Tja, wat is totaal niet kloppend ? Ik heb jaren aan de spoorlijn Leeuwarden - Groningen gewoond. Morgens om 9.30 uur en 's avonds om 18.30 uur reed er praktisch in mijn achtertuin een goederentrein voorbij met als hoofdzaak containers. De trein bestond uit een bonte stoet platte wagens van diverse maatschappijen. Een belangrijk deel van deze wagens bestond uit 2 assige en 4 assige rongenwagens. De rongen van de 2 assige wagens stonden niet omhoog (zwenkbare versie) respectievelijk waren niet ingestoken. Reden hiervan was het feit dat tijdens het beladen van de wagens de rongen beschadigd konden worden als zij omhoog stonden. (Vanuit het kantoor van mijn werkgever (sinds 1984) heb ik zicht op de containerterminal in Leeuwarden en ik kom daar enkele malen per jaar buurten) Wat dat betreft zou ik de rongen niet plaatsen bij deze wagens.Het setje van Rivarossi geeft een prima sfeerbeeld van een containertrein zoals deze in de jaren 80 op het spoor rond reed. Grtz,Willem
En Huub ziet er het nut niet van in en had liever dat ze het niet gedaan hadden.
Ja hoor, Roco heeft vaker hun rongenwagens met NS opschriften uitgebracht. Een twee jaar terug heeft Roco deze rongenwagen uit een nieuwe vorm opnieuw uitgebracht. Volgens mij is deze echter nog niet in NS uitvoering aangeboden. Over de Märklin variant zal ik t maar niet hebben, die klopt qua maatvoering echnie.
En de Roco 4378C (oud nr.) , 84 NS 333-0078-9 Kbs?