Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
booster vraag
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:20:55
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:20:49
Fleischmann Anna ombouw.
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:20:30
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 19:06:37
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
tothebeach
Vandaag
om 18:52:51
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
tothebeach
Vandaag
om 18:52:05
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief
door
Eelco Storm
Vandaag
om 18:51:09
DDAR op basis van een Artitec DDM
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 18:29:41
MSV Post B Agenda jubileumjaar 2026
door
Rsd1000
Vandaag
om 17:32:15
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 17:28:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 16:55:18
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:41:33
Modelbaan Beltheim.
door
Bertje B
Vandaag
om 16:36:50
Zolderbaan 2025
door
tothebeach
Vandaag
om 16:32:43
Trix BR94 ontspoort
door
meino
Vandaag
om 16:25:05
Edelweisz in model
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 16:06:42
3D/RM: HTM 21-101 - De Ombouwer
door
R1954
Vandaag
om 16:04:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:26:01
Wat was jullie allereerste loc?
door
Bram S
Vandaag
om 15:16:34
HTM PCC 1003-1024 in H0 - Die met de kleine raampjes
door
FraWi
Vandaag
om 15:10:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:38:33
Mooi weer om buiten te spelen
door
hervé
Vandaag
om 14:33:08
Tams app
door
rvredebregt
Vandaag
om 13:50:14
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Sven
Vandaag
om 13:48:11
Göhrener Viaduct
door
MaraNCS
Vandaag
om 13:34:23
Mobadaten.info uit de lucht
door
Rico [momfer]
Vandaag
om 12:31:18
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren
door
Ronaldk
Vandaag
om 12:21:16
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
Overet
Vandaag
om 12:06:08
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:43:49
Heroplage Artitec Plan W?
door
1200blauw
Vandaag
om 11:41:23
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn (gelezen 5510 keer)
dh3201
Offline
Berichten: 2515
Re: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
«
Reactie #15 Gepost op:
10 February 2015, 08:53:14 »
Bij welke maatschappij?
In 1910 had je nog verschillende maatschappijen met ieder hun eigen seinstelsel.
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Lambert1921
Offline
Berichten: 679
Re: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
«
Reactie #16 Gepost op:
10 February 2015, 10:40:10 »
Hallo Rob.
Misschien dat deze tekeningen je wat meer duidelijkheid geven. Dit is het emplacement van Geleen - Lutterade in 1964. Dit station kende twee aansluitingen, een naar de Staatsmijn Maurits en een naar de de Firma Martens en NS goederenloods.
Op de tekening zie je dat de sporen naar de Maurits zijn beveiligd dmv seinen. De wissels van aansluiting naar de Firma Martens zijn beveiligd dmv sloten.
De Staatsmijn Maurits was de enige mijn in Limburg die rechtstreeks op het blokstelsel van NS aangesloten was.
Moest er een trein van of naar de Maurits dan gebeurde dit via het bloktoestel. Deze treinen konden dan rechtstreeks vanaf de Maurits doorrijden naar Sittard. De treinen werden door NS lokomorieven gebracth en opgehaald.
Moest er een trein van of naar de goederenloods of Firma Martens dan gebeurde dit in overleg met de treindienstleider. Zodra de sleutels voor de wissels uit het bloktoestel verwijderd waren konden hierop geen handelingen meer uitgevoerd worden. De handelingen hiervoor staan uitvoerig in het seinreglement 1964/65 van de Staatsmijnen beschreven.
Indien nodig kun je een Haltebord plaatsen met onderschrift, Bel Post T.
In die tijd en ook voor 1964 had ieder station een Stationchef. Die was verantwoordelijk voor de uit te voeren rangeer bewegingen.
Aansluitingen die niet dmv seinen beveiligd waren moesten altijd (telefonisch) gemeld worden bij de stationschef.
Gr. Bert.
Gelogd
Rob Moerkerken
Offline
Berichten: 804
Koploper, LocoNet, Digikeijs, TP IV
Re: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
«
Reactie #17 Gepost op:
10 February 2015, 11:06:40 »
@Bert, bedankt voor de heldere uitleg.
Ik ga het raccordement aansluiten zonder seinen te plaatsen, slechts een S bord met onderbord als je vanaf de aansluiting de hoofdbaan op wilt.
gr. Rob
Gelogd
Rob Moerkerken
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn