Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:38:03
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:12:43
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 16:00:15
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
  

Auteur Topic: KleiNSpoor NS 1500  (gelezen 69120 keer)

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re:KleiNSpoor NS 1500
« Reactie #210 Gepost op: 08 August 2009, 21:37:59 »
Tot wanneer hebben de 1500'n eigenlijk met ovale buffers gereden? De collectie foto's die ik inmiddels heb daar zie ik voor het eerst in 1979 de rechthoekige buffers.

Is dat correct?

Om terug te komen op de constatering van Chris over het scheef zijn/hangen van het frame, dat is iets dat mij ook opviel. Echter nadat ik de draaistellen van plaats verwisselt had was het scheefhangen verdwenen.
Beetje vreemd, maar hij staat nu wel weer recht op zijn pootjes.

Gr,
Bart
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:KleiNSpoor NS 1500
« Reactie #211 Gepost op: 08 August 2009, 21:44:53 »
ik meende idd rond 1979/1980 vooruitlopend op instroom ICR. Misschien risico van overbufferen met zulke nieuwe rijtuigen of zo?
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: KleiNSpoor NS 1500
« Reactie #212 Gepost op: 17 January 2010, 18:54:13 »
Gerard.. weet je ook welke nummers de diesels op je plaatje zijn?
Naast Tedo ben ook ik een 2200 freak.  :D
Jeroen

De eerste 2400 zal onbekend blijven, voor de 2200 en tweede 2400 zie hieronder;

2258 en 2508 in sneeuw tijdens wisselstoring,
Den Haag HS,
29 december 1976.

Vier en dertig jaar geleden dus ook al wisselstoringen op Den Haag HS door sneeuw...
Gerard vV
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
177*hier
146* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: KleiNSpoor NS 1500
« Reactie #213 Gepost op: 17 January 2010, 19:06:48 »
:)  Ik dacht dat deze voor harm was .
Die was vol lof over het model , vandaar
mijn reactie  :D .

Model is bij Manuel beland.
Echter al geruime tijd niets meer gehoord
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:KleiNSpoor NS 1500
« Reactie #214 Gepost op: 17 January 2010, 19:39:36 »
Mijne ook, Manuel moet veel leren (is belangrijk)
Maar hij heeft mij netjes een update gegeven.

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re:KleiNSpoor NS 1500
« Reactie #215 Gepost op: 16 April 2010, 09:24:01 »
Heeft iemand een duidelijke foto van de plaatsing van de motor in de Kleinspoor 1500? Ik wil weten of er ruimte is om een andere motor toe te passen dan de Mashima 18x33.
Ik zie op onderstaande foto uit een ander draadje een soort tussenshot dat de motorruimte begrenst. In hoeverre liggen de exacte buitenmaten van de motor (m.n. de lengte) vast?


Lokpaint

  • Gast
Re:KleiNSpoor NS 1500
« Reactie #216 Gepost op: 16 April 2010, 10:22:38 »
Hoi

Het tussenschot kun je weglaten, dit is gewoon geschroefd.

Ik heb er ooit eens eentje met een roco motor uitgerust. Het ding was echter niet meer vooruit te branden wegens het te lage toerental van de roco motoren.

Bart

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re:KleiNSpoor NS 1500
« Reactie #217 Gepost op: 16 April 2010, 11:15:28 »
Inmiddels update en duidelijkheid gekregen van Manuel  (y)
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !