Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 15:21:02
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Herb73
Vandaag
om 15:17:41
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Mispoes
Vandaag
om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:06:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:59:39
Raadplaatje
door
Hatsune Miku
Vandaag
om 14:53:12
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Jeroen Vreeken
Vandaag
om 14:40:06
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:33:44
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond
door
Gerard van de Weijer
Vandaag
om 14:29:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:22:47
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
bask185
Vandaag
om 14:14:02
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:07:26
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen?
door
R1954
Vandaag
om 13:54:23
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:50:08
De spoorhaven van Zuidbarge.
door
Alewijn
Vandaag
om 13:45:51
Stottering Piko 98551BD
door
bellejt
Vandaag
om 13:39:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 13:23:41
Le Bassin uit logeren bij Bentink
door
defender
Vandaag
om 12:57:48
fotowedstrijd 2025
door
Dave.......
Vandaag
om 12:09:36
Acme nieuwe ICNG
door
virmfan
Vandaag
om 12:00:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:38:15
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III
door
Peter.D
Vandaag
om 11:35:18
extra terugmeld module viessmann 5217
door
bask185
Vandaag
om 11:34:19
Station Roodeschool
door
cor_b
Vandaag
om 11:28:41
VERPLAATST: extra terugmeld module viessmann 5217
door
Duikeend
Vandaag
om 11:02:46
Invoering SGNS containerwagens bij NS
door
ES44C4
Vandaag
om 10:55:16
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 10:23:50
Ervaringen met van Perlo (DinaSys ) draaischijfbesturing
door
Gerard
Vandaag
om 09:20:21
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
Vandaag
om 09:03:40
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Jelmer
Vandaag
om 08:31:52
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen (gelezen 1468 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Online
Berichten: 12550
Derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen
«
Gepost op:
25 July 2013, 09:40:40 »
Gisteren 26 juli 2013 hebben de Bondsregering, die van Noordrijn-Westfalen en Deutsche Bahn een financieel akkoord getekend over de aanleg van een derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen. Dit is een belangrijke mijlpaal voor het verlengen van de Betuweroute in Duitsland. Hierdoor wordt een flessenhals voor goederentreinen in het traject Rotterdam-Duisburg, opgelost.
President-directeur Hans Smits van het Havenbedrijf Rotterdam is zowel blij als opgelucht. “Het is een taaie klus geweest. Drie jaar geleden had het derde spoor een weinig kansrijke positie op de Duitse prioriteitenlijst. Door goed en planmatig lobbywerk, samen met de Nederlandse regering en bedrijven uit de haven, is het tij langzaam gekeerd. Essentieel hierbij is de steun geweest van bedrijven uit Noordrijn-Westfalen en vooral van de regering van de deelstaat. Van een ‘project voor de Rotterdamse haven’ werd het een project voor de exportkracht van het achterland. Met de aanleg van het derde spoor worden ook tientallen tunnels en bruggen gebouwd, die erg belangrijk zijn om overlast voor de bewoners te beperken”. (zie ook: Port of Rotterdam)
Gebruikers en bewoners gaan overigens nog wel een moeilijke bouwperiode tegemoet. Om de capaciteit van het goederenvervoer te waarborgen tijdens de bouwfase is het belangrijk dat het traject Kaldenkirchen-Duelken in de omleidingsroute, snel wordt aangepakt. Dit heeft de aandacht van de regering van Noordrijn-Westfalen. Volgens de huidige planning is het derde spoor naar verwachting in 2022 gereed.
bron: Maritime nieuws
«
Laatst bewerkt op: 25 July 2013, 16:08:42 door Sobat Kras
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
V200-G2000
Offline
Berichten: 2906
Re: Derrde spoor tussen Emmerich en Oberhausen
«
Reactie #1 Gepost op:
25 July 2013, 12:17:26 »
Er komt ook 75 kilometer aan geluidsschermen bij, dus er zullen ook heel wat fotoplekken sneuvelen. Wellicht komen er een aantal bij doordat overwegen vervangen worden door viaducten. Veel omwonenden zijn daar niet blij mee, zoals in Hüthum waar al geprotesteerd werd. Sommigen zullen een omweg moeten maken, maar aan de andere kant hebben ze geen lange wachttijden voor gesloten overwegen meer.
Gelogd
Richard
Dieselstadt:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,215.0.html
Opeldorf:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=58539.0
125*, 43 G2000'en, 42 V200'en, 3 D800'en
Wisselwachter
Offline
Berichten: 208
Re: Derrde spoor tussen Emmerich en Oberhausen
«
Reactie #2 Gepost op:
25 July 2013, 12:29:11 »
Prachtig dat de Betuwelijn eenvervolgkrijgt in duitsland, maar wat is er op dit moment aan de hand met de Betuwelijn? Ik werk in een kantoorpand vlak bij het station in Venlo. Het lijkt wel alsof de Betuwelijn gisteren en vandaag is omgeleid via Venlo. Of is er een andere stremming ? Bijv. in de buurt van Arnhem? De ICE en internationale treinen (Jan Kypura bijv.) rijden ook via Venlo.
Gelogd
stomer2010
Offline
Berichten: 165
Re: Derrde spoor tussen Emmerich en Oberhausen
«
Reactie #3 Gepost op:
25 July 2013, 12:48:31 »
ja, klopt een gedeelte wegens vervanging van spoor en seinen is er tijdelijk maar 1 spoor tebeschikking en wordt bijna alles omgeleid via venlo.
dit kun je zien als wennen voor de trdl's op deze route als de bovengenoemde route wordt uitgebreid
Gelogd
timtrein
Offline
Berichten: 2096
Re: Derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen
«
Reactie #4 Gepost op:
25 July 2013, 21:28:43 »
In De Volkskrant een mooi artikel mét foto van de Betuweroute, van een 1600 met goederentrein (na)bij Tiel... dakannie
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen