Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:24:30
br 041 334-4 Fleischmann H0 door Ronald69
Vandaag om 20:18:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
Vandaag om 20:01:45
Roco ns 309 ac>dc door bellejt
Vandaag om 19:50:35
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 19:49:57
Eyro Interlaken door Luc2000
Vandaag om 19:09:49
Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:08:58
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:56:25
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald Halma
Vandaag om 18:41:26
Trafo regelaar hulp door FraWi
Vandaag om 18:38:14
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:37:21
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 17:12:28
Stalen rijtuigen van NS door ACTS1251
Vandaag om 17:12:13
RhB H0m, Albulisch door Sylvester
Vandaag om 17:00:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:48:08
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door tijgernootje
Vandaag om 16:27:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Ronald Halma
Vandaag om 16:24:49
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
Vandaag om 16:12:18
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 15:22:53
De Projecten van RetroJack door tijgernootje
Vandaag om 15:22:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:57
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door tijgernootje
Vandaag om 15:16:09
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 14:48:22
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:46:59
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Benelux795
Vandaag om 14:17:43
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
Vandaag om 13:25:08
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:08:41
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Duikeend
Vandaag om 12:07:41
23 augustus modelspoorbeurs Houten door jan47
Vandaag om 11:44:47
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 11:27:32
  

Auteur Topic: Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss  (gelezen 4704 keer)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4573
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #15 Gepost op: 13 February 2013, 08:10:40 »
Ik denk niet dat het zin heeft een zwaardere trafo aan te sluiten. De beveiliging zit in de ProfiBoss en die laat niet meer door dan die 1,1 A daaromtrent. De versterkercomponenten zitten ook in de PB en die kunnen vermoedelijk ook niet veel meer aan.

Voor meer vermogen sluit je een Loconetbooster aan.

Fleischmann heeft wel een speciale "digital" trafo, de 6811 meen ik, en die levert aanzienlijk meer vermogen. Alleen is dat ding ontzettend duur.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22532
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #16 Gepost op: 13 February 2013, 08:19:55 »
Die 6811 levert ook wisselspanning. Het is een gewone trafo die zo te zien uit dezelfde fabriek komt als de trafo die intertijd bij de Lokmaus werd geleverd.
Je gaat langs mijn argument heen. Zelfs als je een bruikbare zwaardere trafo zou vinden, dan heb je daar weinig aan omdat die ProfiBoss nooit meer dan 1,8 A zal kunnen doorgeven.

edit: 1,1 veranderd in 1,8
« Laatst bewerkt op: 13 February 2013, 10:09:03 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #17 Gepost op: 13 February 2013, 08:45:37 »
Ik denk niet dat het zin heeft een zwaardere trafo aan te sluiten. De beveiliging zit in de ProfiBoss en die laat niet meer door dan die 1,1 A daaromtrent. De versterkercomponenten zitten ook in de PB en die kunnen vermoedelijk ook niet veel meer aan.

Kleine correctie : de ProfiBoss kan maximaal 1.8A leveren als je er een zwaardere trafo aan hangt : zie oa http://www.freebit.nl/downloads/PROFI_BOSS_NL2.pdf pagina 28

Wat dan wel een veel grotere limiet is is de Loconet-B aansluiting : booster + 1 S88LN + LocoNetIF is helaas al te zwaar voor de Loconet-B aansluiting.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22532
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #18 Gepost op: 13 February 2013, 10:05:40 »
Ja helder, ik had het exacte maximum niet paraat, maar heel veel wordt het nooit.
Als je de ProfiBoss als Command Station in een Loconet wil gebruiken, dan moet je dat net apart voeden. Is al veel over te vinden op het forum.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #19 Gepost op: 13 February 2013, 10:52:00 »
Och, voor veel baantjes is 1.8A echt wel voldoende. Da's toch 3 loks minimaal.

De aparte voeding weet ik, heb eea inmiddels naar volle tevredenheid draaien :

ProfiBoss -> Power4 -> Digitrax UP-5 -> S88LN -> LocoNetIF

Dat draait als een zonnetje met maximaal 4 rijdende treinen (limiet van de baan, 8 blokken nu), tot nu toe met deze setup totaal geen problemen gehad.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22532
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #20 Gepost op: 13 February 2013, 13:09:39 »
Ik weet dat jij dat weet en het was slechts de bedoeling dat VAM het ook te weten kwam.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.