Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 12:13:58
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:48:28
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Ronald Halma
Vandaag om 11:39:44
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 11:38:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:32:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 11:25:14
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 11:11:52
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
Vandaag om 11:04:50
Yet Another Servo Decoder door spock
Vandaag om 10:59:55
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 10:53:54
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Modelbouwerke
Vandaag om 10:30:32
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ad Cleijsen
Vandaag om 10:12:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:56:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 09:56:09
Overstap naar HTM door gdh
Vandaag om 09:46:50
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 09:21:14
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 08:36:16
Mijn geweatherde modellen door DJV
Vandaag om 01:30:22
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
24 October 2025, 23:41:26
Rocky Rail 6400 door ceuleer
24 October 2025, 23:22:35
Raadplaatje door Dpc Fo
24 October 2025, 23:14:01
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Taigagaai
24 October 2025, 22:57:51
Bf Kibronn door Benelux795
24 October 2025, 22:56:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
24 October 2025, 22:49:49
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
24 October 2025, 22:19:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VulcanRaven
24 October 2025, 21:08:50
Artitec 6300 door ModelWessel
24 October 2025, 20:57:33
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
24 October 2025, 20:55:12
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Rick
24 October 2025, 20:35:22
sein decoder Z21 10837 programeren door n-driver
24 October 2025, 20:18:02
  

Auteur Topic: Railpro Fccpps steenslagtrein, hoeveel wagens gebruikelijk?  (gelezen 3760 keer)

Duplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
Railpro Fccpps steenslagtrein, hoeveel wagens gebruikelijk?
« Gepost op: 26 November 2014, 23:59:14 »
Ik zou graag willen weten met welk aantal Fccpps`en volkerrail of RRF rijd (zijn er vaste stammen met aantallen of is het totaal verschillend)
« Laatst bewerkt op: 27 November 2014, 15:01:21 door Bert van Gelder. Reden: Titel nu met hoofdletters... »

Jan Breman

  • Offline Offline
  • Berichten: 103
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #1 Gepost op: 27 November 2014, 06:58:00 »
Ik zie ze vaak langs het spoor staan en als ze ze op Crailoo aan het klaarzetten zijn. Ik zou denken dat de trein zo lang is als nodig is voor het te ballasten spoor. (Ik ben mcn bij NS Reizigers, dus ik weet net zoveel van Railpro als jij haha)

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #2 Gepost op: 27 November 2014, 07:10:50 »
Hoeveelheid verschilt per keer met behoefte.
Maximaal in principe 36 stuks (1000 ton)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8568
  • Spoor N
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #3 Gepost op: 27 November 2014, 07:38:08 »
Was de aanvoer uit Duitsland niet met een trein van 60 wagens? Je kan een willekeurig aantal gebruiken, de wagens worden los ingezet.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #4 Gepost op: 27 November 2014, 12:45:10 »
jawel, maar de vraag ging over een V100  ;)

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #5 Gepost op: 27 November 2014, 13:00:17 »
Het aantal is idd afhankelijk van de noodzakelijke hoeveelheid.

Heb zelf bij de werkzaamheden tussen vught en den bosch met de aanleg van de nieuwe rondweg met 9 wagens met g1206 gereden. Is wel alweer lang geleden.

De schwarzkolm trein rijdt met 60 wagens.lok is een locon 9900 tot bentheim vanaf daar met locon 182 of gehele rit met 189.


V100 kan max 1100 ton trekken met max 95 km/u. Meer kan maar dan gaat de max km/u omlaag.
Groet Chris (y)
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #6 Gepost op: 27 November 2014, 13:39:29 »
Hoeveelheid verschilt per keer met behoefte.
Maximaal in principe 36 stuks (1000 ton)

ter verduidelijking: 1000 ton steenslag!

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #7 Gepost op: 27 November 2014, 16:19:06 »

Citaat van Chris.
V100 kan max 1100 ton trekken met max 95 km/u. Meer kan maar dan gaat de max km/u omlaag.
Groet Chris (y)


Zijn hier schema's van te vinden ergens?
Zo ja waar komt deze info vandaan?
Mvg jamie diks

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #8 Gepost op: 27 November 2014, 18:26:12 »
V100 kan max 1100 ton trekken met max 95 km/u. Meer kan maar dan gaat de max km/u omlaag.
Groet Chris (y)

Dat is behoorlijk kort door de bocht!

Ten eerste verschillen de V100 locs onderling nogal doordat ze verschillende typen motoren hebben gekregen. Daarnaast hanteren de diverse bedrijven een verschillend maximaal tonnage. Zo gaat bijvoorbeeld Volker of Spitzke  uit van 1500 ton en mag een Shunter V100 maar 1000 ton trekken. Daarnaast is het stijgingspercentage ook behoorlijk van invloed!

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Railpro Fccpps steenslagtrein, hoeveel wagens gebruikelijk?
« Reactie #9 Gepost op: 28 November 2014, 09:16:39 »
Dit is de regelgeving van locon.

Zo is het mij geleerd.
Ook hier kan gelijk bij zeggen dat deze bijna tot nooit wordt gehanteerd.
De vuiltreinen uit limburg werden met regelmaat getrokken met v100 af maastricht naar wijster vv.
Dit was iets meer tonnage dan was toegestaan aldus de interne regelgeving.

Maar dit los van de titel van het topic. (y)

Groeten chris

De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: railpro Fccpps steenslag trein
« Reactie #10 Gepost op: 28 November 2014, 10:17:47 »
Dat is behoorlijk kort door de bocht!

Ten eerste verschillen de V100 locs onderling nogal doordat ze verschillende typen motoren hebben gekregen. Daarnaast hanteren de diverse bedrijven een verschillend maximaal tonnage. Zo gaat bijvoorbeeld Volker of Spitzke  uit van 1500 ton en mag een Shunter V100 maar 1000 ton trekken. Daarnaast is het stijgingspercentage ook behoorlijk van invloed!
Ook dat is redelijk kort door de bocht Floris!
De V100/BR203 zoals deze op de hoofdbaan worden ingezet (dus niet de V100 van Railpro of de BR 204 van Railion) hebben allen dezelfde aandrijflijn. Trekkracht zo in principe hetzelfde moeten zijn. Het max tonnage wat de loc mag trekken, kan de vervoerder zelf begrenzen (zoals Shunter die 1000 ton als grens stelt).
Meer als 1400 ton kan ook, maar heeft sterk invloed op de max snelheid. In Awhv haalde VolkerRail voor TXL de kolentreinen uit bij de OBA die meestal rond de 2700 ton wogen. Dit lukt wel, maar niet met 80 km/h  ;)

Duplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
Re: Railpro Fccpps steenslagtrein, hoeveel wagens gebruikelijk?
« Reactie #11 Gepost op: 28 November 2014, 14:53:36 »
Hartelijk bedankt voor alle antwoorden! Ik ga gewoon dan een mooie stam creëren.