Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lodewickshaven door Frank 123
Vandaag om 23:14:24
Piko blauwe 1000 door Mispoes
Vandaag om 22:53:10
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 22:33:13
losse onderdelen door Casmir
Vandaag om 22:32:44
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:15:38
Esu 51820 SwitchPilot v2 door maartenvdb
Vandaag om 22:09:40
Minibaan Visserskaai H0 door Eric B
Vandaag om 22:09:39
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:08:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Frans
Vandaag om 21:56:22
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door Tedo
Vandaag om 21:32:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
Vandaag om 21:04:58
Cranicher Altbahn door NS264
Vandaag om 19:29:28
Terschellinger Spoor door Michiel2
Vandaag om 19:12:03
Wat is dit voor component door 008200
Vandaag om 19:03:55
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:33:19
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Rob Ellerman
Vandaag om 18:32:58
Geluid Piko 1000 groen door Luc2000
Vandaag om 17:35:36
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Charles_
Vandaag om 17:13:05
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 16:51:43
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:33:42
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Hasenwald
Vandaag om 16:26:42
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 16:17:51
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 16:00:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:47:22
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 14:54:23
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 14:34:35
Welke kleur groen voor NS bovenleidingportalen door grove den
Vandaag om 14:15:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:44:05
Baanonderbreking Trix door wielke
Vandaag om 13:29:46
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
  

Auteur Topic: Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss  (gelezen 4953 keer)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4693
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #15 Gepost op: 13 February 2013, 08:10:40 »
Ik denk niet dat het zin heeft een zwaardere trafo aan te sluiten. De beveiliging zit in de ProfiBoss en die laat niet meer door dan die 1,1 A daaromtrent. De versterkercomponenten zitten ook in de PB en die kunnen vermoedelijk ook niet veel meer aan.

Voor meer vermogen sluit je een Loconetbooster aan.

Fleischmann heeft wel een speciale "digital" trafo, de 6811 meen ik, en die levert aanzienlijk meer vermogen. Alleen is dat ding ontzettend duur.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22719
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #16 Gepost op: 13 February 2013, 08:19:55 »
Die 6811 levert ook wisselspanning. Het is een gewone trafo die zo te zien uit dezelfde fabriek komt als de trafo die intertijd bij de Lokmaus werd geleverd.
Je gaat langs mijn argument heen. Zelfs als je een bruikbare zwaardere trafo zou vinden, dan heb je daar weinig aan omdat die ProfiBoss nooit meer dan 1,8 A zal kunnen doorgeven.

edit: 1,1 veranderd in 1,8
« Laatst bewerkt op: 13 February 2013, 10:09:03 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #17 Gepost op: 13 February 2013, 08:45:37 »
Ik denk niet dat het zin heeft een zwaardere trafo aan te sluiten. De beveiliging zit in de ProfiBoss en die laat niet meer door dan die 1,1 A daaromtrent. De versterkercomponenten zitten ook in de PB en die kunnen vermoedelijk ook niet veel meer aan.

Kleine correctie : de ProfiBoss kan maximaal 1.8A leveren als je er een zwaardere trafo aan hangt : zie oa http://www.freebit.nl/downloads/PROFI_BOSS_NL2.pdf pagina 28

Wat dan wel een veel grotere limiet is is de Loconet-B aansluiting : booster + 1 S88LN + LocoNetIF is helaas al te zwaar voor de Loconet-B aansluiting.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22719
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #18 Gepost op: 13 February 2013, 10:05:40 »
Ja helder, ik had het exacte maximum niet paraat, maar heel veel wordt het nooit.
Als je de ProfiBoss als Command Station in een Loconet wil gebruiken, dan moet je dat net apart voeden. Is al veel over te vinden op het forum.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #19 Gepost op: 13 February 2013, 10:52:00 »
Och, voor veel baantjes is 1.8A echt wel voldoende. Da's toch 3 loks minimaal.

De aparte voeding weet ik, heb eea inmiddels naar volle tevredenheid draaien :

ProfiBoss -> Power4 -> Digitrax UP-5 -> S88LN -> LocoNetIF

Dat draait als een zonnetje met maximaal 4 rijdende treinen (limiet van de baan, 8 blokken nu), tot nu toe met deze setup totaal geen problemen gehad.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22719
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #20 Gepost op: 13 February 2013, 13:09:39 »
Ik weet dat jij dat weet en het was slechts de bedoeling dat VAM het ook te weten kwam.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.