Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 04:19:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Trein033
Vandaag
om 02:47:35
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 02:25:29
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Jos B.
Vandaag
om 01:22:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm?
door
1200blauw
02 August 2025, 22:42:50
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
wob
02 August 2025, 22:30:44
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
hervé
02 August 2025, 22:20:42
Aachenau West
door
wob
02 August 2025, 22:20:42
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94
door
Erwin 054
02 August 2025, 22:12:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
02 August 2025, 22:11:47
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
02 August 2025, 21:56:06
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
02 August 2025, 21:55:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Stefan88
02 August 2025, 21:50:34
't Boemeltje
door
RobVille
02 August 2025, 21:36:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
02 August 2025, 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
02 August 2025, 20:21:24
Mooi weer om buiten te spelen
door
Karben
02 August 2025, 20:10:33
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Sofie
02 August 2025, 19:52:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
02 August 2025, 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
02 August 2025, 19:05:08
Vitrinekast
door
Frits C
02 August 2025, 19:03:57
Grootspoor in Frankrijk
door
ruben derks
02 August 2025, 19:00:16
Artikelen "Het matblad"
door
ES44C4
02 August 2025, 18:24:12
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
NS264
02 August 2025, 18:15:26
Fleischmann Anna ombouw.
door
jerrytrein
02 August 2025, 17:32:09
Raadplaatje
door
HIJ
02 August 2025, 17:24:22
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal
door
MOVisser
02 August 2025, 17:16:11
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
BartvD
02 August 2025, 16:29:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
JurS
02 August 2025, 16:17:47
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor
door
Forever Rocofan
02 August 2025, 16:03:46
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ProRail wil spoor slimmer benutten
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: ProRail wil spoor slimmer benutten (gelezen 926 keer)
VAM65
Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
Offline
Berichten: 4555
Nederland 1949-1963 in h0
ProRail wil spoor slimmer benutten
«
Gepost op:
26 November 2018, 16:22:16 »
ProRail wil in de toekomst meer treinen laten rijden om de groei van het aantal passagiers op te vangen. De spoorbeheerder denkt dat dat ook mogelijk moet zijn op het huidige spoorwegennet, maar dan moeten er wel een paar slimme keuzes worden gemaakt. "Door meer treinen dichter achter elkaar te laten rijden, kun je meer capaciteit op hetzelfde spoor verwerken", zegt topman Pier Eringa van ProRail.
ProRail heeft in overleg met vervoerders en reizigersorganisaties een toekomstvisie ontwikkeld. Volgens de berekeningen van de spoorbeheerder stijgt de mobiliteit in de komende tien jaar met 40 procent. De verwachting is dat het vooral drukker wordt op de trajecten waar het nu ook al druk is.
Tussen Amsterdam en Eindhoven rijdt er sinds dit jaar elke 10 minuten een intercity. Ook op andere drukke trajecten gaat dit gebeuren.
De rest van het spoorboekje gaat uit van treinen die bijvoorbeeld om het kwartier of half uur rijden. Dat leidt ertoe dat reizigers die moeten overstappen vaak geen goede aansluiting hebben en meer tijd kwijt zijn dan voorheen.
ProRail wil dit probleem oplossen door op drukke trajecten in de spits niet zes keer, maar acht keer per uur een intercity te laten rijden. Ook moeten er op sommige trajecten extra sneltreinen komen die tussen de intercity's en stoptreinen door rijden. Hierdoor hebben de reizigers nog een extra optie.
Topman Eringa verwacht niet dat meer treinen op het spoor ook tot meer problemen zullen leiden. "Het leidt uiteindelijk tot een veel beter treinproduct en dat is ook nodig om de enorme groei van reizigers aan te kunnen en een goed alternatief te zijn voor de auto."
Reizigersorganisatie Rover steunt de plannen van ProRail. "Reizigers moeten te vaak wachten op een aansluiting. Acht in plaats van zes treinen per uur is een vereiste om dit op te lossen", zegt directeur Freek Bos van Rover in De Telegraaf.
Hij pleit in de krant ook voor betere parkeermogelijkheden voor de auto en de fiets bij de stations. "Veel reizigers komen met de vervoermiddelen naar het station. Zorg voor genoeg faciliteiten. Die zijn nu verwaarloosd."
De NS wil ook meer treinen laten rijden, maar pleit in De Telegraaf ook voor extra investeringen om meer rails aan te leggen. "Anders zitten sprinters en intercity's elkaar straks in de weg en ontstaan er opstoppingen", zegt een woordvoerder.
Bron:
www.nos.nl
«
Laatst bewerkt op: 26 November 2018, 16:24:12 door VAM65. Reden: Uitgebreider op www.nos.nl dan op TT
»
Gelogd
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond.
https://facebook.com/omroepmodelspoorclub/
https://sites.google.com/site/omroepmodelspoorclub/home
laurent
Offline
Berichten: 2788
Broem broem!
Re: ProRail wil spoor slimmer benutten
«
Reactie #1 Gepost op:
26 November 2018, 18:42:02 »
Het zou fijn zijn als men überhaupt zou beginnen met 6 treinen per uur en de stoptreinen niet zou offeren om de IC's te laten rijden... Mijn traject kent op dit moment een 9/21 dienstregeling op het ene station. Zowel in aankomst als in vertrek. Op het eindpunt van de trein ligt het echter in een keurige 15/15 dienst... Mag je raden waar die overige 6 minuten gebleven zijn.
Gelogd
Neem ook eens een kijkje op mijn
Youtube Kanaal
:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH
Tischbahning.de
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
ProRail wil spoor slimmer benutten