Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Sluitseinen REEtitec 1300
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:07:14
Roco 290 digtaliseren
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 11:04:24
Nieuwe ruimte, nieuw baanplan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:03:48
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:59:23
Doornvliet
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:34:14
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
bask185
Vandaag
om 10:34:12
Smeren, vet, olie, enz
door
Herb73
Vandaag
om 10:27:49
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 10:23:43
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 10:15:36
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Rick
Vandaag
om 10:06:36
The Summer of 69
door
Besselspoor
Vandaag
om 09:49:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
Vandaag
om 09:41:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:26:11
LS Models 2025
door
Martijn193
Vandaag
om 09:17:45
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Benelux795
Vandaag
om 08:56:04
Raadplaatje
door
Arjan6511
Vandaag
om 08:53:28
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eelco Storm
Vandaag
om 08:00:03
Stottering Piko 98551BD
door
VAM65
Vandaag
om 07:46:56
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
StefanNL_Plays
Vandaag
om 05:14:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Sven
Vandaag
om 00:12:56
Reparaties aan je materieel: tips & tricks
door
Huup
Vandaag
om 00:10:48
LS models 92008, NMBS 1801, komt er printplaat voor meer functies?
door
arnaud-ns/htm
23 November 2025, 23:22:05
Bf Kibronn
door
Benelux795
23 November 2025, 23:00:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
23 November 2025, 22:29:35
Mijn geweatherde modellen
door
Frank 123
23 November 2025, 21:43:04
Da's Daz 2
door
Huup
23 November 2025, 21:26:11
S88N bezetmelder
door
bask185
23 November 2025, 21:12:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
23 November 2025, 21:09:50
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
23 November 2025, 20:40:04
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Silvolde
23 November 2025, 16:53:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
SBB Cargo nu ook in Nederland
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: SBB Cargo nu ook in Nederland (gelezen 8730 keer)
Bas, Dordrecht
Offline
Berichten: 1164
Re:SBB Cargo nu ook in Nederland
«
Reactie #45 Gepost op:
19 February 2010, 12:51:29 »
@ Marc...ja dat is zo
ff geen tijd dat hele verhaal te typen...hier dus uit wiki:
"Zwischenzeitlich wurde durch Bombardier die TRAXX-Plattform nochmals weiterentwickelt, wobei sie insbesondere dahingehend optimiert wurde, dass für elektrische und dieselelektrische Versionen der gleiche Lokkasten verwendet werden kann. In der Mitte des Maschinenraums gibt es ein Einbaufeld, auf dem entweder ein Dieselmotor oder die aus der TRAXX F 140 MS weiter entwickelte Stromrichteranlage installiert werden kann. Der Verbindungsgang durch den Maschinenraum verläuft nicht mehr geradlinig, sondern um diesen Block herum. Bei den elektrischen Versionen ist auf einer Seite des zentralen Blockes der Gang als abschließbare Hochspannungszelle ausgeführt.
Die Seitenwand des Lokkastens ist in drei Teilen ausgeführt. Die Öffnung für die Luftansaugung des Dieselmotors ist bei den elektrischen Versionen mit einer Platte verschraubt, während die kleine Öffnung für den Füllstutzen des Kraftstofftanks bei den Elektroloks nicht verschlossen wird.
Die Drehgestelle und Antriebe wurden nochmals verbessert, so dass mit dem Tatzlagerantrieb erstmals eine reguläre Höchstgeschwindigkeit von 160 km/h erreicht werden kann, kurioserweise wurde aber die Bezeichnung F 140 beibehalten."
Groeten
Bas
Gelogd
Marc tramt
Offline
Berichten: 10772
Re:SBB Cargo nu ook in Nederland
«
Reactie #46 Gepost op:
19 February 2010, 12:58:21 »
Ach so... Deutlich!
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
Gert1
Gast
Re:SBB Cargo nu ook in Nederland
«
Reactie #47 Gepost op:
19 February 2010, 14:55:46 »
[off topic]
Deutlich = aanzienlijk
Duidelijk = klar
Clear?
[/off topic]
Morgen zie ik - als ik op tijd ben - misschien een fraai model van zo'n SBB Cargo loc!
mvg,
Gert
Gelogd
Marc tramt
Offline
Berichten: 10772
Re:SBB Cargo nu ook in Nederland
«
Reactie #48 Gepost op:
19 February 2010, 15:03:34 »
Nooit Tampert gezien?
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
nscargo2008
Offline
Berichten: 954
veiligheidsfunctionaris-LWB Heijmans B.V./Prorail
Re:SBB Cargo nu ook in Nederland
«
Reactie #49 Gepost op:
19 February 2010, 15:46:35 »
Deutlich= aanzienlijk
Duidelijk = klar
Deutlich= duidelijk
klar ,mag je ook beschrijven als ok of ook als duidelijk
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
SBB Cargo nu ook in Nederland