Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen.
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 01:23:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MOVisser
Vandaag
om 00:00:04
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel
door
Rob Bennis
14 August 2025, 23:10:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
Tjalling
14 August 2025, 22:46:37
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
Reeks77
14 August 2025, 22:39:46
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Overet
14 August 2025, 22:04:43
Raadplaatje
door
Lars Smelter
14 August 2025, 21:50:23
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
nighttrain1
14 August 2025, 21:50:18
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0)
door
mamory
14 August 2025, 21:30:54
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
Ronald69
14 August 2025, 20:52:02
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
14 August 2025, 20:22:24
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
14 August 2025, 20:19:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
14 August 2025, 20:15:03
Sfeer op je modelbaan
door
BartvD
14 August 2025, 19:29:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
14 August 2025, 18:37:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
14 August 2025, 17:25:32
Aachenau West
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:43:07
US diorama in H0
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:33:38
Rijnstraat
door
tijgernootje
14 August 2025, 16:32:24
Da's Daz 2
door
Huup
14 August 2025, 15:59:06
Wat was jullie allereerste loc?
door
tijgernootje
14 August 2025, 15:25:46
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13
door
741230
14 August 2025, 15:21:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
spoorijzer
14 August 2025, 14:05:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
14 August 2025, 13:55:02
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
Met een sik
14 August 2025, 13:40:25
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
Bas, Dordrecht
14 August 2025, 13:18:06
Yamorc booster
door
Ben
14 August 2025, 12:50:26
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
tijgernootje
14 August 2025, 12:26:46
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Laagwater en treinen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Laagwater en treinen (gelezen 742 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12465
Laagwater en treinen
«
Gepost op:
06 October 2009, 12:31:54 »
Afgelopen week vond ik dit bericht in mijn meeldoos. Leek mij wel intressant om dit eens terkennis te stellen. Volgens mij kan de Betuweroute hier aardig op inspelen
Transport via het water is van de drie transportalternatieven de milieuvriendelijkste en de meest economische. Echter een tekort aan water in de rivieren, zorgt voor grote problemen in deze bedrijfstak. In het meest extreme geval kunnen schepen niet meer varen. Een Logistiek specialist in het vervoer over water, die ook in deze situaties zijn klanten op tijd bedient, is Contargo. Contargo zet bij laagwater simpel een paar extra treinen in.
De kosten zijn weliswaar hoger, maar de tansportopdrachten zijn op tijd en dat is in de huidige situatie belangrijker
Logistieke bedrijven,die uit ecologische en economische motieven inzet op vervoer over het water, worden door de weergoden momenteel hard op de proef gesteld. De waterstand bij Kaub nadert met rasse schreden het nivo van 60 cm en dan wordt het voor veel schepen erg krap. Na intern onderzoek hebben nagenoeg alle Contargo-schepen zich bereid verklaard tot een waterstand van 55 cm te blijven varen. Zelfs bij een stand van 50 cm in Kaub resteert er voor tweederde van de vloot nog voldoende water onder de kiel. Bij deze waterstand kunnen de schepen echter veel minder lading meenemen, zodat de totale capaciteit merkbaar kleiner wordt
Op de achtergrond werken de contargo-strategen al aan een „laag-water“ noodprogramma. Het plan voorziet in het opzetten van tijdelijke direkte treinverbindingen. Op 1. Oktober reed de eerste extra-trein van Ludwigshafen naar Emmerich. Vanaf de Rhein-Waal-Terminal in Emmerich gaat het vervoerverder met de Contargo-vloot, die in de Nederrijn in geringere mate door het lage water getroffen wordt. Door de inzet van verdere treinverbindingen in de komende dagen kan Contargo in de midden-rijn voor het weekend beschikken over extra capaciteit ter grootte van 4 schepen van de Jowi-klasse.
„Laagwater is een natuur-fenomeen, waarmee wij altijd rekening houden. In deze situaties blijkt hoe belangrijk het is dat onze Contargoterminals trimodal zijn en flexibel op het spoor kunnen omschakelen.
SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
KroKo
Offline
Berichten: 424
Will It Be You?
Re:Laagwater en treinen
«
Reactie #1 Gepost op:
06 October 2009, 12:36:32 »
Je ziet steeds weer een opleving van treinbewegingen bij bepaalde overslag bedrijven, zodra het weer extreem laagwater wordt. Ook loswegen worden dan weer gebruikt.
Goede zaak
Erik
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Laagwater en treinen