Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 17:03:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Conrat door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:02:13
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
Koppelingsmechanisme klemt? door Herb73
Vandaag om 16:40:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door saskia
Vandaag om 16:23:40
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 15:58:46
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 15:46:35
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:43:15
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door MOVisser
Vandaag om 15:27:17
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 15:01:28
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 14:36:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 13:55:41
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 13:50:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door MOVisser
Vandaag om 11:14:39
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 09:50:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29
Baanbouw Rehausen2 door FransW
Vandaag om 07:47:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 07:25:38
roco maus 2 door bask185
Vandaag om 06:54:28
  

Auteur Topic: LDT DB-4 met andere trafo?  (gelezen 2207 keer)

Hasenwald

  • Offline Offline
  • Berichten: 924
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
LDT DB-4 met andere trafo?
« Gepost op: 16 November 2019, 20:17:53 »
Mijn oude vertrouwde Uhlenbrock Power 3 boosters heb ik in 2011 verkocht toen ik de baan opdoekte. Nu ik, zoveel jaar later, weer ben begonnen met bouwen zal ik twee boosters nodig hebben.

Ik neig naar de Power 4 boosters, maar heb intussen opgemerkt dat er wat struggles mee zijn. Diverse draadjes heb ik van voor naar achter doorgenomen. (Of zijn die klachten / problermen in de loop der jaren opgelost?)

Daarnaast ben ik gecharmeerd van de DB-4 boosters van LDT. Bij deze boosters dient een LDT trafo aangeschaft te worden. Deze trafo ziet er uit als een Laptop trafo maar is dat niet ;-) Op de boosters zit zelfs een speciale aansluiting voor deze LDT trafo's. Nu heb ik een sterke blauwe Conrad trafo van 150VA die ik graag gebruik voor de voeding van de nieuwe boosters, maar ik vraag me nu af of dit wel kan/mag/wenselijk is.

Concreet twijfel ik dus over twee zaken die mij weerhouden één van de merken aan te schaffen:
- De troubles die ik las met de Uhlenbrock Power 4 maken mij onzeker over deze booster
- Het niet kunnen gebruiken van mijn 150VA trafo met de DB-4 boosters

Wie heeft ervaringen / raad die mij verder kunnen helpen beslissen?

Gr, Enrico


Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  KeerPlus3  |  iTrain Plus

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26780
    • Pagina van klaas
Re: LDT DB-4 met andere trafo?
« Reactie #1 Gepost op: 16 November 2019, 21:26:52 »
De DB-4 power supply is een schakelende voeding die gelijkspanning levert. Die kan je niet zomaar vervangen door een gewone trafo. Een andere gestabiliseerde gelijkspanningsvoeding kan wel.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.