Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 19:08:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
  

Auteur Topic: Roco 1000 in groen  (gelezen 5086 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22504
Re:Roco 1000 in groen
« Reactie #15 Gepost op: 07 July 2011, 16:03:53 »
Dat verven is zelf zo op te lossen.
Maar de eerste groene 1000 van Roco had nog de handrailing en dat oogt ook heel anders.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Roco 1000 in groen
« Reactie #16 Gepost op: 07 July 2011, 16:05:37 »
Die is zo te verwijderen, gaatjes vullen en klaar. (y)
Vr. groeten,
Bob

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6049
Re:Roco 1000 in groen
« Reactie #17 Gepost op: 07 July 2011, 20:04:13 »
Ja precies, je hebt gelijk. Maar je ziet wat kleine details voor het oog kunnen doen. Het oogt gewoon net even anders...
Spoor 0 adept

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1626
    • Dwangrail.nl
Re:Roco 1000 in groen
« Reactie #18 Gepost op: 10 July 2011, 17:14:54 »
Maar de dakgoot zou er nog af moeten. Dat zie je niet heel prominent. Ook het tweede luikje aan de zijkant van de bak tussen de deuren en de ventilatieroosters hoort er niet te zitten in de groene versie.

Hoi Ivo,

Met je stelling ben ik het niet helemaal eens.
Kijk maar in het boek over de 1000 op blz 72, hier zie je de 1002.
Deze loc heeft al wel de dakgoot boven de cabineramen en de luiken voor de shunt.
En de loc is nog in de groene kleurstelling.
Dus de roco 1002 klopt wel op deze punten.  (y)

Nu nog stroomafnemers zoeken, maar zelfs philotrain heeft deze niet meer.
Dan maar in model simuleren dat deze loc al nieuwe heeft ontvangen na een ongelukje.
kijk maar op blz 105, deze waren ook niet meer bruikbaar.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:Roco 1000 in groen
« Reactie #19 Gepost op: 10 July 2011, 17:23:16 »
Je kan ook de binnenste stangen wegslijpen, en dan de geslepen plekken op de juiste (gewenste) kleur brengen. Dit heb ik bij m'n vorige 1000 ook gedaan, dan lijkt het er al wat meer op. Dan is het misschien ook nog niet helemaal, maar het komt een eind in de goede richting ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5533
Re:Roco 1000 in groen
« Reactie #20 Gepost op: 13 August 2011, 17:20:37 »
Met je stelling ben ik het niet helemaal eens.
Kijk maar in het boek over de 1000 op blz 72, hier zie je de 1002.
Deze loc heeft al wel de dakgoot boven de cabineramen en de luiken voor de shunt.
En de loc is nog in de groene kleurstelling.
Dus de roco 1002 klopt wel op deze punten.  (y)

Nu nog stroomafnemers zoeken, maar zelfs philotrain heeft deze niet meer.
Dan maar in model simuleren dat deze loc al nieuwe heeft ontvangen na een ongelukje.
kijk maar op blz 105, deze waren ook niet meer bruikbaar.
Arjen,

Ik kan je helemaal volgen.
Het 1000 boek biedt wel een aantal, maar niet alle antwoorden voor de modelbouwer, die naast klinknagels ook al kijkt naar shuntluiken, pantografen, dakgoten en handgrepen  ;D ;D

Het klopt inderdaad, dat op de pantografen na de 1002 zo eruit kan hebben gezien. In elk geval op 25-10-1952. Het lijkt een van de eerste die die wijzigingen heeft gekregen, want verder vind ik alleen de 1008 in dit boek op pag. 74 in het groen met alle constructiewijzigingen. Helaas blijkt de 1002 de eerste in een blauw jasje te zijn, zodat het Roco model kan worden ingezet ergens tussen oktober 1952 en augustus 1954 (toen was deze inmiddels blauw volgens hetzelfde boek)
Aardig is de foto van de 1006 in het groen op pag 74 op 6-6-'53 met wel de nieuwe pantografen, maar geen dakgoot, geen handgrepen en geen luiken voor de shunts en ook geen opstapje bij de buffers. Het lijkt erop dat de constructiewijzigingen in een willekeurige volgorde en niet tegelijk zijn aangebracht ergens tussen 1952 en 1954.

Ik ga denk ik een nieuwe -groene- Roco pimpen naar een oorspronkelijke versie (van een eerdere groene Roco heb ik al de 1008 gemaakt). Dat betekent dakgoot verwijderen, luiken voor de shunts eraf frezen, andere pantografen erop en misschien nog wel meer. De koplampen rond maken ipv ovaal bijvoorbeeld.

Ten aanzien van de pantografen: volgens het boek zijn deze van het type MFO G 87. Ik vind ze uiterlijk wel lijken op de smalle pantografen op mat '46, maar dat zal vast niet kloppen.

mvg,
Ivo
« Laatst bewerkt op: 13 August 2011, 17:22:42 door Ivo tB »
mvg,
Ivo

*