Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
booster vraag door henk
Vandaag om 13:18:00
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door sncf231e
Vandaag om 12:19:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:27:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
05 August 2025, 20:24:48
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
05 August 2025, 19:58:56
  

Auteur Topic: Derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen  (gelezen 1410 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12462
    • sleutelspoor
Derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen
« Gepost op: 25 July 2013, 09:40:40 »
Gisteren 26 juli 2013  hebben de Bondsregering, die van Noordrijn-Westfalen en Deutsche Bahn een financieel akkoord getekend over de aanleg van een derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen. Dit is een belangrijke mijlpaal voor het verlengen van de Betuweroute in Duitsland. Hierdoor wordt een flessenhals voor goederentreinen in het traject Rotterdam-Duisburg, opgelost.
President-directeur Hans Smits van het Havenbedrijf Rotterdam is zowel blij als opgelucht. “Het is een taaie klus geweest. Drie jaar geleden had het derde spoor een weinig kansrijke positie op de Duitse prioriteitenlijst. Door goed en planmatig lobbywerk, samen met de Nederlandse regering en bedrijven uit de haven, is het tij langzaam gekeerd. Essentieel hierbij is de steun geweest van bedrijven uit Noordrijn-Westfalen en vooral van de regering van de deelstaat. Van een ‘project voor de Rotterdamse haven’ werd het een project voor de exportkracht van het achterland. Met de aanleg van het derde spoor worden ook tientallen tunnels en bruggen gebouwd, die erg belangrijk zijn om overlast voor de bewoners te beperken”. (zie ook: Port of Rotterdam)
Gebruikers en bewoners gaan overigens nog wel een moeilijke bouwperiode tegemoet. Om de capaciteit van het goederenvervoer te waarborgen tijdens de bouwfase is het belangrijk dat het traject Kaldenkirchen-Duelken in de omleidingsroute, snel wordt aangepakt. Dit heeft de aandacht van de regering van Noordrijn-Westfalen. Volgens de huidige planning is het derde spoor naar verwachting in 2022 gereed.
bron: Maritime nieuws
« Laatst bewerkt op: 25 July 2013, 16:08:42 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2853
    • Richie's homepage
Re: Derrde spoor tussen Emmerich en Oberhausen
« Reactie #1 Gepost op: 25 July 2013, 12:17:26 »
Er komt ook 75 kilometer aan geluidsschermen bij, dus er zullen ook heel wat fotoplekken sneuvelen. Wellicht komen er een aantal bij doordat overwegen vervangen worden door viaducten. Veel omwonenden zijn daar niet blij mee, zoals in Hüthum waar al geprotesteerd werd. Sommigen zullen een omweg moeten maken, maar aan de andere kant hebben ze geen lange wachttijden voor gesloten overwegen meer.

Wisselwachter

  • Offline Offline
  • Berichten: 205
Re: Derrde spoor tussen Emmerich en Oberhausen
« Reactie #2 Gepost op: 25 July 2013, 12:29:11 »
Prachtig dat de Betuwelijn eenvervolgkrijgt in duitsland, maar wat is er op dit moment aan de hand met de Betuwelijn? Ik werk in een kantoorpand vlak bij het station in Venlo. Het lijkt wel alsof de Betuwelijn gisteren en vandaag is omgeleid via Venlo. Of is er een andere stremming ? Bijv. in de buurt van Arnhem? De ICE en internationale treinen (Jan Kypura bijv.) rijden ook via Venlo.

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re: Derrde spoor tussen Emmerich en Oberhausen
« Reactie #3 Gepost op: 25 July 2013, 12:48:31 »
ja, klopt een gedeelte wegens vervanging van spoor en seinen is er tijdelijk maar 1 spoor tebeschikking en wordt bijna alles omgeleid via venlo.
dit kun je zien als wennen voor de trdl's op deze route als de bovengenoemde route wordt uitgebreid

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen
« Reactie #4 Gepost op: 25 July 2013, 21:28:43 »
In De Volkskrant een mooi artikel mét foto van de Betuweroute, van een 1600 met goederentrein (na)bij Tiel... dakannie :P