Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
chrvdv37402
Vandaag
om 22:52:48
De projecten van Ruben (NL H0)
door
Martijn193
Vandaag
om 22:50:20
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
Vandaag
om 22:49:48
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Ronald69
Vandaag
om 22:45:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Ronald69
Vandaag
om 22:40:43
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 22:23:04
Inzet T2s van de NS
door
Rick
Vandaag
om 22:22:01
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Jelmer
Vandaag
om 22:14:00
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
emmenaar
Vandaag
om 22:08:26
Roco 2400, h0
door
Huup
Vandaag
om 22:08:15
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:43:41
Project seaside Germany
door
Sikko
Vandaag
om 21:29:36
Overstap naar HTM
door
Miniature Holland
Vandaag
om 21:22:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 21:15:31
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Stootjuk
Vandaag
om 21:15:02
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
Vandaag
om 21:12:40
Op Zuid (NL H0)
door
Tom Z.
Vandaag
om 21:06:38
Kato ETA 515
door
mamory
Vandaag
om 20:58:15
Terschellinger Spoor
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 20:52:09
C12c rijtuig
door
maartenvdb
Vandaag
om 19:58:14
Welke decoder is dit?
door
008200
Vandaag
om 19:47:47
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Ruben90
Vandaag
om 19:10:04
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
defender
Vandaag
om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen
door
defender
Vandaag
om 18:20:53
Omgeving Frankfurt am Main
door
Hasenwald
Vandaag
om 17:36:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
defender
Vandaag
om 17:27:51
Leubachtalbahn
door
Krokodil68
Vandaag
om 16:59:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Frits C
Vandaag
om 16:36:08
De fabriek - Spoor 0
door
g-j
Vandaag
om 16:13:49
Tram reageert niet
door
R1954
Vandaag
om 15:00:31
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Railmagazine 245
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Railmagazine 245 (gelezen 1943 keer)
henk
Offline
Berichten: 22582
Railmagazine 245
«
Gepost op:
24 June 2007, 21:23:08 »
De Actueel rubrieken uit Railmagazine zijn altijd wel goed voor een paar geinige plaatjes. Nummer 245 is daarop geen uitzondering. Wie wat te doen zoekt voor zijn toekomstige Mätrix 6504 moet maar eens op bladzijde 6 kijken. De loc is daar op sjouw met een Citypendel en twee koppelwagens.
Het nabootsen van de trein op pagina 15 vereist zo mogelijk nog meer financiële armslag. We zien daar de ACTS 1255 met aan de haak een Railion 1600, 7 keer 6400/6500 en daartussenin ook nog een flinke sleep zeildoekwagens.
Ik moet tot mijn schande bekennen dat me van de inhoud van die ruim 30 pagina’s actualiteiten weinig is bijgebleven. Er schijnen weer wat class 66 locs in Nederland te zijn gearriveerd.
Gauw door naar de grootspoorartikelen. Harrie Peters beschrijft hoe het spoor op de Hoekse Lijn is vernieuwd. Zelfs op de foto is het kettinghorcircus in actie een imposant gezicht. Daarna kunnen we lezen over het graanvervoer in Europoort.
Het volgende artikel beschrijft het transport van de vooroorlogse DE-III. Het treinstel werd eind april voor een cascorevisie van het Spoorwegmuseum naar Tilburg gebracht. Als trekkrachten dienden een DE-I en DE-II, hetgeen een wel zeer kleurrijke trein opleverde. Vorige week ontdekte ik dat de plek van ‘den diesel’ in het museum is ingenomen door de net geconserveerde motorpost en een PEC. In de motorpost is een aardige fototentoonstelling over het schilderen van de museumstukken.
Aan het einde van de grootspoorafdeling staat eerst een artikel over het 40-jarig bestaan van een Duitse club voor spoorweggeschiedenis en het 30-jarig bestaan van een museum In Bochum-Dahlhausen. Daarna de verheugende mededeling dat het Spoorwegmuseum tegenwoordig één keer per maand een zogenaamd ‘Rondje Dom’ rijdt met museummaterieel.
De modelspoorafdeling begint weer voortreffelijk met een artikel over de ontwikkeling en bouw van de modellen van de NS 2400 in spoor 1 door Paul Dirkzwager en Wouter van Minderhout. Alleen hiervoor het tijdschrift al kopen mensen. Een artikel over 30 jaar Philotrain wordt vooral verlucht met foto’s van de collectie schaal 0 modellen. Een waarschuwend kwijllogo zou bij deze artikelen geen overbodige luxe zijn.
Daarna wordt verder gebouwd aan Blue Ridge & Western. Deze keer is de elektriek aan de beurt. De treinen worden bestuurd met een Multimaus, maar de wissels gaan nog analoog om. Dientengevolge moeten er alsnog 25- en 37-polige stekkers aan te pas komen om de modules onderling te verbinden. Een modulaire tentoonstellingsbaan is mijns inziens geknipt voor volledige digitale bediening; dan waren vier draadjes genoeg geweest.
Verder doet Jan Huyzers verslag van de bouw van een OMC van MK Modelbouwstudio’s, compleet met de onvermijdelijke nazending van aanvullende en vervangende onderdelen. Dat hoort bij een bouwpakket van Maykel Kastelijn, anders is het niet echt.
Het laatste modelspoorartikel gaat over de nabootsing van het baanvak Hilversum-Utrecht door Yolanthe Schaap en Ad Vink. Heel, heel mooi gedaan, compleet met de karakteristieke bovenleidingportalen.
De Productinformatie bevat de laatste tijd een soort maandelijkse update van de stand van zaken bij de ontwikkeling van een Beel in messing door Etch Models. Deze keer alreeds een draaistel. Nu konden we eerder in het blad lezen dat Philotrain het model ook op de shortlist heeft staan en het model van KleiNSpoor is al te koop. Waaruit we kunnen opmaken dat de Nederlandse kleinserieproducenten kennelijk niet achter willen blijven bij de internationale trend van meervoudige ontwikkelingen.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Railmagazine 245