Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Br 38 Piko Superen. door saskia
Vandaag om 17:25:25
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 17:21:53
Ronald doet de Fork Challenge! door Edsko Hekman
Vandaag om 17:15:58
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:12:35
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 16:38:46
Chinese prut kabel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:26:34
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:22:26
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 15:03:49
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:15:44
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51

Auteur Topic: Mijn IRM krijgt bovenin ook banken, eh, nee, stoelen.  (gelezen 5460 keer)

wvdm

• Gast
Re:Mijn IRM krijgt bovenin ook banken, eh, nee, stoelen.
« Reactie #15 Gepost op: 20 May 2012, 22:47:21 »
Zeker, zeker, alleen die afstand tussen de wagons is veeeeeel te groot.
Ik heb er al vier symoba kortkoppel mechaniekjes onder geplakt en de dunne kortkoppelingen van roco erin gedaan en nu is er bijna geen afstand meer er tussen. ;D
(m'n modelspoor winkel had zaterdag maar twee setjes, dus tussen de motorwagen en de eerste wagon zitten voorlopig nog de originele koppelingen :'(.)

groetjes
Wil

wvdm

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 23 May 2012, 19:27:51 »
Wel typisch dat het tot nu toe niemand is opgevallen dat de eerste klasse opdruk bij de tweede klasse ramen zou zitten en omgekeerd.

Ja, het is echt zo. Helaas. Het grappige vind ik, dat er bij de bespreking ervan op de website van Chris (Groterdam) op pagina 2 door het raampje van de 1ste klas duidelijk 2de klas stoelen te zien zijn. Een simpel interieur. En als je dan op zijn website naar pagina 7 gaat, waar de Rivarossi's bovenop de Lima's staan, dan kan je bij de wagon ook duidelijk zien, dat de Rivarossi verkeerd is.
Toen ik de kap van de tweede wagon terug geplaatst had, zat die ook verkeerd. dus weer eraf en extra opletten, pff, hehe, ja, nu zat die wel goed.

De reizigers vereniging BANDIET ( ;D) heeft hierover een klacht geuit bij de NS (Noordwijkse Spoorwegen). Zij menen, dat als je voor eerste klas betaald toch wel op z'n minst eerste klas stoelen krijgt, maar die staan nu in de tweede klas. De directie van de Noordwijkse Spoorwegen heeft nog niet gereageerd op de klacht. :-\

Tja, en als je dan die mooie verdiepingen in de trein gedaan hebt, dan vallen de grote ruimtes tussen de wagons wel errug op.  ;D Dus, Symoba, help mij , alsjeblieft?  ;D

De balgen zitten nu wel mooi tegen elkaar.

Ook bij de middelste wagons.

En bij de laatste twee ook.
Oke, tussen de stuurstand , de achterste AB wagon en de achterkant van de voorste AB wagon zitten symoba kortkoppel mechaniekjes. In de motorwagen zit een Bemo kortkoppelmechaniek en aan de voorkant van de eerste AB wagon zit een kleine Ribu kortkoppelmechaniekje. Onder de koppelingen van Roco heb ik twee kleine plastic plaatjes geplakt, zodat bij duwend de koppelingen recht en gekoppeld blijven. Door de lange stang in de motorwagen is er speling en werd de koppeling scheef gedrukt, zodat hij los ging en de drie wagons los van de motorwagen een helling af reden. Nu dus niet meer.

En de hele trein vanaf een grotere afstand. Trekkend en duwend rijdt hij nu goed, alhoewel ik wel de vouwbalgen ietsje afgeschuind heb. Bij tegenbochten raakten die de andere balg en dan werd de wagon scheef gedrukt. Nu dus ook niet meer. (y)

Ik baal wel een beetje, want dit is nu mijn tweede trein van hetzelfde merk, waar ik zelf een hoop aan heb moeten porrelen om hem er als een modeltrein eruit te laten zien.

Hartelijke groeten
Wil

Automatic-rock

• Offline Offline
  • Impressionistisch Modelbouwer
    • Modelspoor op Automatic-rock.nl
« Reactie #17 Gepost op: 03 June 2012, 18:11:27 »
Maar wel met een mooi resultaat Wil  (y)

Vriendelijke groet,
Benno
Vriendelijke groet, Benno

Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op: automatic-rock.nl

wvdm

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 04 June 2012, 10:11:20 »
Bedankt Benno. ;D

Als in 2,5 a 3 jaar het niemand opvalt, dat de klasse aanduidingen aan de buitenkant op de verkeerde plekken zitten, dan is het ook niet verwonderlijk, dat het niemand is opgevallen, dat de motor wagen ook passagiers heeft. ;D ;D ;D

Ik heb eerst foto's gemaakt van de wagons met bovenverdieping en passagiers voor een licht blauwe achtergrond. Het resutaat viel tegen, dus die foto's heb ik niet gebruikt.

Toen heb ik foto's gemaakt van de wagons met bovenverdieping en passagiers in de tuin op een afstand van de struiken erin. Dit vond ik er beter uit zien.
Ik heb meerdere foto's gemaakt waarbij ik er op lette, dat de camera recht voor de onderste ramen was en ook recht voor de bovenste ramen.

Het linkse en de middelste raam heb ik wel gebruikt. Het rechtse raam niet.

De twee ramen links van de klasse aanduiding heb ik wel gebruikt en de andere ramen niet.
Vervolgens heb ik die in een word document geplaatst en op een liggend A4tje. Vervolgens heb ik een echt A4 papier voor het beeld scherm gehouden en de afmetingen hetzelfde gemaakt. vergroten tot 110%. Toen heb ik de afmetingen van de ramen genomen en voor het scherm de foto's zo vergroot of verkleind, zodat de ramen op de foto's even groot waren als de ramen van de wagons.
Een paar keer af gedrukt, stroken geknipt  en de stroken papier achter de ramen geplakt. Voila, de motor wagen heeft nu ook passagiers bovenin en onderin en je ziet de printplaat niet meer en je kijkt ook niet meer tegen het grijze frame bij de onderste ramen.

Ik ben zeer blij met het resultaat. ;D  Nu is het pas een echte modeltrein.

Groetjes
Wil

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #19 Gepost op: 04 June 2012, 10:26:14 »
Goed idee! (y)

Is de onderste foto nou het uiteindelijke resultaat?
Vr. groeten,
Bob

wvdm

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 04 June 2012, 14:15:13 »
Nee, die onderste en die erboven heb ik gebruikt om achter de ramen te plakken.
Hier is het resultaat.

groetjes
Wil