Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Plaatdikte van een rangeerbaan door Ronaldk
Vandaag om 21:29:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:16:31
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 21:11:07
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:39:47
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Weerd
Vandaag om 20:35:12
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:27:28
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 19:59:09
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door AP3737
Vandaag om 19:57:33
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:32:34
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Hans1963
Vandaag om 18:43:11
Roco ns 309 ac>dc door Ben
Vandaag om 18:41:21
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
Vandaag om 18:21:43
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Benelux795
Vandaag om 18:18:06
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 18:09:39
Roco BR 93 stroomafname door Herb73
Vandaag om 18:07:33
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Silvolde
Vandaag om 18:04:17
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 17:58:44
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 17:52:29
Albert's fantasie in schaal 0e door Noordernet
Vandaag om 17:37:59
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door grossraumwagen
Vandaag om 17:37:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 17:22:26
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 17:20:26
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:16:02
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 16:07:49
Opstelbaan door spoorijzer
Vandaag om 15:24:53
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door dennie
Vandaag om 15:23:47
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:41:05
Dat overkomt mij niet. door wob
Vandaag om 14:14:13
The Summer of 69 door Gert Arkema
Vandaag om 13:08:55
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door BartvD
Vandaag om 12:30:05

Auteur Topic: Mogelijk oplichterij.  (gelezen 1175 keer)

Matheus 18

• Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • poging tot Steentje bijdragen.
Mogelijk oplichterij.
« Gepost op: 02 June 2010, 22:56:25 »
Hoi Iedereen.
De laatste dagen wordt er wel eens gesproken over oplichters.
Mag ik u waarschuwen dat er via e-mail weer een populair geval van oplichting loopt onder de vorm dat u op een populaire veel gebruikte site gewonnen hebt.
Het gaat als volgd, Eerst krijgt u een bericht van ........ Corporation waarin u gevraagd word om uw adres en telefoonnr te vermelden, naam, leeftijd, beroep en hoe u tegenover deze site staat.
Wanneer u niet reageerd dan blijft u deze mail bijna dagelijks ontvangen.
Oke, mits hier weinig schade kan aangericht worden heb ik hierop gereageerd.
Nu twee dagen later krijg ik via e-mail bericht, dat u eerst dient op te slaan alvorens je dit kunt lezen, na opgeslagen te hebben is er op e-mail niets meer te merken over dit bericht.
Bon, het bericht is in het engels opgesteld en luid dat u winnaar bent van ..........Award Team.
Wij hebben getracht u telefonisch te berijken maar door technische omstandigheden met de operator hebben wij geen verbinding met u verkregen.
Nu gaat het verder over de u toegekende prijs.
Omdat telefonisch contact niet mogelijk is, GA EVENTJES ZITTEN AUB, is het u toegekende bedrag van 145,000.00 Britisch Pond sterling, Honderdvijfenveertig duizend Brittisch Pond sterling van Manschester overgemaakt op de Secured Trust Bank, 97 Bute street Bay,CF10,London.
Vervolgens word er gemeld hoe u deze checue kunt verzilveren door te schrijven naar een bepaald persoon op deze bank om het bedrag te laten overmaken op uw bank. Je moet schrijven binnen de 7 werkende dagen.
Hier zit hem dus de oplichting, Deze straat bestaat inderdaad in Londen met diverse kantoren bij nazicht.
Wanneer u schrijft naar deze bank volgens hun opstelling in het engels moet ge bij deze persoon uw geld claimen,GEEF NOOIT OF TE NIMMER UW REKENINGGEGEVENS MEE IN EEN OPWELLING EN 145,000.00 ALS POND STERLINGTEKENS IN UW OGEN OF U BENT OPGELICHT.
Alvorens ik hier gereageerd heb ben ik eerst naar mijn bankinstelling geweest en ik ben nu met mijn bank aan het trachten van deze oplichterij uit de wereld te helpen, Hoe, simpel, ik heb gewoon het vermelde bericht ingediend bij deze persoon zoals gevraagd word door verzending met e-mail.
Word hierop gereageerd met vraag naar de bankgegevens wordt de politie hiervan op de hoogte gesteld, welke dit dient door te spelen naar Interpol. vervolgens word mij door de bank een nieuw nr verleend van een blanco rekening welke ik dan mag vermelden.
Deze zal dus zoals vermeld nadien wel leeg blijven maar geeft de speurders de kans om alzo op het spoor van de oplichters te komen.
Ik vermeld dit want er word met deze oplichterij op internationaal vlak gewerkt.
DUS MENSEN LET OP.
Door het feit dat reclame niet kan plaats ik ook niet het betreffende bericht.
Groetjes.
Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Remco.

• Offline Offline
Re:Mogelijk oplichterij.
« Reactie #1 Gepost op: 02 June 2010, 23:00:49 »
Hoi Matheus,

Dergelijke mail komt wel vaker voor, de waarschuwing geld voor alle mail die je krijgt.

Maar voor dergelijke waarschuwingen zijn andere internetfora beter geschikt als Beneluxspoor.net :)

Daarom doe ik deze op slot en verwijs ik mensen graag door naar meer technisch gerelateerde sites als tweakers.net (y)

Gr. Remco.