Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorwegmuseum krimpt collectie in door FreekH
Vandaag om 16:33:40
Wat herkent AI van onze hobby? door wob
Vandaag om 16:33:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:32:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 16:31:56
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:25:07
Vervangen wissels flm profi door wob
Vandaag om 16:23:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:09:34
Terschellinger Spoor door Jelmer
Vandaag om 16:08:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:07:09
Modelbaan Beltheim. door Jelmer
Vandaag om 16:05:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 16:01:40
PB Models, ICR-rijtuigen door Wisselwachter
Vandaag om 15:53:11
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:42:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Bertje B
Vandaag om 15:23:00
Decals, witte NS logo's en cijfers voor plan E door ronaldvd2000
Vandaag om 14:26:22
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Eric v C
Vandaag om 14:09:13
Op Zuid (NL H0) door hervé
Vandaag om 13:49:23
Project X...... door Gert Arkema
Vandaag om 13:23:09
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 12:59:29
Welke decoder is dit? door 008200
Vandaag om 12:34:06
Tickets Modelspoordagen 2026 door Ad Cleijsen
Vandaag om 11:54:34
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 11:19:04
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 10:57:47
Modulebaan.nl - kleine keerlussen µMh0UB's door Marc tramt
Vandaag om 09:54:07
Ervaringen met EVA (Ethylene-vinyl acetate) foam/rubber als rail-underlayment. door MOVisser
Vandaag om 09:19:34
Hoe een schaduwstation automatiseren door henk
Vandaag om 09:17:30
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Quinzeedied
Vandaag om 07:20:47
Een nieuw baantje op Micromodules door Huup
09 October 2025, 23:03:04
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door BartvD
09 October 2025, 20:16:47
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door janvanbemmel
09 October 2025, 20:10:25
  

Auteur Topic: Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss  (gelezen 4872 keer)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4606
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #15 Gepost op: 13 February 2013, 08:10:40 »
Ik denk niet dat het zin heeft een zwaardere trafo aan te sluiten. De beveiliging zit in de ProfiBoss en die laat niet meer door dan die 1,1 A daaromtrent. De versterkercomponenten zitten ook in de PB en die kunnen vermoedelijk ook niet veel meer aan.

Voor meer vermogen sluit je een Loconetbooster aan.

Fleischmann heeft wel een speciale "digital" trafo, de 6811 meen ik, en die levert aanzienlijk meer vermogen. Alleen is dat ding ontzettend duur.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22576
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #16 Gepost op: 13 February 2013, 08:19:55 »
Die 6811 levert ook wisselspanning. Het is een gewone trafo die zo te zien uit dezelfde fabriek komt als de trafo die intertijd bij de Lokmaus werd geleverd.
Je gaat langs mijn argument heen. Zelfs als je een bruikbare zwaardere trafo zou vinden, dan heb je daar weinig aan omdat die ProfiBoss nooit meer dan 1,8 A zal kunnen doorgeven.

edit: 1,1 veranderd in 1,8
« Laatst bewerkt op: 13 February 2013, 10:09:03 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #17 Gepost op: 13 February 2013, 08:45:37 »
Ik denk niet dat het zin heeft een zwaardere trafo aan te sluiten. De beveiliging zit in de ProfiBoss en die laat niet meer door dan die 1,1 A daaromtrent. De versterkercomponenten zitten ook in de PB en die kunnen vermoedelijk ook niet veel meer aan.

Kleine correctie : de ProfiBoss kan maximaal 1.8A leveren als je er een zwaardere trafo aan hangt : zie oa http://www.freebit.nl/downloads/PROFI_BOSS_NL2.pdf pagina 28

Wat dan wel een veel grotere limiet is is de Loconet-B aansluiting : booster + 1 S88LN + LocoNetIF is helaas al te zwaar voor de Loconet-B aansluiting.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22576
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #18 Gepost op: 13 February 2013, 10:05:40 »
Ja helder, ik had het exacte maximum niet paraat, maar heel veel wordt het nooit.
Als je de ProfiBoss als Command Station in een Loconet wil gebruiken, dan moet je dat net apart voeden. Is al veel over te vinden op het forum.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #19 Gepost op: 13 February 2013, 10:52:00 »
Och, voor veel baantjes is 1.8A echt wel voldoende. Da's toch 3 loks minimaal.

De aparte voeding weet ik, heb eea inmiddels naar volle tevredenheid draaien :

ProfiBoss -> Power4 -> Digitrax UP-5 -> S88LN -> LocoNetIF

Dat draait als een zonnetje met maximaal 4 rijdende treinen (limiet van de baan, 8 blokken nu), tot nu toe met deze setup totaal geen problemen gehad.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22576
Re:Verschil voeding Roco Mulitimaus en Fleischmann Profiboss
« Reactie #20 Gepost op: 13 February 2013, 13:09:39 »
Ik weet dat jij dat weet en het was slechts de bedoeling dat VAM het ook te weten kwam.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.