Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Met een sik
Vandaag
om 14:04:09
Led schakeling ed.
door
Hasenwald
Vandaag
om 13:59:49
Raadplaatje
door
Eric B
Vandaag
om 13:56:36
worm en wormwiel - worm en tandwiel?
door
Pauldg
Vandaag
om 13:26:24
20 jaar BNLS jubileum
door
Eelco Storm
Vandaag
om 13:21:56
Van Biervliet NMBS reeks 25.5 rijdt niet
door
bellejt
Vandaag
om 12:51:40
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 12:45:10
ESU locprogrammer
door
Gerrit H
Vandaag
om 12:30:35
Kleurenbeelden Rheingold in de jaren 60.
door
Eric B
Vandaag
om 12:13:42
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 11:58:11
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven''
door
Rick
Vandaag
om 11:42:29
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:40:55
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 11:29:52
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
bask185
Vandaag
om 11:25:23
Mijn geweatherde modellen
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:16:32
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Eric B
Vandaag
om 11:15:40
De modeltreinen van Spoorijzer
door
Huup
Vandaag
om 11:15:22
Liliput kortkoppeling mechaniek defect
door
Eric B
Vandaag
om 11:08:21
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
KNed
Vandaag
om 10:56:36
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
maartenvdb
Vandaag
om 10:43:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:40:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Karben
Vandaag
om 10:29:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 10:26:40
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
Gerke
Vandaag
om 09:14:45
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
orientexpress
Vandaag
om 09:07:27
Fleischmania Nostalgia
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:18:01
Bf Kibronn
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:17:30
Au bord de la Cèze
door
tothebeach
Vandaag
om 08:11:21
Een nieuw baantje op Micromodules
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:58:56
Piko Stadler (Spurt) binnenverlichting
door
ArjanB
Vandaag
om 02:50:52
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn (gelezen 5773 keer)
dh3201
Offline
Berichten: 2515
Re: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
«
Reactie #15 Gepost op:
10 February 2015, 08:53:14 »
Bij welke maatschappij?
In 1910 had je nog verschillende maatschappijen met ieder hun eigen seinstelsel.
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Lambert1921
Offline
Berichten: 679
Re: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
«
Reactie #16 Gepost op:
10 February 2015, 10:40:10 »
Hallo Rob.
Misschien dat deze tekeningen je wat meer duidelijkheid geven. Dit is het emplacement van Geleen - Lutterade in 1964. Dit station kende twee aansluitingen, een naar de Staatsmijn Maurits en een naar de de Firma Martens en NS goederenloods.
Op de tekening zie je dat de sporen naar de Maurits zijn beveiligd dmv seinen. De wissels van aansluiting naar de Firma Martens zijn beveiligd dmv sloten.
De Staatsmijn Maurits was de enige mijn in Limburg die rechtstreeks op het blokstelsel van NS aangesloten was.
Moest er een trein van of naar de Maurits dan gebeurde dit via het bloktoestel. Deze treinen konden dan rechtstreeks vanaf de Maurits doorrijden naar Sittard. De treinen werden door NS lokomorieven gebracth en opgehaald.
Moest er een trein van of naar de goederenloods of Firma Martens dan gebeurde dit in overleg met de treindienstleider. Zodra de sleutels voor de wissels uit het bloktoestel verwijderd waren konden hierop geen handelingen meer uitgevoerd worden. De handelingen hiervoor staan uitvoerig in het seinreglement 1964/65 van de Staatsmijnen beschreven.
Indien nodig kun je een Haltebord plaatsen met onderschrift, Bel Post T.
In die tijd en ook voor 1964 had ieder station een Stationchef. Die was verantwoordelijk voor de uit te voeren rangeer bewegingen.
Aansluitingen die niet dmv seinen beveiligd waren moesten altijd (telefonisch) gemeld worden bij de stationschef.
Gr. Bert.
Gelogd
Rob Moerkerken
Offline
Berichten: 808
Koploper, LocoNet, Digikeijs, TP IV
Re: welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn
«
Reactie #17 Gepost op:
10 February 2015, 11:06:40 »
@Bert, bedankt voor de heldere uitleg.
Ik ga het raccordement aansluiten zonder seinen te plaatsen, slechts een S bord met onderbord als je vanaf de aansluiting de hoofdbaan op wilt.
gr. Rob
Gelogd
Rob Moerkerken
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
welk seinbeeld bij een raccordement aansluiting op een enkelsporige hoofdlijn