Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Goede wensen voor 2026 door Ronald Halma
Vandaag om 23:54:07
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door Ronald Halma
Vandaag om 23:52:40
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder. door saskia
Vandaag om 23:33:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 23:33:31
Yamorc 7001 dood door Ronald Halma
Vandaag om 23:32:25
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 23:29:11
Modelwensen 2026 door marco
Vandaag om 23:22:03
MoBaBro.de door Jelmer
Vandaag om 23:17:59
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 23:05:01
foto's van "Nederlandse" Tds'en door MB6400
Vandaag om 23:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 22:59:35
Aansluiting Bezetmelding door BramFokke
Vandaag om 22:52:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Jelmer
Vandaag om 22:46:53
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 22:09:19
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Mispoes
Vandaag om 22:00:05
Pfarrerwinkel bahn door wob
Vandaag om 21:52:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 21:50:22
Japanse 2C2, 4-6-4, Hudson locomotieven in vele schalen. door sncf231e
Vandaag om 21:02:29
Tandwielen Fleischmann BR 80 door stoombr38
Vandaag om 20:59:57
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Carl
Vandaag om 19:51:34
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Rob Ellerman
Vandaag om 19:51:05
Kerstbaantjes of winterbanen.. door R1954
Vandaag om 19:50:14
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Menno
Vandaag om 19:08:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 19:07:41
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 18:57:16
VERPLAATST: Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Reinout van Rees
Vandaag om 18:29:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:51:14
bestaand station of eigen bouw? door Petertje
Vandaag om 17:38:41
NL handleiding lokpilot 5 einbau- und betriebsanleiting 7. Auflage, Mai 2021 door NS2408
Vandaag om 17:31:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:26:52
  

Auteur Topic: Is deze wagen inzetbaar in NL  (gelezen 1259 keer)

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 841
    • DV modelspoor
Is deze wagen inzetbaar in NL
« Gepost op: 09 February 2019, 13:28:39 »
Onderstaand model kwam ik tegen op facebook;

https://www.ree-modeles.com/catalogue/catalogue-h0/wagons-h0/88-tp-h0/511-couverts-tp-serie-1

Zou dit inzetbaar zijn in NL in tp3.

 
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4084
Re: Is deze wagen inzetbaar in NL
« Reactie #1 Gepost op: 09 February 2019, 13:29:49 »
Browser zegt:access denied

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 841
    • DV modelspoor
Re: Is deze wagen inzetbaar in NL
« Reactie #2 Gepost op: 09 February 2019, 13:30:35 »
Probeer het nog eens  ;)
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11771
    • Mijn fotoarchief
Re: Is deze wagen inzetbaar in NL
« Reactie #3 Gepost op: 09 February 2019, 13:32:06 »
Ik twijfel. In elk geval niet als NS materieel. Maar wellicht een mogelijkheid als grensoverschrijdend goederenvervoer?

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9898
    • belse roestkraam
Re: Is deze wagen inzetbaar in NL
« Reactie #4 Gepost op: 09 February 2019, 13:43:38 »
RIV of transito-merk dan in principe wel

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4084
Re: Is deze wagen inzetbaar in NL
« Reactie #5 Gepost op: 09 February 2019, 13:45:53 »
Niet of nauwelijks. In TP III waren er niet meer veel over en waren er zoveel Standard A/B/C/D gebouwd eind jaren 40 dat voor het meeste vervoer de wagens niet nodig waren. In die tijd waren ze al in het reservepark opgenomen, dus alleen nog bij grote vraag, bijvoorbeeld bij het aardappelenvervoer of graan in de herfst.