Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Sfeer op je modelbaan
door
BartvD
Vandaag
om 17:40:31
Programmeren cv
door
Martin Domburg
Vandaag
om 17:39:44
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
AlbertG
Vandaag
om 17:38:46
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:30:36
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
MOVisser
Vandaag
om 17:14:37
booster vraag
door
Martin Domburg
Vandaag
om 17:00:04
DDAR op basis van een Artitec DDM
door
Sven
Vandaag
om 16:59:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Dave.......
Vandaag
om 16:42:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 16:27:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:59:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 15:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Biesje
Vandaag
om 15:44:26
Zelf gebogen brug maken
door
FritsT
Vandaag
om 15:09:52
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
martijnhaman
Vandaag
om 14:19:41
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 14:11:18
Site Uhlenbrock
door
VAM65
Vandaag
om 13:58:47
Tams app
door
reinderlf
Vandaag
om 12:55:06
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:28:06
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:26:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
william_2
Vandaag
om 12:13:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Arjan6511
Vandaag
om 12:13:00
Heroplage Artitec Plan W?
door
Corné81
Vandaag
om 12:12:23
DCCNext, een nieuwe DCC decoder!
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 12:10:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:08:47
Fleischmann Anna ombouw.
door
Erwin 054
Vandaag
om 10:04:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 09:48:05
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
schipcas
Vandaag
om 09:26:03
Raadplaatje
door
R1954
Vandaag
om 08:45:09
Wat was jullie allereerste loc?
door
ArjanB
08 August 2025, 23:41:32
De projecten van Ruben (NL H0)
door
Ruben90
08 August 2025, 23:27:25
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Railmagazine 245
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Railmagazine 245 (gelezen 1919 keer)
henk
Offline
Berichten: 22524
Railmagazine 245
«
Gepost op:
24 June 2007, 21:23:08 »
De Actueel rubrieken uit Railmagazine zijn altijd wel goed voor een paar geinige plaatjes. Nummer 245 is daarop geen uitzondering. Wie wat te doen zoekt voor zijn toekomstige Mätrix 6504 moet maar eens op bladzijde 6 kijken. De loc is daar op sjouw met een Citypendel en twee koppelwagens.
Het nabootsen van de trein op pagina 15 vereist zo mogelijk nog meer financiële armslag. We zien daar de ACTS 1255 met aan de haak een Railion 1600, 7 keer 6400/6500 en daartussenin ook nog een flinke sleep zeildoekwagens.
Ik moet tot mijn schande bekennen dat me van de inhoud van die ruim 30 pagina’s actualiteiten weinig is bijgebleven. Er schijnen weer wat class 66 locs in Nederland te zijn gearriveerd.
Gauw door naar de grootspoorartikelen. Harrie Peters beschrijft hoe het spoor op de Hoekse Lijn is vernieuwd. Zelfs op de foto is het kettinghorcircus in actie een imposant gezicht. Daarna kunnen we lezen over het graanvervoer in Europoort.
Het volgende artikel beschrijft het transport van de vooroorlogse DE-III. Het treinstel werd eind april voor een cascorevisie van het Spoorwegmuseum naar Tilburg gebracht. Als trekkrachten dienden een DE-I en DE-II, hetgeen een wel zeer kleurrijke trein opleverde. Vorige week ontdekte ik dat de plek van ‘den diesel’ in het museum is ingenomen door de net geconserveerde motorpost en een PEC. In de motorpost is een aardige fototentoonstelling over het schilderen van de museumstukken.
Aan het einde van de grootspoorafdeling staat eerst een artikel over het 40-jarig bestaan van een Duitse club voor spoorweggeschiedenis en het 30-jarig bestaan van een museum In Bochum-Dahlhausen. Daarna de verheugende mededeling dat het Spoorwegmuseum tegenwoordig één keer per maand een zogenaamd ‘Rondje Dom’ rijdt met museummaterieel.
De modelspoorafdeling begint weer voortreffelijk met een artikel over de ontwikkeling en bouw van de modellen van de NS 2400 in spoor 1 door Paul Dirkzwager en Wouter van Minderhout. Alleen hiervoor het tijdschrift al kopen mensen. Een artikel over 30 jaar Philotrain wordt vooral verlucht met foto’s van de collectie schaal 0 modellen. Een waarschuwend kwijllogo zou bij deze artikelen geen overbodige luxe zijn.
Daarna wordt verder gebouwd aan Blue Ridge & Western. Deze keer is de elektriek aan de beurt. De treinen worden bestuurd met een Multimaus, maar de wissels gaan nog analoog om. Dientengevolge moeten er alsnog 25- en 37-polige stekkers aan te pas komen om de modules onderling te verbinden. Een modulaire tentoonstellingsbaan is mijns inziens geknipt voor volledige digitale bediening; dan waren vier draadjes genoeg geweest.
Verder doet Jan Huyzers verslag van de bouw van een OMC van MK Modelbouwstudio’s, compleet met de onvermijdelijke nazending van aanvullende en vervangende onderdelen. Dat hoort bij een bouwpakket van Maykel Kastelijn, anders is het niet echt.
Het laatste modelspoorartikel gaat over de nabootsing van het baanvak Hilversum-Utrecht door Yolanthe Schaap en Ad Vink. Heel, heel mooi gedaan, compleet met de karakteristieke bovenleidingportalen.
De Productinformatie bevat de laatste tijd een soort maandelijkse update van de stand van zaken bij de ontwikkeling van een Beel in messing door Etch Models. Deze keer alreeds een draaistel. Nu konden we eerder in het blad lezen dat Philotrain het model ook op de shortlist heeft staan en het model van KleiNSpoor is al te koop. Waaruit we kunnen opmaken dat de Nederlandse kleinserieproducenten kennelijk niet achter willen blijven bij de internationale trend van meervoudige ontwikkelingen.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Railmagazine 245