa slaap, bar, Railkraan Kibri, Sound en rook locs: ESU DB218,  Sleeptender stoomlok, Sound: 2 stuks NS Sikken. 5 deurs Locloods.

Zsjoske

  • Offline Offline
  • Berichten: 160
  • n spoorder
Re: Z21 app gebruikt veel stroom, instelling verkeerd?
« Reactie #7 Gepost op: 14 oktober 2021, 17:18:46 »
@Piet,

Hadden we maanden geleden al een kleine discussie over het aansluiten van je tab, lees ik nu weer iets vreemds.  Je hebt ook andere apps geïnstalleerd !   Dat kan eigenlijk niet want als je de Roco router hebt aangesloten zoals in de handleiding omschreven ben je helemaal niet met internet verbonden, kun je dus ook geen andere apps downloaden.

Of je gebruikt de tap ook via je thuis netwerk of je hebt toch een link via de Roco router met internet gemaakt.

Hou er dan rekening mee dat elke toetsaanslag welke je doet gemonitord wordt via grote datacenters. Je tab doet dan ook niets anders dan de hele dag je surfgedrag bij houden en verzenden naar een data center.  Ook wordt er constant gezocht naar updates voor apps. Dat vreet stroom.

Veel en vaak wordt er bij installatie van een nieuwe app naar je locatie gevraagd en zodra je daar op klikt wordt je Gps geactiveerd.  Zet je Gps uit ook dat vreet stroom, kijk dan ook ff of je Bluetooth aan staat en zet dat ook uit.  Om aan de batterij tijden te komen welke de fabrikant aangeeft zal je ook je helderheid van je beeldscherm moeten aanpassen en deze op een veel lager niveau zetten.

Je kunt onder apps zien welke apps op de achtergrond actief zijn en ook hoeveel data ze gebruiken, verwijder die grootverbruikers of zet ze op nonactief.

Gr. Jos
Mvg. Jos
Spoor N - z21 met tab bediening geweldig !

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1077
Re: Z21 app gebruikt veel stroom, instelling verkeerd?
« Reactie #8 Gepost op: 14 oktober 2021, 18:55:43 »
Kunt toch gewoon van WiFi netwerk switchen als de tablet niet in gebruik is voor de Z21.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7805
Re: Z21 app gebruikt veel stroom, instelling verkeerd?
« Reactie #9 Gepost op: 14 oktober 2021, 19:39:19 »
Hou er dan rekening mee dat elke toetsaanslag welke je doet gemonitord wordt via grote datacenters. Je tab doet dan ook niets anders dan de hele dag je surfgedrag bij houden en verzenden naar een data center.
Ja en volgende week landen de mars mannetjes.  ::)
Overdrijven is ook een kunst.

Hadden we maanden geleden al een kleine discussie over het aansluiten van je tab, lees ik nu weer iets vreemds.  Je hebt ook andere apps geïnstalleerd !   Dat kan eigenlijk niet want als je de Roco router hebt aangesloten zoals in de handleiding omschreven ben je helemaal niet met internet verbonden, kun je dus ook geen andere apps downloaden.
Ja je kan een tablet voor nog meer dingen gebruiken dan alleen voor dez21 app.
Als Piet die ook voor dagelijks gebruik gebruikt naast de besturing van zijn treinen is hier niks geks aan.

Maar inderdaad GPS en Bluetooth zou ik gewoon uitschakelen. Heb je met de z21 app niet nodig.
Gr.
Eric

bmwpiet

  • Offline Offline
  • Berichten: 136
Re: Z21 app gebruikt veel stroom, instelling verkeerd?
« Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2021, 19:47:22 »
Bij mobiele gegevens heb ik " gebruik op de achtergrond"  uitgezet.

ja, ik schakel over van de huis Wifi op TP Link uit de startset (niet dat ik start, heb al jaren een baan) maar de set was in de aanbieding.

Bluetooth staat niet aan en GPS is niet te vinden.

Waarom zou de Z21 die ook nodig hebben.

Dus samengevat:
Ik zit op de tplink wifi van roco, doe niets anders want die hangt niet aan internet, dus boodschappen bestellen, op een forum kijken : uitstellen, tot we stoppen met de baan en terug gaan op huis wifi
dus ben aan het rijden, ga even op pauze, stroom op de baan en tplink, soms geluid aan van een loc, koffie drinken, paar uur weg, `avonds verder, niet dus scherm is zwart en blijft zo.
Normaal doe ik twee dagen met een volle accu.
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2021, 23:16:56 door Bert van Gelder. Reden: Meerdere berichten samengevoegd. »
HO digitale baan, periode III tot IV, DR 5000, z21start, DR en DB rijt Roco personenrijtuigen, Mitropa slaap, bar, Railkraan Kibri, Sound en rook locs: ESU DB218,  Sleeptender stoomlok, Sound: 2 stuks NS Sikken. 5 deurs Locloods.

Zsjoske

  • Offline Offline
  • Berichten: 160
  • n spoorder
Re: Z21 app gebruikt veel stroom, instelling verkeerd?
« Reactie #11 Gepost op: 14 oktober 2021, 23:13:57 »
@Piet,

Bij mijn weten is er niets wezenlijks veranderd aan de z21 app, je zult het accu probleem dus elders op je tablet moeten zoeken.  Of je accu is kaduuk !

Ga naar (android) instellingen>applicatiebeheer en kijk welke apps je data opslokken en of die wel of niet actief zijn.  Zoals eerder vermeld, verwijder ze of zet ze uit.

Ga naar (android) locatie services en vink GPS satellieten uit.  Als je verstandig bent vink dan ook de Google locatie toegang uit.

Ik mag dan wel gefêteerd worden als zijnde een wappie met alu hoedje en iets met marsmannetjes, maar mijn neef ( zoon van mijn zus dus  ::)) werkt bij zo’n datacenter in het Noorden des Lands en je wilt niet weten wat daar allemaal mogelijk is.

Gr. Jos
Mvg. Jos
Spoor N - z21 met tab bediening geweldig !

bmwpiet

  • Offline Offline
  • Berichten: 136
Re: Z21 app gebruikt veel stroom, instelling verkeerd?
« Reactie #12 Gepost op: 15 oktober 2021, 08:51:13 »
ZUCHT

Jos
heb je begrijpend lezen op school gehad.
Wat staat er in mijn stukje over mijn accu? JUist

Familie van mij had een software bedrijf, wat heeft dat met de z21 te maken? Net zoveel als een datacentrum.

locatieservice stond ALTIJD aan, dat scheelt gevraag.

kan de GPS NIET uitzetten en is NIET nodig. Nogmaals, doe TWEE dagen met een batterij.
Ja, misschien komen morgen de Russen weer.  :police: ??? :-X
HO digitale baan, periode III tot IV, DR 5000, z21start, DR en DB rijt Roco personenrijtuigen, Mitropa slaap, bar, Railkraan Kibri, Sound en rook locs: ESU DB218,  Sleeptender stoomlok, Sound: 2 stuks NS Sikken. 5 deurs Locloods.

Zsjoske

  • Offline Offline
  • Berichten: 160
  • n spoorder
Re: Z21 app gebruikt veel stroom, instelling verkeerd?
« Reactie #13 Gepost op: 15 oktober 2021, 11:07:10 »
Beste BMWPiet,

ZUCHT….   
Wie van ons tweeën niet begrijpend kan lezen of schrijven ! is maar de vraag !

Met je reactie geeft je aan dat je totaal geen notie hebt van hoe een computer of tablet werkt, je bent zelfs nog niet in staat een functie op je tablet aan of uit te zetten.

Voor mij, laat ik het hierbij.
Mvg. Jos
Spoor N - z21 met tab bediening geweldig !

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Z21 app gebruikt veel stroom, instelling verkeerd?
« Reactie #14 Gepost op: 16 oktober 2021, 07:10:51 »
hoi,

Je meestal meer instellen op je tablet dan je denkt  :) Ook het aan- / uitzetten van de GPS / Wifi en andere zaken. Alleen veel programma's zullen gaan zeuren dat ze er graag bij willen. Dat is vinden sommige mensen lastiger dan aan laten. Het uitzetten van bepaalde onderdelen scheelt wel in stroomverbruik.

Ik zit op de tplink wifi van roco, doe niets anders want die hangt niet aan internet, dus boodschappen bestellen, op een forum kijken : uitstellen, tot we stoppen met de baan en terug gaan op huis wifi dus ben aan het rijden, ga even op pauze, stroom op de baan en tplink, soms geluid aan van een loc, koffie drinken, paar uur weg, `avonds verder, niet dus scherm is zwart en blijft zo.  Normaal doe ik twee dagen met een volle accu.

Kijk  ;D Dat vertelde je in je eerste post er allemaal niet bij.  :) Dat zijn hele andere omstandigheden dan "normaal". Het zoeken naar WiFi-netwerken kost redelijk wat energie als het ding geen verbinding heeft. Het blijft constant aan het zoeken. Dus als je het ding meeneemt zonder uit te zetten is het ding constant in de auto aan het zoeken naar een geschikt wifi-netwerk. En dan kan het hard gaan naar hoe lang je onderweg bent  :) Zo lang je op hetzelfde netwerk blijft is er vaak niets aan de hand. Dan hoef het ding niet te zoeken naar andere beschikbare WiFi-netwerken. Ik zou de tablet compleet uitzetten als je hem ergens mee naar toe neemt. Als je dat niet wilt kan je het proberen met "vliegtuigstand" dan worden alle verbindingen (Wifi / Bluetooth / evt. 4G-dataverbinding0 uitgezet, dan zoekt de tablet ook niet tijdens het reizen. Thuis kan je hem weer uit "vliegtuigstand" halen.

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!