Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Site Uhlenbrock door Ronaldk
Vandaag om 07:48:11
Tams app door Ronaldk
Vandaag om 07:45:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pommie
Vandaag om 01:30:19
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 00:19:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:11
Wat was jullie allereerste loc? door ArjanB
08 August 2025, 23:41:32
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
08 August 2025, 23:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
08 August 2025, 23:24:44
Programmeren cv door Hasenwald
08 August 2025, 23:18:39
booster vraag door Hasenwald
08 August 2025, 23:06:40
Modelbaan Beltheim. door Wim Vink
08 August 2025, 22:53:32
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
08 August 2025, 22:51:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
08 August 2025, 22:30:37
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
08 August 2025, 22:26:36
Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
08 August 2025, 22:14:22
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
08 August 2025, 22:11:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
08 August 2025, 22:08:01
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
08 August 2025, 22:05:18
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
08 August 2025, 21:41:52
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
08 August 2025, 21:35:29
Rijnstraat door Huup
08 August 2025, 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
08 August 2025, 20:36:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
08 August 2025, 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
08 August 2025, 20:30:48
Fleischmann Anna ombouw. door Scratchbuilt
08 August 2025, 20:25:10
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
08 August 2025, 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
08 August 2025, 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 August 2025, 19:03:27
Vreemd probleem door guy1846
08 August 2025, 18:37:10
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
08 August 2025, 16:23:24
  

Auteur Topic: Power 3 Booster van Uhlenbrock  (gelezen 3785 keer)

Bert Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
Power 3 Booster van Uhlenbrock
« Gepost op: 03 January 2008, 01:26:10 »
Na kortsluiting op de baan gaf mijn booster de volgende foutmelding: Led's knipperen 1x rood, 3x groen. Dit staat voor: "Beim Einschalten liegt eine Fremdspannung am Gleisausgang an." Ik kreeg het probleem niet opgelost totdat de booster verving voor een reserve exemplaar.
Wat betekent dit? Dat ik de booster moet opsturen voor reparatie? Of kan het eenvoudiger worden opgelost?

Bert

Hans Keulen

  • SIK 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 336
Re: Power 3 Booster van Uhlenbrock
« Reactie #1 Gepost op: 03 January 2008, 09:42:59 »
De melding betekent dat de booster een spanning op de railuitgang detecteert die niet van de booster afkomstig is. Of dat zo is kun je eenvoudig vaststellen door de booster af te koppelen en te meten of er een gelijk- of wisselspanning op de rail staat.(mogelijk afkomstig van een andere booster doordat een segment iet goed geisoleerd is).

Is dit niet het geval dan zit het probleem in de Power3 zelf en mag die naar de reparatie afdeling van Uhlenbrock

Hans

Bert Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
Re: Power 3 Booster van Uhlenbrock
« Reactie #2 Gepost op: 03 January 2008, 10:43:27 »
De baan funktioneerde prima, totdat een loc een wissel open reed, waarvan het hartstuk onder spanning staat. Sommige treinen begonnen als wilden te rijden, zelfs met de noodstop kreeg ik ze niet tot stilstand. Ik vrees dat de booster gerepareerd moet worden.
Zijn er mensen met dezelfe ervaringen?

Bert

Nico Hoogerwerf

  • Offline Offline
  • Berichten: 712
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re: Power 3 Booster van Uhlenbrock
« Reactie #3 Gepost op: 03 January 2008, 12:04:50 »
totdat een loc een wissel open reed, waarvan het hartstuk onder spanning staat.

Dit is toch een gewoon gevalletje kortsluiting? Als de Booster daar niet tegen kon, is er inderdaad iets mis. Had je de Booster wel op de aangewezen manier aangesloten op de Intellibox, dus met afschakelen in geval van kortsluiting?

Nico
« Laatst bewerkt op: 03 January 2008, 12:08:46 door Nico Hoogerwerf »
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)

Bert Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
Re: Power 3 Booster van Uhlenbrock
« Reactie #4 Gepost op: 03 January 2008, 12:30:10 »
Dit is niet de eerste keer dat er op deze manier kortsluiting optreedt. Normaal wordt alles ( inklusief Intellibox) uitgeschakeld. Alleen deze keer moest ik er echt de stekker uittrekken.

Bert

Hans Keulen

  • SIK 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 336
Re: Power 3 Booster van Uhlenbrock
« Reactie #5 Gepost op: 03 January 2008, 18:01:30 »
Lijkt er toch op dat er iets stuk is Bert.

Hans

Bert Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 111
Re: Power 3 Booster van Uhlenbrock
« Reactie #6 Gepost op: 04 January 2008, 01:28:52 »
ik denk het ook. Ik heb hem inmiddels weggebracht voor reparatie.
Bert

eric10nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
    • OV Website
Re:Power 3 Booster van Uhlenbrock
« Reactie #7 Gepost op: 17 December 2010, 16:35:41 »
Zoals Bert helemaal in het begin schrijft. heb ik het zelfde probleem.

Kortsluiting zodra er van IB naar Booster (Fleischmann 6807) of andersom gereden wordt.

De stroom van de Booster nu rechtstreeks aangesloten op een klein stukje spoor dat op beide rail staven geïsoleerd is en dus verder nergens meer een aansluiting heeft met welk punt van de baan dan ook.
Eén S88 punt aangesloten.

Als ik nu stekker van de Booster eruit haal, staat er toch spanning op dat stukje spoor.
De trein rijdt over de onderbreking heen zonder kortsluiting te maken, maar stopt de trein uiteraard, maar omdat er geen stroom op de Booster staat (de multimeter geeft wel een spanning aan, ik weet dat ik die digitale spanning zo niet kan meten).

Steek ik nu de stekker van de Booster er weer in en probeer ik hetzelfde nogmaals, dan komt er gelijk weer kortsluiting, zodra hij over de onderbreking heen rijdt.

Is dit een probleem van mijn Booster?
Helaas geen reserve Booster om te proberen.

Eric

H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

jeepney

  • Offline Offline
  • Berichten: 410
Re: Power 3 Booster van Uhlenbrock
« Reactie #8 Gepost op: 17 December 2010, 21:23:25 »
Dit is toch een gewoon gevalletje kortsluiting? Als de Booster daar niet tegen kon, is er inderdaad iets mis. Had je de Booster wel op de aangewezen manier aangesloten op de Intellibox, dus met afschakelen in geval van kortsluiting?

Nico

Geheel correct opgemerkt Nico, echter in de gebruiksaanwijzing van boosters van ongeveer 8 jaar en ouder ontbreekt de door jouw bedoelde (af)schakeling i.g.v. kortsluiting....ik neem tenminste aan dat je bedoeld dat de aarde-draden van de IB en de booster(s) met elkaar verbonden worden.