Is dit een R1? Ik weet ‘t eigenlijk niet.
Ik snap nu waar mijn verwarring vandaan komt:Dus waarschijnlijk zijn hier later dus ook andere scheenplaten voor geplaatst?
Dat is geen R1, maar een type G. Ik denk G3.Als er W1-potten werden geplaatst, dan werden als regel ook de balansen vervangen door geperste exemplaren. Dat gebeurde niet onmiddellijk nadat de beslissing was genomen om te wijzigen, maar zodra vervanging door slijtage noodzakelijk was.Op de materieeltekening waarvan je een uitsnede laat zien, is in de linkerbovenhoek te lezen dat het besluit om W1-potten aan te brengen pas in februari 1940 is genomen. Intussen was ook het besluit genomen om deze wagens in de goederendienst in te zetten als Dg en kort daarna kwamen de oosterburen op bezoek met alle gevolgen van dien. Het is het dus maar de vraag of die wijziging ooit is uitgevoerd.Interessant is ook dat op de tekeningen niet is terug te vinden dat de L-potten zijn vervangen door R1, maar op alle foto's die ik ken zijn de R1 potten aangebracht.Grtz, Ton
Dus met een beetje geluk komen er straks reacties van andere mensen die dingen vertellen die ik nog niet wist.
Dus kan ik de W1 laten zitten? En voor een ouder model een type L?