C12c en Ovalen Ramen "door de jaren heen" samen is een moeilijke.De een was binnenlands materieel, de andere D trein materieel.Natuurlijk kwam het toevallig wel eens een enkele keer voor dat ze samenreden, maar toen de Ovalen Ramen naar de binnenlandse dienst kwamen, waren de B 6400en al (grotendeels?) naar de militaire treinen verbannen dacht ik.
Even voor mijn beeld, een "standaard" stoptrein, bestond deze uit een D+AB+C+C?Eelco
Volgens de Seinarm was er een samenstelling C12c (serie 6400) + ABd9 (serie 7500). De periode waarin deze samenstelling rond reed is mij niet helemaal duidelijk.
Ikzelf zoek informatie over een samenstelling uit de jaren '30-'40. Mag een stop-, snel- en/of internationale-treindienst zijn. In het boek "Het spoorbedrijf in oorlogstijd 1939-1945" staat maar één foto waarop een Stalen D wordt gecombineerd met niet-buitenlands materieel. Er staan diverse foto's waarop coupérijtuigen direct achter de loc hangen. Ik weet echter niet of dat C12c rijtuigen zijn.
MHS,Deze samenstelling is jaren '30 op Seinarm.C12c's zijn het snelste te herkennen doordat er minder coupédeuren zijn dan coupé's. Exacter: er zijn 6 deuren per kant en 12 coupé'sKijk in de Artitec folder voor het uiterlijk van het rijtuig.mvg,Ivo
Ja, eventueel aangevuld met C's naar wens.Dirk