Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Wat was jullie allereerste loc? door Dick55
Vandaag om 12:10:59
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 12:05:22
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Vreemd probleem door Montanbahn
Vandaag om 11:39:05
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
Vandaag om 11:21:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 11:13:47
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:46:07
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Prestige Models : ervaringen door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 09:51:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
  

Auteur Topic: Moderne wagons voor graanvervoer  (gelezen 18397 keer)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re:Moderne wagons voor graanvervoer
« Reactie #45 Gepost op: 18 April 2012, 06:58:49 »
Leuke plaatjes. Zo zie je goed dat de Transcereales wagens altijd allemaal net ff anders zijn, qua constructie en/of opschriften.

dirkjan

MB6400

  • Offline Offline
  • Berichten: 750
Re:Moderne wagons voor graanvervoer
« Reactie #46 Gepost op: 18 April 2012, 21:54:59 »
Erg mooie foto's !
Waar zijn deze genomen ?

Begrijp ik het goed dat dit lospunt vlak bij een station lag en daarmee vlak aan een doorlopend spoor ?


spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5567
Re:Moderne wagons voor graanvervoer
« Reactie #47 Gepost op: 18 April 2012, 22:07:37 »
Bedankt voor de fraaie foto's! Toch doe ik het dan maar met mijn tien rechthoekige B-models van Cita en Transcereales, al kloppen de vorm en opschriften misschien niet helemaal met mijn periode (1972-1982, ongeveer: ik heb straks en Mat '46 en DDm-1; en ook nog ICRm voor in de vitrine........)
Groet, Frank

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re:Moderne wagons voor graanvervoer
« Reactie #48 Gepost op: 18 April 2012, 22:34:14 »
Gelukkig voor de N-spoorders is er de laatste jaren veel uitgekomen
op dit gebied... Zowel Minitrix als Arnold hebben diverse varianten,
en ik heb er nu een paar van Minitrix in mijn bezit :)

Ik moet nog even doorsparen, maar uiteindelijk moet het een flinke
bloktrein worden, heb wel een setje Bolbuikjes van een Franse klein-
serieproducent, maar die moeten dan nog wel optisch opgeknapt
worden, ze zijn wat grof van detail in vergelijking met een Minitrix...

Mvg,

Tis
********

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Moderne wagons voor graanvervoer
« Reactie #49 Gepost op: 18 April 2012, 22:36:37 »
Bedankt voor de fraaie foto's! Toch doe ik het dan maar met mijn tien rechthoekige B-models van Cita en Transcereales
Ga vooral je gang  :D
Overigens heeft toenmalig plaatsgenoot Remco Bruggink blijkbaar wel een 9-wagentrein te pakken kunnen nemen:
http://www.flickr.com/photos/11087887@N03/6832015597/sizes/l/in/photostream/.
Zal er eentje op het Engels wissel hebben gestaan of tijdelijk elders geparkeerd (wordt pas echt uitdagend als je twee zulke treinen uitwisselt).

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Moderne wagons voor graanvervoer
« Reactie #50 Gepost op: 18 April 2012, 22:38:23 »
Erg mooie foto's !
Waar zijn deze genomen ?
Aalten (station), Aalten (station), Doetinchem Europaweg (tussen Doetinchem en Doetinchem de Huet), Doetinchem (boog naar Terborg), Doetinchem Europaweg, Doetinchem Vredestein (zijde Wehl; voor de grijze kasten liep vroeger het raccordement naar de Havenstraat).
Begrijp ik het goed dat dit lospunt vlak bij een station lag en daarmee vlak aan een doorlopend spoor ?
Op het emplacement van station Aalten. Zie www.sporenplan.nl onder Nederland, 1985!

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re:Moderne wagons voor graanvervoer
« Reactie #51 Gepost op: 18 April 2012, 22:47:36 »
*Moment van nostalgisch heimweegevoel*

Wat zag het er toen nog mooi 'spoors' uit bij het station :)

Mvg,

Tis
********

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Moderne wagons voor graanvervoer
« Reactie #52 Gepost op: 19 April 2012, 12:16:02 »
Om aan negen te komen moet je wel op een Gbs overgaan (deze wagen had op het spoor aan de stationsgebouwzijde van het eerste perron gestaan, dus het eerste spoor rechts van de wagens p de vorige foto):
Voor de correctheid, dit had "het eerste spoor rechts van de wagens op de EERSTE foto" moeten zijn.
Op de tweede (= "vorige") foto ontnemen de wagens het zicht op dat spoor.