Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 00:14:20
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Quinzeedied
27 July 2025, 23:38:58
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
27 July 2025, 23:38:07
Dat overkomt mij niet. door Oosterspoor
27 July 2025, 23:18:51
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
27 July 2025, 23:11:34
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
27 July 2025, 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
27 July 2025, 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
schok bij vertrek door saskia
27 July 2025, 22:03:07
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
27 July 2025, 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
27 July 2025, 20:49:54
US diorama in H0 door jan47
27 July 2025, 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
27 July 2025, 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
27 July 2025, 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
27 July 2025, 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
27 July 2025, 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
27 July 2025, 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
27 July 2025, 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
27 July 2025, 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
27 July 2025, 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
27 July 2025, 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
27 July 2025, 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
27 July 2025, 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
27 July 2025, 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
27 July 2025, 12:13:11

Auteur Topic: Warnung vor dem Händler "Hobby-Trains" in Frankreich  (gelezen 2739 keer)

Ralf Wittkamp

• Offline Offline
Warnung vor dem Händler "Hobby-Trains" in Frankreich
« Gepost op: 05 December 2009, 11:24:35 »
Hallo.
Hier wieder ein längerer Beitrag in Deutsch. Ich hoffe, dass nicht zu viele Leser sich über zu viel Deutsch in diesem Forum aufregen, denn Deutsch wird ja nur von einem geringen Teil von Belgiern gesprochen und viele Niederländer mögen es gar nicht. Ich könnte den Text auf Wunsch noch in Englisch übersetzten, aber die Meisten werden es wohl verstehen. Danke für Euer Verständnis.

Ich muss hier leider eine Warnung vor einem Händler geben.

Es ist der Händler "Hobby-Trains" aus der Nähe von Versailles in Frankreich.
www.hobby-trains.fr

Ich hatte dort im Februar 2009 in seinem Online-Shop eine Electrotren-Lok gekauft und per Kreditkarte gezahlt. Die Lok war in seinem Shop als lieferbar gekennzeichnet (im Gegensatz zu anderen Artikeln) also vermutete ich eine aktuelle "Pflege" des Shops. Ich hatte auch schon vorher dort gekauft und keine Probleme gehabt (bis auf ein vom Paketdienst beschädigtes Paket).

Kurz nach meiner Bestellung teilte mir der Händler mit, dass sich mein Kauf mit einem Kauf im Laden überschnitten hat und der Artikel deswegen nicht mehr lieferbar sei.

Er schrieb, dass der Artikel im Moment bei dem Hersteller nicht mehr lieferbar sei (stimmte nachweislich) und das der Artikel im Juni wieder geliefert werden sollte. Er bot mir eine Rückzahlung an (welche ich Esel ablehnte) und wir einigten uns dann auf eine Lieferung im Juni.

Die Lok kam im Juni nicht. Und auch nicht im Juli, August usw. (war wohl nicht beim Hersteller lieferbar). Ich bot ihm an, mir einen von zwei Alternativartikel zu liefern. Auch diese waren erst vom Hersteller nicht lieferbar. Ab Oktober waren diese aber bei anderen Händlern lieferbar. Eine Belieferung von meinem Händler an mich erfolgte nicht.

Daher setzte ich ihm eine Frist bis Ende November, mir eine der Loks zu liefern oder das Geld zurück zu zahlen. Er schrieb Mitte November, er werde das Geld zurück zahlen, hat aber die Frist verstreichen lassen und nichts ist passiert.

Ich habe nun bei der deutschen Polizei eine Anzeige erstattet. Diese wird wohl im Sande verlaufen, da es die Justiz nicht für "ein öffentliches Interesse" hält diesen Fall zu verfolgen und an französische Behörden weiter zu leiten. Klasse Europa.

Eine Beauftragung eines Anwaltes hat wohl wenig Sinn, da dessen Kosten den Streitwert (etwa 250,00 €) übersteigen werden.

Nach Rücksprache mit dem Fachmann meiner Hausbank besteht innerhalb von 30 Tagen eine recht große Chance bei solchen Fällen eine Rückabwicklung der Kreditkarten-Zahlung durchführen lassen. Dann gibt es noch eine zweite Frist von drei Monaten, in der noch eine geringe Chance besteht. Danach ist es so gut wie aussichtslos. Bei einer "normalen" Überweisung hätte man aber keine Chance sein Geld wieder zu bekommen.

Wenn nun hier Jemand eine Idee hat, was man noch machen kann, bitte eine Info (auch per PN) an mich.

Die aktuellen Newsletter, die diese Firma verschickt, handeln fast nur noch von Piko-Hobby Artikeln und irgend welchen Rabatt-Aktionen an irgend welchen Tagen. Sie scheint schon seit einiger Zeit keine oder kaum noch hochwertige Waren geliefert zu bekommen. Auch ein schlechtes Zeichen.

PS:
Hämische Kommentare bitte ich sich zu ersparen. Dieser Eintrag dient primär dazu, Andere vor dieser Firma zu warnen.

mfG
Ralf Wittkamp

Edit:
Händler mit Hersteller ersetzt.
« Laatst bewerkt op: 05 December 2009, 17:54:43 door Ralf Wittkamp »

knar46

• Offline Offline
Re:Warnung vor dem Händler "Hobby-Trains" in Frankreich
« Reactie #1 Gepost op: 05 December 2009, 11:52:49 »
Vertaald middels Google. Van onberispelijk Nederlands kun je niet spreken.

Hallo.
Hier weer een langer artikel in het Duits. Ik hoop dat niet al te veel lezers zijn boos over te veel Duits in dit forum, omdat Duitse inderdaad gesproken alleen door een klein deel van de Belgen en veel Nederlanders doen het niet zoals bij alles. Ik zou wensen, noch voor de tekst, vertaald in het Engels, maar de meeste mensen zullen ook begrijpen. Dank u voor uw begrip.

Hier heb ik helaas moet geven een waarschuwing voor een dealer.

Het is Hobby Trains de dealers "uit de buurt van Versailles in Frankrijk.
www.hobby-trains.fr

Ik had er gekocht in februari 2009 in zijn online winkel Electrotren-Lok en betaald met een creditcard. De locomotief werd gekarakteriseerd in zijn winkel als een voorraad (in tegenstelling tot andere artikelen dus), ik verwacht een echte "zorg" van de winkel. Ik had er al gekocht en had geen problemen (op) op een perceel van de beschadigde verpakking.

Kort na mijn afspraak met de dealer vertelde me dat mijn aankoop heeft overlapt met een aankoop in de winkel en het artikel is dus niet meer beschikbaar.

Hij schreef dat het artikel in het moment waarop de handelaar niet meer beschikbaar is (aantoonbaar waar) en dat de items opnieuw moet worden afgeleverd in juni. Hij bood mij een terugbetaling aan (die ik geweigerd ass) en we spraken vervolgens op een levering in juni.

De locomotief was niet in juni. En niet in juli, augustus, enz. (waarschijnlijk niet verkrijgbaar bij de fabrikant). Ik bood aan mij een van de twee alternatieve artikel. Deze waren niet alleen geleverd door de fabrikant. Vanaf oktober maar ze waren beschikbaar van andere dealers. Een aanbod van mijn lokale dealer mij vond niet plaats.

Dus ik gaf hem een termijn tot eind november, geef mij een van de motoren, of het geld terug te betalen. Hij schreef in medio november dat hij zou betalen het geld terug, maar heeft laten een deadline en er is niets gebeurd.

Ik nu verslag uit aan de Duitse politie advertentie. Dit zal waarschijnlijk een sisser aflopen, want het is niet de rechterlijke macht acht "algemeen belang" te streven deze zaak en door te geven aan de Franse autoriteiten verder. Europa Class.

Inschakeling van een advocaat heeft waarschijnlijk weinig zin, omdat de kosten (het bedrag van het geschil over € 250,00) zal overschrijden.

Na overleg met de deskundige van mijn bank binnen 30 dagen is een vrij grote kans in dergelijke gevallen, een verruiming van de credit cards kan verrichten betaling. Dan is er een tweede periode van drie maanden, is nog steeds een kleine kans. Na dat, het is bijna hopeloos. In een "normale" overdracht zou geen kans op het krijgen van een, maar zijn geld terug.

Nu, als iemand hier een idee wat je nog kan een info (ook door PN) kunt u voor mij.

De huidige nieuwsbrief, het bedrijf stuurde ze bijna uitsluitend handelen door picoseconde hobby artikelen en eventuele kortingen die acties die enkele dagen. Ze lijkt te zijn voor enige tijd nog niet ontvangen weinig of geen hoogwaardige goederen geleverd. Ook een slecht teken.

PS
Hatelijke opmerkingen, vraag ik te sparen. Deze ingang wordt voornamelijk gebruikt om anderen te waarschuwen tegen dit bedrijf.

mfG (onvertaald)= mit freundlichem Gruß

Theo alias Knar 46

Ralf Wittkamp

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 05 December 2009, 12:35:18 »
Hallo Theo.
Bedankt, Danke, Thank you  :).

mfG
Ralf

Cambalou

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 06 December 2009, 18:10:12 »
Toch wel vreemd, ik heb uitsluitend goede ervaringen met Hobby Trains.  Heb er een week of 2 geleden voor 400 euro besteld (voor de 2e keer) en het grootste deel van de artikelen (met name Franse snuisterijen van verschillende merken) is gewoon netjes geleverd. Ook de communicatie met hun verloopt prima, ze reageren snel op mail.

Aangifte doen bij de politie vind ik persoonlijk wel erg rigoureus, heb je ze al gebeld? Als hij medio november het geld terug zou betalen vind ik het nog niet zo vreemd dat je het niet hebt, het is een buitenlandse overschrijving en het blijven Fransen he ;)
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Kas

• N-Spoor
  • Offline Offline
    • Michorius Modellbau
« Reactie #4 Gepost op: 06 December 2009, 18:46:58 »
Hallo Ralf,

ik zou Hobby-Trains gewoon nog een keertje contacteren, het ziet er eigenlijk meer zo uit, dat er iets fout is gelopen, of dat zij het gewoon vergeten zijn om terug te betalen. Temeer ook, omdat je toch eigenlijk een vaste klant bent.

Groet,
Kas

Ralf Wittkamp

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 10 December 2009, 22:14:31 »
Hallo.
Die Geschichte hat nun zumindest bei mir ein gutes Ende genommen.

Ich habe seit Mittwoch Nachmittag die bis dahin ausstehenden etwa 250 € wieder auf meinem Konto.

Nach mehr als 8 Monaten seit der Bestellung und etwa 2 Monaten mit mehreren Terminsetzungen verschiedenster Art habe ich mein Geld wieder  :). Ob es nun die zugeschickte Anzeige, die Veröffentlichung in verschiedenen Foren oder was auch immer war, was ihn zu Rückzahlung "veranlasst" hat, ist mir unbekannt.

Ich werde natürlich in Zukunft nie wieder bei dem Händler ordern (denn in anderen Foren wurde von mehreren solcher Fälle berichtet). Was Ihr macht bleibt Eure Entscheidung  :).

Danke für die guten Wünsche und Ratschläge.

In einem anderen Forum habe ich einen Link zu der europäischen Verbraucherberatung bekommen.
http://www.europakonsument.at/cs/Satellite?pagename=Europakonsument/Page/Start

Dieser Link zu ist bestimmt für (hoffentlich nicht eintretende) zukünftige Fälle sehr brauchbar.

mfG
Ralf Wittkamp

Albert.H0

• Offline Offline
  • Roco Fccpps vriend
« Reactie #6 Gepost op: 31 December 2009, 17:59:19 »
Ondanks dit draadje toch het risico genomen en op 9 december bij Hobby-Trains een Mehano loc besteld. Afgelopen maandag bezorgd (volgt nog in draadje Nieuwe aanwinsten 2009, moet alleen nog foto's maken).  (y)

Communicatie met ze gaat wel moeizaam, kreeg na bestelling eerst email met de vraag of ik een nummervariant wilde accepteren, die zou wel op voorraad zijn (terwijl de bestelde op de website ook als voorradig stond  ??? ). Teruggemaild in 't engels en m'n beste (dus niet zo heel goede) frans dat dat geen probleem was, en tot mijn verbazing wel het origineel bestelde nr. ontvangen ( opnieuw  ??? ).
Het enige wat zeker niet klopt is de verzending met 24/48 uur. Maar tot zover dus geen echt negatieve ervaring met deze shop.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.