Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 13:13:50
Stalen D 4 deurs spoor 0 door arnout
Vandaag om 13:11:07
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Bert55
Vandaag om 12:55:42
LIMA IRM Cardanassen door henk
Vandaag om 12:49:33
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Eric v C
Vandaag om 12:49:28
Minder wissels door Keska
Vandaag om 12:45:03
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door Rob Ellerman
Vandaag om 12:32:53
Waar is dit? door Eric v C
Vandaag om 12:18:17
Albert's fantasie in schaal 0e door Scratchbuilt
Vandaag om 12:10:28
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 11:51:21
Een Rotterdams gebouw door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:43:23
Welke winkel voert deze merken? door Valéry
Vandaag om 11:00:29
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:57:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:57:23
PB Models, ICR-rijtuigen door Bahn-AG
Vandaag om 10:28:47
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:36:44
Overstap naar HTM door bernhard67
Vandaag om 09:09:34
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door spoorijzer
Vandaag om 09:00:38
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 08:48:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 05:26:36
20/21 september 2025: Stadskanaal onder Stoom! door timtrein
04 September 2025, 23:30:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
04 September 2025, 22:32:13
Aachenau West door wob
04 September 2025, 21:08:01
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
04 September 2025, 20:56:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
04 September 2025, 20:19:33
Toon hier je (model)TRAM foto's. door spoorzeven
04 September 2025, 17:53:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 September 2025, 17:02:37
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
04 September 2025, 16:57:41
Roco Plan T van DC digitaal sound naar AC digitaal sound door Jeroen Water
04 September 2025, 15:55:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
04 September 2025, 13:37:38
  

Auteur Topic: Railpro Fccpps steenslagtrein, hoeveel wagens gebruikelijk?  (gelezen 3715 keer)

Duplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
Railpro Fccpps steenslagtrein, hoeveel wagens gebruikelijk?
« Gepost op: 26 November 2014, 23:59:14 »
Ik zou graag willen weten met welk aantal Fccpps`en volkerrail of RRF rijd (zijn er vaste stammen met aantallen of is het totaal verschillend)
« Laatst bewerkt op: 27 November 2014, 15:01:21 door Bert van Gelder. Reden: Titel nu met hoofdletters... »

Jan Breman

  • Offline Offline
  • Berichten: 102
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #1 Gepost op: 27 November 2014, 06:58:00 »
Ik zie ze vaak langs het spoor staan en als ze ze op Crailoo aan het klaarzetten zijn. Ik zou denken dat de trein zo lang is als nodig is voor het te ballasten spoor. (Ik ben mcn bij NS Reizigers, dus ik weet net zoveel van Railpro als jij haha)

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #2 Gepost op: 27 November 2014, 07:10:50 »
Hoeveelheid verschilt per keer met behoefte.
Maximaal in principe 36 stuks (1000 ton)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8530
  • Spoor N
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #3 Gepost op: 27 November 2014, 07:38:08 »
Was de aanvoer uit Duitsland niet met een trein van 60 wagens? Je kan een willekeurig aantal gebruiken, de wagens worden los ingezet.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #4 Gepost op: 27 November 2014, 12:45:10 »
jawel, maar de vraag ging over een V100  ;)

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #5 Gepost op: 27 November 2014, 13:00:17 »
Het aantal is idd afhankelijk van de noodzakelijke hoeveelheid.

Heb zelf bij de werkzaamheden tussen vught en den bosch met de aanleg van de nieuwe rondweg met 9 wagens met g1206 gereden. Is wel alweer lang geleden.

De schwarzkolm trein rijdt met 60 wagens.lok is een locon 9900 tot bentheim vanaf daar met locon 182 of gehele rit met 189.


V100 kan max 1100 ton trekken met max 95 km/u. Meer kan maar dan gaat de max km/u omlaag.
Groet Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #6 Gepost op: 27 November 2014, 13:39:29 »
Hoeveelheid verschilt per keer met behoefte.
Maximaal in principe 36 stuks (1000 ton)

ter verduidelijking: 1000 ton steenslag!

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1448
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #7 Gepost op: 27 November 2014, 16:19:06 »

Citaat van Chris.
V100 kan max 1100 ton trekken met max 95 km/u. Meer kan maar dan gaat de max km/u omlaag.
Groet Chris (y)


Zijn hier schema's van te vinden ergens?
Zo ja waar komt deze info vandaan?
Mvg jamie diks

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #8 Gepost op: 27 November 2014, 18:26:12 »
V100 kan max 1100 ton trekken met max 95 km/u. Meer kan maar dan gaat de max km/u omlaag.
Groet Chris (y)

Dat is behoorlijk kort door de bocht!

Ten eerste verschillen de V100 locs onderling nogal doordat ze verschillende typen motoren hebben gekregen. Daarnaast hanteren de diverse bedrijven een verschillend maximaal tonnage. Zo gaat bijvoorbeeld Volker of Spitzke  uit van 1500 ton en mag een Shunter V100 maar 1000 ton trekken. Daarnaast is het stijgingspercentage ook behoorlijk van invloed!

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Railpro Fccpps steenslagtrein, hoeveel wagens gebruikelijk?
« Reactie #9 Gepost op: 28 November 2014, 09:16:39 »
Dit is de regelgeving van locon.

Zo is het mij geleerd.
Ook hier kan gelijk bij zeggen dat deze bijna tot nooit wordt gehanteerd.
De vuiltreinen uit limburg werden met regelmaat getrokken met v100 af maastricht naar wijster vv.
Dit was iets meer tonnage dan was toegestaan aldus de interne regelgeving.

Maar dit los van de titel van het topic. (y)

Groeten chris

De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #10 Gepost op: 28 November 2014, 10:17:47 »
Dat is behoorlijk kort door de bocht!

Ten eerste verschillen de V100 locs onderling nogal doordat ze verschillende typen motoren hebben gekregen. Daarnaast hanteren de diverse bedrijven een verschillend maximaal tonnage. Zo gaat bijvoorbeeld Volker of Spitzke  uit van 1500 ton en mag een Shunter V100 maar 1000 ton trekken. Daarnaast is het stijgingspercentage ook behoorlijk van invloed!
Ook dat is redelijk kort door de bocht Floris!
De V100/BR203 zoals deze op de hoofdbaan worden ingezet (dus niet de V100 van Railpro of de BR 204 van Railion) hebben allen dezelfde aandrijflijn. Trekkracht zo in principe hetzelfde moeten zijn. Het max tonnage wat de loc mag trekken, kan de vervoerder zelf begrenzen (zoals Shunter die 1000 ton als grens stelt).
Meer als 1400 ton kan ook, maar heeft sterk invloed op de max snelheid. In Awhv haalde VolkerRail voor TXL de kolentreinen uit bij de OBA die meestal rond de 2700 ton wogen. Dit lukt wel, maar niet met 80 km/h  ;)

Duplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
Re: Railpro Fccpps steenslagtrein, hoeveel wagens gebruikelijk?
« Reactie #11 Gepost op: 28 November 2014, 14:53:36 »
Hartelijk bedankt voor alle antwoorden! Ik ga gewoon dan een mooie stam creëren.