Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten? door MOVisser
Vandaag om 21:57:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 21:51:49
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door De eerste Ivo
Vandaag om 21:40:13
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 21:40:00
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:28:48
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 21:06:58
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Mispoes
Vandaag om 21:06:55
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 20:54:39
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 20:48:03
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Modellbahnwagen
Vandaag om 20:41:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
Vandaag om 20:38:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Stefan88
Vandaag om 20:30:32
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door klusser
Vandaag om 19:56:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door basjuh1981
Vandaag om 19:48:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door WimC
Vandaag om 19:33:19
Gezocht decals wit op transparant door prutser
Vandaag om 19:14:33
Wat is dit voor stellage met camera's en/of scanners naast het spoor? door Thom
Vandaag om 18:58:29
Artitec 6300 door Gerke
Vandaag om 17:48:30
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Gerke
Vandaag om 17:44:13
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:40:47
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:44:55
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door Tjalling
Vandaag om 16:35:53
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Tjalling
Vandaag om 16:32:37
De RTM in 2008 en ver daarvoor door Eric B
Vandaag om 16:19:59
20 jaar BNLS jubileum door Peter J K
Vandaag om 15:46:54
worm en wormwiel - worm en tandwiel? door Herb73
Vandaag om 15:15:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:51:37
Roco 4155 NS 2200 2de leven door John18
Vandaag om 14:06:38
Modeltreinenbeurzen door shay59
Vandaag om 13:46:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Albert.H0
Vandaag om 13:42:25
  

Auteur Topic: Omrekentool NS-Grootspoor - H0 - N  (gelezen 4331 keer)

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6612
Omrekentool NS-Grootspoor - H0 - N
« Gepost op: 17 June 2006, 09:59:43 »
Voor het ontwerpen is het handig snel de maatvoering van het Grootspoor om te kunnen zetten in H0/N of vise versa.

Klik voor een handig omrekentool van Henny Bouman op:
http://www.modelspoorpraktijk.nl/upload/files/Excel/Omrekentabel.xls

Herman05

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Railplaza.nl
Re: Omrekentool NS-Grootspoor - H0 - N
« Reactie #1 Gepost op: 17 June 2006, 23:15:57 »
Je kan natuurlijk ook gewoon een rekenmachine gebruiken,....

Fijne avond,
Herman


RJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 778
Re: Omrekentool NS-Grootspoor - H0 - N
« Reactie #2 Gepost op: 18 June 2006, 02:32:23 »
Volgens mij heb ik dit al eens eerder gezien. Persoonlijk heb ik het zo goed als nooit nodig gehad en als ik het nodig had is het simpel een kwestie van delen of vermenigvuldigen met 160. :)

RichardV

  • Offline Offline
  • Berichten: 19
Re: Omrekentool NS-Grootspoor - H0 - N
« Reactie #3 Gepost op: 30 June 2006, 21:15:36 »
een tip voor wie er nog een heeft thuis liggen (ergens op zolder, achterin lade...) een instelbare euro-conversie calculator. De eerste (want toen lag de wisselkoers nog niet vast ) en de wat duurdere uitvoeringen hebben een instelbare "wisselkoers" als je die nou op 1 : 87 of 1 : 160 (of een van de andere schalen...) dan kan je heel snel wisselen vwb de maatvoering. Scheelt een hoop intypen en delen/vermenigvuldigen etc. Een vakantie valuta omrekenmachien doet het ook, en ook sommige telefoons hebben deze automatische rekenmogelijkheid.

groeten Richard
Trams en treinen (1:1/1:22,5/1:45/1:87) TPIII en IV