Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 00:15:52
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
16 December 2025, 23:54:58
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
16 December 2025, 23:34:55
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door Edwin2121992
16 December 2025, 23:30:18
Pappe und Nass-Halten, een TT modulebaantje door Kees-Jan
16 December 2025, 23:29:46
Rondom Charlois door Alewijn
16 December 2025, 23:22:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door defender
16 December 2025, 23:04:19
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino" door Jan-Peter
16 December 2025, 22:52:24
ESU V5 Decoder setting door NS2408
16 December 2025, 22:46:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
16 December 2025, 22:41:11
Goede wensen voor 2026 door Frank 123
16 December 2025, 22:26:36
Modellbau Lingen 2026 door Frank 123
16 December 2025, 22:13:49
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
16 December 2025, 21:44:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
16 December 2025, 21:39:02
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
16 December 2025, 21:26:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
16 December 2025, 20:53:14
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Rick
16 December 2025, 20:51:14
Show je realistische treinsamenstelling door Rick
16 December 2025, 20:45:16
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door Ad Cleijsen
16 December 2025, 20:44:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
16 December 2025, 20:38:46
Zee. Land. door Huup
16 December 2025, 19:59:34
Terschellinger Spoor door FritsT
16 December 2025, 19:48:06
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
16 December 2025, 18:55:06
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door bellejt
16 December 2025, 18:01:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
16 December 2025, 17:57:27
20 jaar BNLS jubileum door KNed
16 December 2025, 17:03:17
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
16 December 2025, 16:42:07
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
16 December 2025, 16:07:09
Starter met spoor G door MOVisser
16 December 2025, 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje door 008200
16 December 2025, 14:32:56
  

Auteur Topic: Van First Great Western naar Great Western Railway  (gelezen 2522 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8398
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Van First Great Western naar Great Western Railway
« Gepost op: 28 September 2015, 19:08:25 »
Je kent dat wel, van die bedrijven met een slechte reputatie, die hun naam veranderen voor een "frisse" start, zo van "en nu gaan we het anders doen". Het was me al opgevallen dat First Great Western een treinstel in het groen had rijden, waar normaal hun huiskleur blauw met roze (!) is. Daarna zag ik grote billboards, waar het eigenlijk op eerst genoemde neer komt. Maar ipv een nieuwe naam, gebruiken ze de degelijke historische naam van de organisatie. Niets mis mee, maar staan ze er niet bij stil dat ze die oude reputatie net zo goed naar de knoppen kunnen helpen? Ik vind het persoonlijk wel een beetje teveel naar klantenmisleiding rieken, maar ben er aan de andere kant ook wel blij mee. Ik vond de vorige (combinatie)naam er eentje van een compromis, verkrachting van de oude naam en dat roze in de huisstijl is ook maar niks. Dat klassieke groen is een sjiek kleurtje op het treinstel en het nieuwe logo is ook wel mooi gemoderniseerd, dus ik mag dan wel mekkeren op de veronderstelde motivatie, ik vind het wel best.  (y)

Als iemand nog graag foto's wil zien van de posters, dan wil ik daar wel even foto's van maken. Als ze zichtbaar zijn door het rookgordijn van de rijen rokers eronder die hun verslaving niet kunnen weerstaan.  8)

Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

smalspoorcompagnie

  • Offline Offline
  • Berichten: 467
  • Guillaume Veenhuis
    • Guillaume's Smalspoorcompagnie
Re: Van First Great Western naar Great Western Railway
« Reactie #1 Gepost op: 28 September 2015, 19:18:27 »
Ik vind het logo wel erg mooi...

Guillaume
Guillaume (Smalspoorcompagnie)

http://smalspoorcompagnie.blogspot.com/

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: Van First Great Western naar Great Western Railway
« Reactie #2 Gepost op: 28 September 2015, 19:31:04 »
Ieder z'n meug. Niet mijn ding: http://www.tauntontrains.co.uk/images/2015-MAY/IMG_2509GWR.jpg
Misschien is dit wel een leuk jasje voor de nieuwe Hitachi HST's van het IEP programma..

Gr,
Jan

Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: Van First Great Western naar Great Western Railway
« Reactie #3 Gepost op: 28 September 2015, 19:48:30 »
Misschien is dit wel een leuk jasje voor de nieuwe Hitachi HST's van het IEP programma.



 ;D

Van Wikipedia geleend. Die mij eveneens leert dat delen van het nu nog geheel dieselende Wales, dan eindelijk onder de draad gaan

Niet gephotoshopt ziet zo'n groene HST er naar mijn mening prima uit:
https://www.youtube.com/watch?v=bpX9GEVtI6g

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8398
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Van First Great Western naar Great Western Railway
« Reactie #4 Gepost op: 28 September 2015, 20:05:36 »
Het groene treinstel waar ik vandaag inzat, dat van de foto, had nog geen logo op de matte banen, zoals ik bij de Intercity zie. ??? Beetje half werk, geeft al een beetje aan waarom ik niet zoveel vertrouwen heb in dit nieuwe begin. De leuzen zijn ook wel erg ambitieus, zo van "nu gaan we het eindelijk goed doen, waar het Westen recht op heeft". Helemaal mee eens, maar ik heb liever een zes of acht delig treinstel tijdens spitsuur, dan een tweedelige (voor een Intercity dienst), dan een nieuw kleurtje en loze beloften, zoals dat vorige week gebeurde. Daar moest dan ook nog eens een cateringwagentje bij, maar het meisje bleef heel praktisch gewoon in het halletje met dat karretje.

De binnenkant van de trein is overigens onveranderd. Nog steeds blauwe stoelen met die stoer roze handgrepen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re: Van First Great Western naar Great Western Railway
« Reactie #5 Gepost op: 28 September 2015, 20:23:34 »
Tikkie tegendraadse kleurstelling, dat retrogroen. Tegenwoordig, zie het voorgaande livrei, is het vaak nogal uitbundig qua gebruik van vlakken, lijnen en kleuren. ("Kijk eens wat wij kunnen ontwerpen en printen"). Dan is dat ouderwetse groen wel erg degelijk. Voor mij slaat het een beetje dood, een sierlijntje of zo had wel gemogen. Uiteraard in een chique crêmeteint  8)
Overigens komt dat treinstel van de eerste foto nog steeds het mooist uit in de originele Network Southeast kleuren. Het blijft natuurlijk een Networker Turbo. 8)
« Laatst bewerkt op: 28 September 2015, 20:30:34 door Marc tramt. Reden: Typo\'s »
No dress rehearsel, this is our life.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8398
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Van First Great Western naar Great Western Railway
« Reactie #6 Gepost op: 28 September 2015, 20:47:27 »
Het blijft natuurlijk een Networker Turbo.
Geef mij maar een nieuwe Sprinter, dan zo'n stinkend en lawaaierige diesel. Leuk over 50 jaar voor een nostalgisch ritje, maar nu dagelijks erin zitten voelt het gedateerd. Maar da's dan ook weer typisch Engels, eigenlijk. ;D Voor jullie als toerist en treinliefhebber is dat uiteraard weer een andere beleving, dat snap ik ook wel.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re: Van First Great Western naar Great Western Railway
« Reactie #7 Gepost op: 28 September 2015, 21:05:13 »
Een Nederlandse sprinter? SLT bedoel je?
Die diesels zijn uit '90, dat klinkt nog redelijk nieuw maar dat is al vijfentwintig jaar oud. Ai... ìk word oud!
No dress rehearsel, this is our life.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8398
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Van First Great Western naar Great Western Railway
« Reactie #8 Gepost op: 28 September 2015, 21:14:23 »
Uiteraard, de nieuwe Sprinter. Die lijkt overigens wel erg op de nieuwe metrostellen van o.m. de Metropolitan line, maar dat terzijde.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.