Dat zijn de kopsporen van de Hofpleinlijn aan de Noordkant. Aan de Zuidkant waren ook twee kopsporen ,toen was daar post T,die zijn nu weg. Peter
Ik zie hier de hand in van Henk de Vos. Die heeft ook voor mij dingen gedaan. Ik heb Amersfoort(2) staan! Heeft hij ook gebouwd. Hij heeft mij nog laten zien dat hij het station op je afbeelding bouwde. Hij had daar ook verschillende foto's van gemaakt. Want dit is een variant van Station Hollands Spoor en een vermengeling van station Haarlem en een klein beetje Amersfoort (want hij liet zich ook inspireren door projecten die hij al gedaan had. Dat vertelde hij mij toen.). Al die stations Haarlem, Den Haag Hollandsch Spoor en Amersfoort(2) zijn van de architect D.A.N. Margandant, de toenmalige spoorwegarchitect van de HSM. (Zie hiervoor het stationsboek van H. Romers) Ik ben toen nog bij Henk op bezoek geweest bij de bouw van dit project.Hoe kom je er eigenlijk aan? Want Henk bouwde zijn gebouwen alleen op bestelling voor bepaalde personen die hij vertrouwde/vertrouwt.vr gr André
Maar die kopsporen waren niet overkapt zoals het model heeft. Overigens was er toen nog geen reizigersperron 5/6 wat we tegenwoordig kennen.