@Allen,bedankt voor de reacties zover. Het verhogen van het aantal rijstappen heeft mijn probleem met de verlichting opgelost. Toeb ik de decoder op 3 "balkjes" had ingesteld, deed de verlichting het ineens. Helemaal te gek! Ik ben nu ook maar even met de 6701 Vos Logistic locs van ROCO aan het digitaliseren. Ik gebruik daarvoor een ZIMO MX64 (zonder stekker). Dus ik heb er een stekker aan gesoldeerd en ben gaan testen. Aantal balkjes op drie gezet, vooruit rijden en de verlichting aan gezet. En toen het rare. De verlichting aan de acherkant brandde, maar aan de voorkant niet! En andersom natuurlijk. Jammer. :-| Tsja, wat nu? Ik heb inmiddels de kleine beschrijving van de decoder gelezen en daarin viel mij iets op. De decoder word er uitgelegd en de draadvolgorde wordt beschreven. De volgorde volgens de beschrijving is als volgt:1. Rood2. Wit3. Geel4. Grijs5. Oranje6. Groen7. Bruin8. Blauw9. ZwartKijk ik echter naar de decoder zelf, dan is de volgorde als volgt:1. Zwart2. Wit3. Geel4. Grijs5. Oranje6. Groen7. Bruin8. Blauw9. RoodDaar klopt dus iets niet. Nu ben ik licht kleurenblind, maar kan ik zwart en rood wel uit elkaar houden. De kleuren geel t/m bruin zijn voor mij lastiger te onderscheiden in deze setting. Maar goed, met de hulp van mijn vriendin kan ik alles wel met elkaar verbinden. Voel me nu wel weer op de MTS waar iedereen tijdens electrotechniek mij in de gaten zat te houden om te zien wat ik nu weer zou opblazen. Ik heb mijn overige twee MX64 decoders ook even bekeken en deze hebben hetzelfde euvel. Ook daar zijn de zwarte en rode draad verwisselt. Niet erg, maar de beschrijving klopt daardoor niet meer.Maar goed, even concreet. Kan het kwaad als ik de zwarte en rode draad met elkaar omdraai? Ik denk het niet, maar gezien mijn opblaas-reputatie thuis, wil ik graag even zekerheid. Toch zonde van die €30,- als het wel kwaad kan.Wat ik dus wil doen, is de rode draad van de stekker aan de zwarte van de decoder en de zwarte draad van de stekker met de rode draad van de decoder verbinden. Stekker met draad? Ja, ik had zo'n ding gekocht bij Kuypers in Utrecht. Ik geloof dat ze als merknaam Norelco gebruikten. Misschien dat dat helpt.Ik hoor het graag. :-)Groeten en een fijn uiteinde en gelukkig nieuwjaar alvast!Edsko