Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door henk
Vandaag om 18:01:10
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 17:46:39
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten? door Tom Z.
Vandaag om 17:44:08
NS Mat 35 Maple Leaf door Ronald A.
Vandaag om 17:37:12
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Met een sik
Vandaag om 17:36:57
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door bask185
Vandaag om 17:21:37
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor door MichielB
Vandaag om 17:02:02
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Mitchell
Vandaag om 17:01:36
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
Vandaag om 16:59:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Charles_
Vandaag om 16:49:46
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 16:44:10
Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd door henkoia
Vandaag om 15:55:00
FS en de Frecciarossa Europea door Huup
Vandaag om 15:30:14
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 15:13:54
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door grossraumwagen
Vandaag om 15:03:50
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Herb73
Vandaag om 15:00:47
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Dave.......
Vandaag om 14:31:06
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:15:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:23:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
Vandaag om 13:04:29
Mijn geweatherde modellen door Frank103
Vandaag om 12:39:25
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:38:09
Rondom Charlois door Montanbahn
Vandaag om 12:32:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door KNed
Vandaag om 11:49:09
soundprobleem piko 2000 decoder door Coen Burki
Vandaag om 11:46:53
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:27:50
Een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 11:23:25
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Gerard
Vandaag om 11:10:18
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 11:05:20
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 09:59:14
  

Auteur Topic: BenQ - (Baanplan N)  (gelezen 11056 keer)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8624
Re:BenQ - (Baanplan N)
« Reactie #15 Gepost op: 27 February 2011, 13:16:34 »
Even een aantal opmerkingen plaatsen, in ogenschouw nemend dat je al zei dat je baan wat statisch was:
Ik ga er even vanuit dat dit een dubbelsporige baan is.

Bij de pijlen: Deze kopspoortjes en draaischijf bereik je vanaf 1 spoor en 1 richting. Ik zou wat extra wissels plaatsen zodat deze beter bereikbaar zijn.
Apropos draaisschijf: Ligt deze niet ver weg van het station? Een lok moet behoorlijk ver rijden om het te bereiken.

De X: Hier sta je waardoor het station ook ver van je af ligt. M.I. kun je het station beter vooraan plaatsen.

Ik heb aan het station, om het levendiger te maken een kopspoortje toegevoegd, mocht je station op deze plaats laten liggen, omdat het niet anders kan.




groet Jeroen
« Laatst bewerkt op: 27 February 2011, 13:19:22 door J J H S. Reden: station kopspoortje »
Jeroen

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re:BenQ - (Baanplan N)
« Reactie #16 Gepost op: 27 February 2011, 13:23:57 »
Jeroen,

je kopspoortje is ene leuk idee maar je dient nu wel de wisselstraat ervoor aan te passen.
Je kopspoor is namelijk maar van 1 hoofdspoor toegankelijk.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8624
Re:BenQ - (Baanplan N)
« Reactie #17 Gepost op: 27 February 2011, 13:27:41 »
Sander,

 heb je gelijk aan, maar dan vind ik dat je de wisselstraten aan beide kanten van het station zoals het nu is aan moet passen. Want ook nu zonder het kopspoortje kun je niet alle sporen bereiken. Er zouden dus overloopsporen ofzo erbij getekend/geplaatst moeten worden. 
Jeroen

BenQ

  • Offline Offline
  • Berichten: 32
  • Modelspoorders blijven kinderen
Re:BenQ - (Baanplan N)
« Reactie #18 Gepost op: 27 February 2011, 15:43:07 »
De overloopwissels erbij getekend, ook indeling bij de draaischijf aangepast.

Aangepast sporenplan.

Spoortje bij het station niet geplaatst, dit stuk ligt ongeveer 7 cm hoger dan de rest van de baan
Ik wilde daar een weg langs het station maken en dan wordt het nogal druk.
Aan de voorkant ligt nog een station met 2 sporen, de 2 sporen langs de rand zijn niet aan het station toebedeelt dus daar stopt de trein niet.

Bedankt voor de opmerkingen.

Groet, Ben
« Laatst bewerkt op: 27 February 2011, 22:42:55 door BenQ »

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8624
Re:BenQ - (Baanplan N)
« Reactie #19 Gepost op: 01 March 2011, 11:59:02 »
 Toch blijf ik het jammer vinden dat je het "grote" station achter op je baan plant. Mij lijkt het mooi dat het belangrijkste verkeer onder je snufferd (excuse the term  ;D) plaats vindt.

Dit is mijn mening.
Jeroen

Thurbo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1081
  • Avatar pic: GTW 2/6 Thurbo (CH)
Re:BenQ - (Baanplan N)
« Reactie #20 Gepost op: 01 March 2011, 16:10:11 »


Wanneer je je wisselstraat in je schaduw station andersom legt zoals op mijn tekening dan heb je langer opstelsporen en ze zijn nagenoeg even lang. In jouw oude situatie is de binnenbocht het kortste en de buitenbocht het langste.
Arthur alias Thurbo
H0 2-rail # Roco Multimaus # s88XpressNetIF # S88SD16-N # IBM Pc # Raspberry Pi 2b # iTrain # GBM Boost + GBM16T OpenDCC BiDiB # D&H Programmer.

BenQ

  • Offline Offline
  • Berichten: 32
  • Modelspoorders blijven kinderen
Re:BenQ - (Baanplan N)
« Reactie #21 Gepost op: 02 March 2011, 12:00:07 »
@Thurbo,
Dit klopt, maar alleen bij een recht opstelspoor. Doordat de opstelsporen met 2 bochten gaat is er toch een verschil van 40 cm tussen binnen en buiten.

Groet, Ben