Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 22:05:31
C12c rijtuig door TonM
Vandaag om 22:04:03
Palisade Canyon door RobVille
Vandaag om 21:44:03
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Ivo tB
Vandaag om 21:32:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:28:29
Een leuke vrachtwagen door Hasenwald
Vandaag om 21:27:40
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
Vandaag om 21:17:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Jeronimos
Vandaag om 20:52:06
De prachtige reeksen van Bemo door R1954
Vandaag om 20:28:50
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 20:22:11
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door puntenglijder
Vandaag om 20:16:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Pauldg
Vandaag om 19:58:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Matthijsfh
Vandaag om 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door NS264
Vandaag om 19:46:22
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door peterha
Vandaag om 19:30:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 18:22:54
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 14:26:28
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:47:24
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
Vandaag om 12:27:57
Seinschakelaar door Trein033
Vandaag om 12:08:49
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 11:26:32
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:16:01
  

Auteur Topic: Knipperende frontseinen  (gelezen 3473 keer)

Jaap Smith

  • Offline Offline
  • Berichten: 387
    • Foto pagina van Jaap Smith
Re: Knipperende frontseinen
« Reactie #15 Gepost op: 03 April 2016, 17:36:25 »
Het vreemde is namelijk, dat alleen de drie locs welke met een Tran decoder uitgerust zijn deze verschijnselen hebben. En dat het voorheen met de Intellibox I geen enkel probleem gaf.

Vriendelijke groet Jaap Smith

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6352
  • ***
Re: Knipperende frontseinen
« Reactie #16 Gepost op: 03 April 2016, 17:55:50 »
 :-\ drie! loks ipv één, met dezelfde decoders. En als je zo'n decoder omwisselt met een lok die het niet heeft, verplaatst het probleem zich dan ook naar de andere lok? En loopt de lok waar die spookdecoder in zat dan wel goed?
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1455
Re: Knipperende frontseinen
« Reactie #17 Gepost op: 03 April 2016, 18:09:14 »
Heb je misschien de baanspanning op de II wat hoger staan dan op de I? Tran kan daar erg gevoelig voor zijn.

Jaap Smith

  • Offline Offline
  • Berichten: 387
    • Foto pagina van Jaap Smith
Re: Knipperende frontseinen
« Reactie #18 Gepost op: 03 April 2016, 19:58:05 »
We gaan weer verder met deze informatie. Bedankt in ieder geval iedereen voor het meedenken.

Wordt vervolgd.

Vriendelijke groet Jaap Smith

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4655
Re: Knipperende frontseinen
« Reactie #19 Gepost op: 04 April 2016, 08:27:34 »
Als het sluiting/overbelasting is en daar lijkt het op, wordt het wel een raar geval ;).
Hoeft niet raar te zijn, Dirk slaat de spijker voor dat geval op zijn kop:  ;D
Heb je misschien de baanspanning op de II wat hoger staan dan op de I? Tran kan daar erg gevoelig voor zijn.
Door een hogere baanspanning zal de motor iets meer gebruiken en dingen als verlichting ook. Zou je kunnen oplossen door de spanning naar beneden te draaien maar dan blijft het feit dat hij dan dicht tegen overbelasting aan zit.

Als het probleem zich meeverhuist naar een andere loc als je de decoder om zet zou ik de decoder vervangen. Zeker omdat het maar een Tran is.

Heeft dezelfde loc hetzelfde probleem met een andere Tran decoder ook, dan zou ik de loc eens een keer een heeeeele goeie schoonmaakbeurd geven. Helpt dat nog niet, alsnog een andere decoder overwegen.

Heb je het probleem ook als er een LoPi ofzo in zit, heeeeel goed schoonmaken.


Timo
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Jaap Smith

  • Offline Offline
  • Berichten: 387
    • Foto pagina van Jaap Smith
Re: Knipperende frontseinen
« Reactie #20 Gepost op: 04 April 2016, 09:01:59 »
@Timo,

Enig idee hoe we de spanning van de Intellibox omlaag kunnen krijgen?

Vriendelijke groet Jaap Smith

Timo

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 4655
Re: Knipperende frontseinen
« Reactie #21 Gepost op: 04 April 2016, 09:33:23 »
Oef, ik ken de IB II niet zo goed dus ik zeg het even vanuit me hoofd, ik dacht dat het via het menu kon. schijnbaar niet dus  ;D

Maar voor je gaat afstellen zou je natuurlijk eerst kunnen meten. Meet dan zowel de IB I als de IB II. Gebruik hiervoor wel het schema van Klaas Zondervan :)


Timo
« Laatst bewerkt op: 04 April 2016, 13:30:15 door Timo »
Verzonden vanaf mijn desktop met Firefox

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: Knipperende frontseinen
« Reactie #22 Gepost op: 04 April 2016, 13:26:34 »

Enig idee hoe we de spanning van de Intellibox omlaag kunnen krijgen?


De IB 650 (classic) heeft de mogelijkheid de railspanning op H0 te zetten of op een iets lagere N voltage.
Echter de Intellibox II heeft deze mogelijkheid niet. Om hierbij de railsapnning te verlagen is de enigste een andere trafo gebruiken met een lagere spanning.
B.V. een 15V trafo ipv van een 18V trafo.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net