Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 23:46:51
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Bahn-AG
Vandaag om 23:33:09
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen" door grossraumwagen
Vandaag om 22:59:17
Wat voor trein is dit? Kan nergens een afbeelding vinden. door Jelmer
Vandaag om 22:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:42:09
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door Jelmer
Vandaag om 22:38:53
Probleem bij inbouw decoder door Jelmer
Vandaag om 22:36:32
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 22:15:56
Piko 2025 door Menno de Vries
Vandaag om 22:11:19
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
Vandaag om 22:06:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 21:57:25
Extra functie in Zimo MS450P22 door robschuurhof
Vandaag om 20:42:59
Roco AC modellen door Martijn193
Vandaag om 20:12:45
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door René 4312
Vandaag om 20:11:46
19 Toen door Benelux795
Vandaag om 19:50:24
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 19:06:01
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 19:05:52
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 19:04:26
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Jelle1969
Vandaag om 18:22:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 18:16:25
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
Vandaag om 17:20:36
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Edsko Hekman
Vandaag om 17:03:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Daafs128
Vandaag om 16:54:16
PB Models, ICR-rijtuigen door Arjan6511
Vandaag om 16:45:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:05:11
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 15:57:41
Wat is dit voor component door bellejt
Vandaag om 15:31:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Edwin2121992
Vandaag om 14:59:26
3 januari NVBS oliebollenrit door thevandijks
Vandaag om 14:32:11
Layne, Somewhere South. door Noordernet
Vandaag om 14:01:59
  

Auteur Topic: Zeehaven Moerdijk ontvangt Europese subsidie voor uitbreiding railterminal  (gelezen 1255 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12556
    • sleutelspoor

De haven van Moerdijk krijgt dit jaar 3,7 miljoen euro subsidie uit Brussel voor de uitbreiding van de capaciteit van de spoorterminal. Deze terminal beschikt op dit moment over drie korte sporen. Treinen moeten daardoor opgeknipt worden om te kunnen laden en lossen. Met de verkregen subsidie kan het havenbedrijf de sporen verlengen naar 740 meter. Dit is de Europese maatstaf voor goederentreinen. Opknippen is dan niet langer nodig, waardoor de overslagcapaciteit van containers flink vergroot. De subsidie komt uit het Europese programma voor het Trans-Europese Vervoersnetwerk (TEN-T). Dit programma heeft als doel om binnen de Europese Unie tot één grensoverschrijdend hoofdnetwerk voor het
vervoer over land, water en door de lucht te komen Deze subsidie komt naast de 7 miljoen euro die de minister en Staatssecretaris eind vorig jaar beschikbaar stelde voor optimalisatie van het spoor. Deze middelen worden ingezet om de overbelasting van het spoor in Moerdijk op te heffen. Bij het huidige emplacement aan de Zuidelijke Randweg gaan ProRail en het havenbedrijf twee nieuwe sporen van 740 meter realiseren. Tevens komt er een extra wisselverbinding, zodat de containerterminal zonder extra rangeerwerk bereikbaar is vanaf het emplacement. Het voordeel hiervan is dat treinen sneller afgehandeld kunnen worden, processen op het emplacement versnellen en de veiligheid wordt vergroot.
Beide projecten hebben als doel om de groei van multimodale goederenstromen mogelijk te maken en 740 meter lange treinen te faciliteren. Zo maakt Moerdijk slim gebruik van de mogelijkheden, stimuleren we het gebruik van spoor als duurzame modaliteit om goederen te vervoeren en werken we aan de veiligheid op het terrein.
Bron: DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2019 – 087
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Genralrik

  • Gast
Re: Zeehaven Moerdijk ontvangt Europese subsidie voor uitbreiding railterminal
« Reactie #1 Gepost op: 28 March 2019, 14:48:13 »
Kan niet snel genoeg gebeuren.  Bijna dagelijks staan vervoerders soms uren te wachten voordat ze van of naar Mdk kunnen vanaf Zlw.