Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco Fccpps, overzicht van Roco-modellen. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 01:23:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 00:00:04
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
14 August 2025, 23:16:59
Bouw van een materieel 46 vierwagenstel door Rob Bennis
14 August 2025, 23:10:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 August 2025, 22:55:04
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
14 August 2025, 22:46:37
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Reeks77
14 August 2025, 22:39:46
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Overet
14 August 2025, 22:04:43
Raadplaatje door Lars Smelter
14 August 2025, 21:50:23
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
14 August 2025, 21:50:18
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
14 August 2025, 21:30:54
Aanpassen baanplan bestaande baan door Ronald69
14 August 2025, 20:52:02
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
14 August 2025, 20:22:24
Fleischmann Anna ombouw. door defender
14 August 2025, 20:19:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
14 August 2025, 20:15:03
Sfeer op je modelbaan door BartvD
14 August 2025, 19:29:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
14 August 2025, 18:37:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
14 August 2025, 17:25:32
Aachenau West door tijgernootje
14 August 2025, 16:43:07
US diorama in H0 door tijgernootje
14 August 2025, 16:33:38
Rijnstraat door tijgernootje
14 August 2025, 16:32:24
Da's Daz 2 door Huup
14 August 2025, 15:59:06
Wat was jullie allereerste loc? door tijgernootje
14 August 2025, 15:25:46
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door 741230
14 August 2025, 15:21:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
14 August 2025, 14:05:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
14 August 2025, 13:55:02
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Met een sik
14 August 2025, 13:40:25
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bas, Dordrecht
14 August 2025, 13:18:06
Yamorc booster door Ben
14 August 2025, 12:50:26
Spoor op industrieterrein Lage Weide door tijgernootje
14 August 2025, 12:26:46
  

Auteur Topic: Laagwater en treinen  (gelezen 742 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12465
    • sleutelspoor
Laagwater en treinen
« Gepost op: 06 October 2009, 12:31:54 »
Afgelopen week vond ik dit bericht in mijn meeldoos. Leek mij wel intressant om dit eens terkennis te stellen. Volgens mij kan de Betuweroute hier aardig op inspelen ;D

 Transport via het water is van de drie transportalternatieven de milieuvriendelijkste en de meest economische. Echter een tekort aan water in de rivieren, zorgt voor grote problemen in deze bedrijfstak. In het meest extreme geval kunnen schepen niet meer varen. Een Logistiek specialist in het vervoer over water, die  ook in deze situaties zijn klanten op tijd bedient, is Contargo. Contargo zet bij laagwater simpel een paar extra treinen in.
De kosten zijn weliswaar hoger, maar de tansportopdrachten zijn op tijd en dat is in de huidige situatie belangrijker

Logistieke bedrijven,die uit ecologische en economische motieven inzet op vervoer over het water, worden door de weergoden momenteel hard op de proef gesteld. De waterstand bij Kaub nadert met rasse schreden het nivo van 60 cm en dan wordt het voor veel schepen erg krap. Na intern onderzoek hebben nagenoeg alle Contargo-schepen zich bereid verklaard tot een waterstand van 55 cm te blijven varen. Zelfs bij een stand van 50 cm in Kaub resteert er voor tweederde van de vloot nog voldoende water onder de kiel. Bij deze waterstand kunnen de schepen echter veel minder lading meenemen, zodat de totale capaciteit merkbaar kleiner wordt
Op de achtergrond werken de contargo-strategen al aan een „laag-water“ noodprogramma. Het plan voorziet in het  opzetten van tijdelijke direkte treinverbindingen. Op  1. Oktober reed de eerste extra-trein van Ludwigshafen naar Emmerich. Vanaf de Rhein-Waal-Terminal in Emmerich gaat het vervoerverder met de Contargo-vloot, die in de Nederrijn in geringere mate door het lage water getroffen wordt. Door de inzet van verdere treinverbindingen in de komende dagen kan Contargo in de midden-rijn voor het weekend beschikken over extra capaciteit ter grootte van 4 schepen van de Jowi-klasse.
 „Laagwater is een natuur-fenomeen, waarmee wij altijd rekening houden. In deze situaties blijkt hoe belangrijk het is dat onze Contargoterminals trimodal zijn en flexibel op het spoor kunnen omschakelen.

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

KroKo

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Will It Be You?
Re:Laagwater en treinen
« Reactie #1 Gepost op: 06 October 2009, 12:36:32 »
Je ziet steeds weer een opleving van treinbewegingen bij bepaalde overslag bedrijven, zodra het weer extreem laagwater wordt. Ook loswegen worden dan weer gebruikt.

Goede zaak  ;)

Erik