Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 01:04:45
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Huup
01 August 2025, 23:17:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Fleischmann Anna ombouw. door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
Sfeer op je modelbaan door defender
01 August 2025, 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
01 August 2025, 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Show je werkplek door cor_b
01 August 2025, 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
01 August 2025, 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk door FritsT
01 August 2025, 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
01 August 2025, 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
01 August 2025, 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
01 August 2025, 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
01 August 2025, 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
01 August 2025, 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
01 August 2025, 18:34:36
Raadplaatje door Modellbahnwagen
01 August 2025, 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
01 August 2025, 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
01 August 2025, 17:17:20
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
01 August 2025, 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
01 August 2025, 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door R1954
01 August 2025, 16:31:56
Een nieuw begin door dreezy
01 August 2025, 15:52:23
  

Auteur Topic: Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2  (gelezen 4631 keer)

jakop

  • Gast
Re:Perikelen rondom nummering van koplopers
« Reactie #15 Gepost op: 07 August 2010, 14:22:24 »
Wat is daar dan mis mee?
Als ik mijn 4221 vergelijk met onderstaande foto, dan is dat nog zo gek niet..


Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
ICM-1 en 2
« Reactie #16 Gepost op: 07 August 2010, 14:26:20 »
De verdeling voor een driewagenstel is anders...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #17 Gepost op: 07 August 2010, 14:56:02 »
Heeft de 4015 een wit binnenwerk bij de onderste frontseinen in model of niet? Anders moet dat ook nog aangepast worden.
Spoorgroet, Martin

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #18 Gepost op: 07 August 2010, 15:20:39 »
Inmiddels hebben we besloten het nummer 4015 te verlaten en te verruilen voor een ICM-2 nummer.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Fermon Bosman

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
  • Mat'54 766
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #19 Gepost op: 07 August 2010, 17:22:29 »
Ik zag op de site van Chris dat op de middenbak onder het 2e klas-symbool een symbool was geplaatst voor fietsers. Maar alleen de kopbak zonder panto had een fietsafdeling.

Maar nu ik de afbeelding wat beter bekijk, is dit niet een afbeelding van de middenbak maar van een kopbak.
« Laatst bewerkt op: 07 August 2010, 17:29:35 door Fermon Bosman »

jakop

  • Gast
Re:ICM-1 en 2
« Reactie #20 Gepost op: 07 August 2010, 18:01:45 »
De verdeling voor een driewagenstel is anders...

Ik zie wat je bedoeld.
Het is niet erg goed te zien maar in het "Spoorwegjournaal" van september-oktober 2002, blz. 51 staat een foto van stel 8081 vers uit Aken op 27 april 1989. De middenbak heeft hier twee koersrollen; aan de rechter zijde (1e klasse kant) boven het lagere raam en één geheel links naast de deuren (2e klasse kant).
In hetzelfde blad staan foto's van de andere zijde van de bak (de zijde met rooster in het midden) waar maar één koersrol te zien is aan de rechter kant boven het lage raam (hier dus aan de 2e klasse kant).

Dat zou dus betekenen dat de stellen aan de ene zijde 4 koersrollen hadden en aan de andere zijde  maar 3.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #21 Gepost op: 07 August 2010, 18:16:14 »
Ik kom na uitvoerige bestudering uit op 8 koersrollen per treinstel ICM. Naast, of in de buurt van elke deur zit een koersrol. De sBFk heeft er drie, AB, drie en de mBDk twee.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

jakop

  • Gast
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #22 Gepost op: 07 August 2010, 19:09:29 »
Je hebt gelijk.
Ik zat zo naar die AB te turen dat ik die 2e (aan één zijde) op de sBFk over het hoofd zag.
In het zelfde Spoorwegjournaal een duidelijke foto van de 8097.
Net als ICM-0 dus in totaal 8 stuks (al zaten die mooi symetrisch verdeeld over de bakken)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #23 Gepost op: 14 August 2010, 00:23:01 »
De Grandmaster heeft gesproken: stel 4015 heeft inderdaad geen Koploperteksten gehad... De Dikke Zeemeeuw (die vogel bestaat helemaal niet...) heeft dus gelijk.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

DB143

  • Offline Offline
  • Berichten: 155
  • DIKKE ZEEMEEUW
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #24 Gepost op: 14 August 2010, 00:32:19 »
De Dikke Zeemeeuw heeft gelijk, haha :)

Ik had vroeger, in de tijd dat ik nog bij de NS werkte, een goede vriend die in de werkplaats te Onnen werkte.
Deze vertelde mij dat als dit treinstel in de wpl was, hij er wel voor zorgde dat deze de opschriften niet kreeg.
Hij wist ook wel dat dit het enige stel was zonder naam.
Het was een leuke grap om te zorgen dat het ook zo bleef, en volgens mij is dat
ook aardig goed gelukt.

Rob

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #25 Gepost op: 14 August 2010, 00:37:51 »
De Grandmaster is er blij mee, het is reeds sinds 1984 zijn favoriete treinstel. Van hem hoefde deze tekst niet. Waardering dus voor deze actie!  (y)
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #26 Gepost op: 14 August 2010, 10:16:59 »
De Dikke Zeemeeuw heeft gelijk, haha :)

Ik had vroeger, in de tijd dat ik nog bij de NS werkte, een goede vriend die in de werkplaats te Onnen werkte.
Deze vertelde mij dat als dit treinstel in de wpl was, hij er wel voor zorgde dat deze de opschriften niet kreeg.
Hij wist ook wel dat dit het enige stel was zonder naam.
Het was een leuke grap om te zorgen dat het ook zo bleef, en volgens mij is dat
ook aardig goed gelukt.

Rob
Bedankt voor deze informatie. Ik heb me al die jaren inderdaad al afgevraagd of het als enige niet plaatsen van de koploper opschriften op treinstel 4015 op louter toeval berustte, iets wat ik me nauwelijks kon voostellen, ook omdat koplopers die het door graffity kwijtraakten ze nog lang wel weer terug kregen.
Treinstel 4015 was daardoor van grote afstand (lees: honderden meters) altijd al te herkennen, iets waar ik al die jaren bijzonder blij mee ben geweest.
« Laatst bewerkt op: 14 August 2010, 11:28:13 door Peter van der Leek. Reden: Witregels verwijderd »
Wordt het toch nog gezellig!