Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 19:38:02
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:34:04
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
  

Auteur Topic: Bahnhof Bowald (D)  (gelezen 3490 keer)

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2109
  • MSc Micro-Electronics
Bahnhof Bowald (D)
« Gepost op: 01 March 2008, 16:53:00 »
Zo, mijn nieuwste Project is het station Bowald.

Nadat mijn diorama werd afgebroken, daardoor kwam ik op het idee om mijn oude baan om te bouwen. Zo konden ik en m'n pa de oude modules behouden. Even hier een plannetje

Dit is een zeer simpel doorgangsstationnetje. Er zijn 2 doorgangssporen (1 en 2), waarbij spoor 1 het meest wordt gebruikt. Aan spoor 3 liggen het stationsgebouw, de goederenloods en een brandstofhandel. Spoor 2a is een loods met koele opslag, terwijl spoor 2b een laad-losperron heeft.
Spoor 4 heeft een bokkraan (van mijn diorama), terwijl spoor 5 een laad-losweg is. Tenslotte ligt op spoor 5a een lokloods met behandelingsplek

aan beide pijlen komen 2 schaduwstations met elk 2 korte sporen (1 is nog niet af)

Nu 2 plaatjes van de baan zelf (met m'n pa er ook op)


De baan kan zowel digitaal (MultiMaus) als analoog gebruikt worden. Op dit moment heb ik slecht 4 digitale loks (meer analoog)

Als laatste ben ik nu bezig met m'n lokloods. Boven is de bewerkte binnenmuur onder de originele.  ;)
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Bahnhof Bowald (D)
« Reactie #1 Gepost op: 01 March 2008, 16:57:41 »
Citaat
...met m'n pa er ook op..

Ziet er leuk uit. Je Pa bouwt en jij fotoot ;D

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2109
  • MSc Micro-Electronics
Re: Bahnhof Bowald (D)
« Reactie #2 Gepost op: 30 March 2008, 15:33:53 »
De laatste tijd rijden ik en mijn vader vaker met de modelbaan dan dat we eraan bouwen. Dus het werd tijd voor een materieelshow

Als eerste de arbeiderstrein uit tijdperk 4. Deze bestaat uit 3 sets van 2 3-assige ombouwwagens van Roco. De trekkracht is de 212 380-0 van Fleischmann.

De 2e is een standaard personentrein uit tijdperk 3, bestaande uit een samenstelling van verschillende donderbussen van Roco en Fleischmann. De trekkracht is de 64 297 van Roco.

De 3e is een nog oudere samenstelling. Deze bestaat uit een set Pruisische personenrijtuigen van Fleischmann. De trekkracht is de 74 1023 van Roco

Als 4e is een zogenaamde Eilzüg uit tijdperk 4. Achter de 280 007-8 van Roco lopen 2 4-assige ombouwrijtuigen en nog een stuurstandsrijtuig van Fleischmann. Dit rijtuig is niet comfortabel voor de bestuurder. Die zit opgepropt in de stuurstand.

Als laaste voor nu is de redder van de zijlijn. De Vt 98 van Roco, in dit geval gekoppeld aan een stuurwagen.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2876
Re: Bahnhof Bowald (D)
« Reactie #3 Gepost op: 30 March 2008, 16:40:58 »
Leuke treinsamenstellingen zo, enuh die machinist zal trouwens geen problemen hebben met dat stuurstandrijtuig wand hij kan vanuit dat rijtuig toch de trein niet bedienen ;) Als je hem als trek/duw trein wilt inzetten vervang dan de 4assige umbauers door 3assers( die hadden grotendeels wel stuurstroomkabels) of door midden instappers of silberlinge ;)

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2109
  • MSc Micro-Electronics
Re: Bahnhof Bowald (D)
« Reactie #4 Gepost op: 30 March 2008, 19:36:47 »
Citaat
Als je hem als trek/duw trein wilt inzetten vervang dan de 4assige umbauers door 3assers( die hadden grotendeels wel stuurstroomkabels) of door midden instappers of silberlinge.

Je hebt gelijk. Ik had het idee uit de Modellbahn Reporter (blad van Roco) 2005 nr. 3. Maar inderdaad zijn inderdaad 2 drieassers i.p.v. vierassers. Ach, komen die 2 weer vrij voor weer een andere trein en dan wordt de arbeiderstrein maar 2 rijtuigen korter.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2109
  • MSc Micro-Electronics
Re: Bahnhof Bowald (D)
« Reactie #5 Gepost op: 01 April 2008, 18:54:05 »
Zo, tijd voor deel 2 van de fotosessie. Na advies van Michiel heb ik de 4 assige wagons vervangen door 3-assige, en zie hier:

De 2 vierassers zijn vrijgekomen om samen met mijn vierassige bagagerijtuig in een nieuwe trein te worden gezet, met als trekkracht een 218 van Piko. Alleen het bagagerijtuig is nog te zien.


Het standstuurrijtuig VS145 is in vele uitvoeringen te zien, hier is het met 2 omgebouwde roco rijtuigjes en de Roco V80.


Ik heb van Eelco(zie item over VS145) gehoord van een site waarop de lijn Falls - Gefrees te zien is en een overzicht van de treinen die daar reden. Daar stond deze samenstelling bij.

De Köf III is van Roco
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2876
Re: Bahnhof Bowald (D)
« Reactie #6 Gepost op: 02 April 2008, 00:13:56 »
Als je die KÖF3 vervangt door een V36 heb je weer een samenstelling van de Cronenberger Samba ;)

Zo waren er wel meet leuke treintjes, een KÖF2+B3yg+BD3yg( beide 3assige umbauers en omgebouwd met oliekachels) dit setje reed tussen Salzgitter Bad en Salzgitter-Ringelheim.

Zo zijn er wel meer leuke treintjes geweest, op de volgende sites vind je wel leuke voorbeelden: http://der-cronenberger-samba.de/ http://www.bahnen-wuppertal.de/ http://www.bundesbahnzeit.de/Galerien/Galerien_Liste.htm

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"