Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Conrat door Theovh
Vandaag om 22:02:45
Raadplaatje door Keska
Vandaag om 21:59:48
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door AlbertG
Vandaag om 21:44:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 21:42:40
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 21:36:30
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Peter Soonius
Vandaag om 21:32:12
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Mcn1986
Vandaag om 21:29:44
Mijnbouw Indonesië door Peter Soonius
Vandaag om 21:26:45
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 20:12:09
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 20:10:28
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
  

Auteur Topic: inbouw Zimo630 in Flm 4800, de P8 Pruis (gelijk aan de 4160-4161)  (gelezen 3670 keer)

Paul Habraken

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Goede avond heren,

Wil een zimo630 inbouwen in de flm 4800 -de P8-Pruissische uitvoering uit de 80-er jaren. Dit model is technisch gelijk aan de flm 4160 en de 4161 (met NS-logo)Heb forum op dit item doorzocht, maar kon niets vinden, vandaar nieuw topic aangemaakt.
Dit is het model:


Eenmaal open blijkt dat het tendergedeelte erg weinig ruimte voor inbouw biedt: klein ding eigenlijk, dat lokje.


Even de decoder ervoor en het gewicht er op: De zimo MX630 is alweer een stukje kleiner dan voorganger de MX64, maar toch ...


Ook onder de ketel geen ruimte: Alles past precies op elkaar, volgens mij daar geen mogelijkheid.


Kortom, voordat ik er de vijl op zet even een vraagje:

Wie heeft er eerder dit klusje gedaan en wat waren de ervaringen.
(NB: hier  http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/br38_10_P8_wanne_flm_h0/br38_10_p8_wannentender_flm.html   staat ook een verslag, echter dat is model met Wannentender en die heeft andere motor met wormaandrijving)

Bedankt alvast.

Gr, Paul


Btw: ik heb tijdens het typen van de tekst div keren foto's geupload, maar kwam daarna niet meer terug in de tekst. Moest iedere keer opnieuw beginnen met aanmaken van Topic. Iets veranderd ??? Heb nu de links even naar word gekopieerd en van daaruit in het topic gezet. Ging  vorige keer anders.
« Laatst bewerkt op: 08 March 2010, 01:13:33 door Paul Habraken »

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Paul Habraken

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re:inbouw Zimo630 in Flm 4800, de P8 Pruis (gelijk aan de 4160-4161)
« Reactie #2 Gepost op: 08 March 2010, 13:00:11 »
Stig,

dit is em. Geweldig. (y)

Bedankt,  ga aan de slag

Paul
« Laatst bewerkt op: 08 March 2010, 13:01:59 door Paul Habraken »