Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
Vandaag om 15:17:41
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 14:59:39
Raadplaatje door Hatsune Miku
Vandaag om 14:53:12
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Jeroen Vreeken
Vandaag om 14:40:06
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 14:33:44
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door Gerard van de Weijer
Vandaag om 14:29:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:22:47
Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
Vandaag om 14:14:02
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:26
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door R1954
Vandaag om 13:54:23
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door spoorijzer
Vandaag om 13:50:08
De spoorhaven van Zuidbarge. door Alewijn
Vandaag om 13:45:51
Stottering Piko 98551BD door bellejt
Vandaag om 13:39:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 13:23:41
Le Bassin uit logeren bij Bentink door defender
Vandaag om 12:57:48
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 12:09:36
Acme nieuwe ICNG door virmfan
Vandaag om 12:00:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:38:15
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door Peter.D
Vandaag om 11:35:18
extra terugmeld module viessmann 5217 door bask185
Vandaag om 11:34:19
Station Roodeschool door cor_b
Vandaag om 11:28:41
VERPLAATST: extra terugmeld module viessmann 5217 door Duikeend
Vandaag om 11:02:46
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 10:55:16
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:23:50
Ervaringen met van Perlo (DinaSys ) draaischijfbesturing door Gerard
Vandaag om 09:20:21
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:03:40
Nieuw huis, nieuwe baan door Jelmer
Vandaag om 08:31:52
  

Auteur Topic: Derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen  (gelezen 1468 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12550
    • sleutelspoor
Derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen
« Gepost op: 25 July 2013, 09:40:40 »
Gisteren 26 juli 2013  hebben de Bondsregering, die van Noordrijn-Westfalen en Deutsche Bahn een financieel akkoord getekend over de aanleg van een derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen. Dit is een belangrijke mijlpaal voor het verlengen van de Betuweroute in Duitsland. Hierdoor wordt een flessenhals voor goederentreinen in het traject Rotterdam-Duisburg, opgelost.
President-directeur Hans Smits van het Havenbedrijf Rotterdam is zowel blij als opgelucht. “Het is een taaie klus geweest. Drie jaar geleden had het derde spoor een weinig kansrijke positie op de Duitse prioriteitenlijst. Door goed en planmatig lobbywerk, samen met de Nederlandse regering en bedrijven uit de haven, is het tij langzaam gekeerd. Essentieel hierbij is de steun geweest van bedrijven uit Noordrijn-Westfalen en vooral van de regering van de deelstaat. Van een ‘project voor de Rotterdamse haven’ werd het een project voor de exportkracht van het achterland. Met de aanleg van het derde spoor worden ook tientallen tunnels en bruggen gebouwd, die erg belangrijk zijn om overlast voor de bewoners te beperken”. (zie ook: Port of Rotterdam)
Gebruikers en bewoners gaan overigens nog wel een moeilijke bouwperiode tegemoet. Om de capaciteit van het goederenvervoer te waarborgen tijdens de bouwfase is het belangrijk dat het traject Kaldenkirchen-Duelken in de omleidingsroute, snel wordt aangepakt. Dit heeft de aandacht van de regering van Noordrijn-Westfalen. Volgens de huidige planning is het derde spoor naar verwachting in 2022 gereed.
bron: Maritime nieuws
« Laatst bewerkt op: 25 July 2013, 16:08:42 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2906
    • Richie's homepage
Re: Derrde spoor tussen Emmerich en Oberhausen
« Reactie #1 Gepost op: 25 July 2013, 12:17:26 »
Er komt ook 75 kilometer aan geluidsschermen bij, dus er zullen ook heel wat fotoplekken sneuvelen. Wellicht komen er een aantal bij doordat overwegen vervangen worden door viaducten. Veel omwonenden zijn daar niet blij mee, zoals in Hüthum waar al geprotesteerd werd. Sommigen zullen een omweg moeten maken, maar aan de andere kant hebben ze geen lange wachttijden voor gesloten overwegen meer.

Wisselwachter

  • Offline Offline
  • Berichten: 208
Re: Derrde spoor tussen Emmerich en Oberhausen
« Reactie #2 Gepost op: 25 July 2013, 12:29:11 »
Prachtig dat de Betuwelijn eenvervolgkrijgt in duitsland, maar wat is er op dit moment aan de hand met de Betuwelijn? Ik werk in een kantoorpand vlak bij het station in Venlo. Het lijkt wel alsof de Betuwelijn gisteren en vandaag is omgeleid via Venlo. Of is er een andere stremming ? Bijv. in de buurt van Arnhem? De ICE en internationale treinen (Jan Kypura bijv.) rijden ook via Venlo.

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re: Derrde spoor tussen Emmerich en Oberhausen
« Reactie #3 Gepost op: 25 July 2013, 12:48:31 »
ja, klopt een gedeelte wegens vervanging van spoor en seinen is er tijdelijk maar 1 spoor tebeschikking en wordt bijna alles omgeleid via venlo.
dit kun je zien als wennen voor de trdl's op deze route als de bovengenoemde route wordt uitgebreid

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2096
Re: Derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen
« Reactie #4 Gepost op: 25 July 2013, 21:28:43 »
In De Volkskrant een mooi artikel mét foto van de Betuweroute, van een 1600 met goederentrein (na)bij Tiel... dakannie :P