Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 20:50:13
LIMA IRM Cardanassen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 20:41:36
Modelspoorbaan van Einte door raymond erdtsieck
Vandaag om 20:26:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 20:19:33
Een Rotterdams gebouw door Keska
Vandaag om 20:14:53
Aachenau West door wob
Vandaag om 20:14:40
PB Models, ICR-rijtuigen door zweistein
Vandaag om 20:02:20
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Bert55
Vandaag om 19:58:45
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 19:25:04
Welke winkel voert deze merken? door Jeronimos
Vandaag om 19:08:06
Toon hier je (model)TRAM foto's. door spoorzeven
Vandaag om 17:53:27
Alweer is de Weller soldeerbout defect door TonM
Vandaag om 17:17:43
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 17:02:37
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 16:57:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:39:04
Roco Plan T van DC digitaal sound naar AC digitaal sound door Jeroen Water
Vandaag om 15:55:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 13:37:38
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door janw
Vandaag om 12:52:55
Acme nieuwe ICNG door Treinbestuurder
Vandaag om 12:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 12:29:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:15:43
Minder wissels door H0eGenaamd
Vandaag om 11:59:07
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:51:05
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 11:24:57
The Summer of 69 door Eric v C
Vandaag om 11:23:46
Update: baan in de tropen door Eric v C
Vandaag om 11:19:20
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door meino
Vandaag om 10:07:49
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 09:53:28
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 09:37:12
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 09:14:35
  

Auteur Topic: Mag een rookontwikkelaar droogkoken?  (gelezen 7391 keer)

A3

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
Re:Mag een rookontwikkelaar droogkoken?
« Reactie #15 Gepost op: 18 August 2009, 21:37:13 »
Freek,

De volgende platen zijn bij deze loc beschikbaar.
Kijk maar op de afbeelding.

Groeten Adrie  ;D

H0, Mr-Direct, Piko-A, 2-rail, Marklin Delta-control, Roco Multimaus s88XpressNetLi

Ruben67

  • Offline Offline
  • Berichten: 47
  • Rijden met alles wat mooi is.
Re:Mag een rookontwikkelaar droogkoken?
« Reactie #16 Gepost op: 18 August 2009, 21:56:34 »
De rookontwikkelaars in een Roco zijn volgens de bijbehorende documentatie van Seuthe.
Op de site vind je alle mogelijke informatie zoals afmetingen spanning etc. en gelukkig ook een waarschuwing (welliswaar in een vreemde taal): --citaat van de site--

Achtung: Wenn kein Dampfdestillat eingefüllt ist, sollten die Dampfgeneratoren - wenn möglich - abgeschaltet werden.
Dit betekent m.i. dat je hem beter uit kunt zetten als het roken gestopt is, ofwel er geen rookvloeistof meer in het buisje zit. :-\

Groetjes Ruben.

A3

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
Re:Mag een rookontwikkelaar droogkoken?
« Reactie #17 Gepost op: 18 August 2009, 22:03:55 »
Ruben,

Mijn was in eerste instantie ook anders verteld maar de leverancier vernieuwde zonder enig probleem de rookgenerator en bood zelfs zijn verontschuldiging aan.  Hij was van menig dat de generator aan mocht blijven maar de monteur vertelde anders, maar eind goed al goed en het locje dampt lekker verder.

Groeten Adrie  :D
H0, Mr-Direct, Piko-A, 2-rail, Marklin Delta-control, Roco Multimaus s88XpressNetLi

Ruben67

  • Offline Offline
  • Berichten: 47
  • Rijden met alles wat mooi is.
Re:Mag een rookontwikkelaar droogkoken?
« Reactie #18 Gepost op: 18 August 2009, 22:15:49 »
Dag Adrie,

Het probleem zit eigenlijk ook in de spanning die de RG krijgt bij digitaal. Hier kan de spanning wel eens altijd aan de hoge kant zijn en dan heb je eerder kans op schade. Bij analoog zou je pas een probleem hebben wanneer je lange tijd plankgas met een loc zou rijden (zonder rook vloeistof), dat doe je meestal niet.

Ik heb bij al mijn stomers een rookgenerator samen met licht ter controle. Vind ik makkelijk.

Groetjes Ruben.

FreekH

  • Offline Offline
  • Berichten: 521
Re:Mag een rookontwikkelaar droogkoken?
« Reactie #19 Gepost op: 18 August 2009, 23:11:00 »
De rookontwikkelaars in een Roco zijn volgens de bijbehorende documentatie van Seuthe.

Mijn rookontwikkelaar (los besteld als "reserve-onderdeel" 106664) werd helaas geleverd zonder enige dokumentatie. Ik ga er van uit dat-ie geschikt is voor de hogere spanning van digitaal gebruikt, maar eigenlijk is dat een gok.
Wat heeft Roco nog meer te melden in de dokumentatie die jij hebt liggen?

Benieuwd,
Freek.

FreekH

  • Offline Offline
  • Berichten: 521
Re:Mag een rookontwikkelaar droogkoken?
« Reactie #20 Gepost op: 18 August 2009, 23:14:16 »
De volgende platen zijn bij deze loc beschikbaar.

Da's een hele verzameling! Enig idee wat "MUT" linksboven is? En van welke maatschappij de "22", drie rijen onder "MUT"?

Bedankt!
Freek.

A3

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
Re:Mag een rookontwikkelaar droogkoken?
« Reactie #21 Gepost op: 19 August 2009, 17:38:35 »
Freek,

Daar kan ik je 1 antwoord op geven, HEB GEEN FLAUW IDEE.

Groeten Adrie
H0, Mr-Direct, Piko-A, 2-rail, Marklin Delta-control, Roco Multimaus s88XpressNetLi

A3

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
Re:Mag een rookontwikkelaar droogkoken?
« Reactie #22 Gepost op: 20 August 2009, 19:09:15 »
Ruben,

Dus als ik het goed begrijp , door de generator op een functieuitgang te zetten en de voeding op die uitgang te verlagen naar ???V  zou dit probleem over zijn.

Groeten Adrie
H0, Mr-Direct, Piko-A, 2-rail, Marklin Delta-control, Roco Multimaus s88XpressNetLi

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:Mag een rookontwikkelaar droogkoken?
« Reactie #23 Gepost op: 20 August 2009, 19:36:32 »
Op de vraag of een rookgenerator aan mag blijven staan als hij droog staat is geen eenduidig antwoord mogelijk. Het is in eerste instantie sterk afhankelijk van het merk/type en hoe robuust hij is uitgevoerd. Meestal zal het bij analoog bedrijf niet zo sterk spelen omdat daar (hopelijk) niet altijd met de "kraan vol open" gereden wordt en de spanning dus vaak lager is dan de spanning waarvoor de generator bedoeld is. In digitaal bedrijf staat er altijd de volle spanning op. De rookgenerator moet al geschikt zijn voor de hogere digitale spanning maar krijgt dan ook altijd het volle pond voor de kiezen en is daardoor ook eerder aan vervanging toe, zeker als het verwarmingselement niet gekoeld wordt door de vloeistof.
Het reduceren van de spanning op de rookgenerator zou een oplossing kunnen zijn om de levensduur te verlengen. Let er dan wel op dat de elektronisch componenten die daarvoor gebruikt worden ook warm worden en die warmte ook kwijt moeten.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Roelof

  • Gast
Re:Mag een rookontwikkelaar droogkoken?
« Reactie #24 Gepost op: 20 August 2009, 21:58:11 »
@ Freek, gezien de opschriften zou het een Belg moeten zijn maar in onderstaande lijst komt hij niet voor, derhalve ga ik er van uit dat het een fictief nimmer is.
 EB / NMBS stoomlocomotieven
All dimensions metric: lengths in mm, areas in m 2 , weights in metric tons, pressures in atmospheres. Alle metrische afmetingen: lengte in mm, in m 2, gewichten in metrieke ton, druk in de atmosfeer.
Class Klasse  Axle As
Arr. Arr.  Dr. Dr.
Diam Diam  Cylinders Cilinders
Diameter x Stroke Diameter x Slag  BP BP  Ad Advertentie
Wt Wt  EW EW
WO WO  Grate Rooster
Area Ruimte  Evap Evap
Surf. Surf.  Sup. Sup.
Surf. Surf.  Remarks Toelichting 
1 1  2'C1' 2'C1 '  1980 1980  420x720(4) 420x720 (4)  18 18  72 72  126 126  5.0 5,0  235 235  112 112  Streamlined Gestroomlijnde 
2 2  C C  1700 1700  450x600 450x600  9.5 9,5  39 39  39 39  2.8 2,8  109 109  none geen  1875 1875 
2 bis 2 bis  1B 1B  1700 1700  450x600 450x600  9.5 9,5  26 26  39 39  2.8 2,8  109 109  none geen  1882 1882 
2 2  1'D 1'D  1422 1422  533x711 533x711  12.6 12,6  68 68  75 75  3.0 3,0  163 163  47 47  "Pershing" "Pershing" 
3 3  B1A t B1A t  1700 1700  450x600 450x600  8 8  41 41  41 41  2.8 2,8  110 110  none geen  1874 1874 
3 3  1'D1't 1'D1't  1650 1650  620x700 620x700  16 16  75 75  107 107  2.7 2,7  136 136  41 41  SNCF 4-141TB SNCF 4-141TB 
4 4  1'C1't 1'C1't  1700 1700  450x600 450x600  9 9  38 38  59 59  2.8 2,8  109 109  none geen  1878 1878 
5 5  1'Bt 1'Bt  1450 1450  350x460 350x460  8 8  22 22  32 32  2.1 2,1  55 55  none geen  1880 1880 
5 5  1'D1' 1'D1 '  1700 1700  720x720 720x720  14 14  91 91  131 131  5.5 5,5  286 286  113 113  1930 1930 
6 6  1'C 1'C  1700 1700  500x600 500x600  10.5 10,5  42 42  54 54  5.7 5,7  146 146  none geen  1889 1889 
6 6  2'B1' 2'B1 '  1080 1080  360/600x640 360/600x640  16 16  37 37  75 75  3.1 3,1  161 161  none geen  de Glehn de Glehn 
7 7  1B 1B  1850 1850  410x560 410x560  8 8  24 24  31 31  2.4 2,4  85 85  none geen  1857 1857 
7 7  2'C 2'C  1800 1800  400/600x640 400/600x640  16 16  60 60  83 83  3.1 3,1  160 160  55 55  Old 8 bis Oude 8 bis 
7 7  2'C 2'C  1800 1800  400/600x640 400/600x640  16 16  60 60  85 85  3.1 3,1  154 154  74 74  Rebuilt Herbouwd 
8 8  2'C 2'C  1800 1800  360/600x640 360/600x640  16 16  56 56  76 76  3.1 3,1  161 161  none geen  de Glehn de Glehn 
9 9  2'C 2'C  1980 1980  435x610(4) 435x610 (4)  14 14  55 55  85 85  3.0 3,0  177 177  42 42  1905: 3303 1905: 3303 
9 9  2'C 2'C  1980 1980  445x640(4) 445x640 (4)  14 14  53 53  81 81  3.2 3,2  155 155  38 38  1909 1909 
10 10  2'C1' 2'C1 '  1980 1980  500x660(4) 500x660 (4)  14 14  57 57  100 100  5.0 5,0  240 240  62 62  1910 1910 
10 10  2'C1' 2'C1 '  1980 1980  500x660(4) 500x660 (4)  14 14  67 67  114 114  5.0 5,0  232 232  76 76  Rebuilt 1925 Herbouwd 1925 
10 10  2'C1' 2'C1 '  1980 1980  500x660(4) 500x660 (4)  14 14  57 57  100 100  4.6 4,6  240 240  62 62  1912 1912 
10 10  2'C1' 2'C1 '  1980 1980  500x660(4) 500x660 (4)  14 14  67 67  114 114  4.6 4,6  232 232  76 76  Rebuilt 1925 Herbouwd 1925 
11 11  Ct Ct  1200 1200  350x500 350x500  11.5 11,5  34 34  34 34  2.1 2,1  53 53  none geen   
12 12  1'B1' 1'B1 '  2100 2100  500x600 500x600  12 12  31 31  52 52  4.7 4,7  125 125  none geen  1888 1888 
12 bis 12 bis  1'B1' 1'B1 '  2100 2100  500x600 500x600  12 12  34 34  57 57  5.6 5,6  113 113  none geen  1910 1910 
12 12  2'B1' 2'B1 '  2100 2100  480x720 480x720  18 18  46 46  89 89  3.7 3,7  161 161  63 63  Streamlined Gestroomlijnde 
13 13  1B 1B  1850 1850  410x560 410x560  8 8  24 24  33 33  2.6 2,6  88 88  none geen  1861 1861 
13 13  2'C 2'C  1750 1750  350/550x640 350/550x640  15 15  48 48  68 68  2.5 2,5  205 205  none geen  SNCF 1-230B SNCF 1-230B 
14 14  2'B1't 2'B1't  1800 1800  430x610 430x610  12.5 12,5  33 33  62 62  1.8 1,8  96 96  none geen  Old 15 Oud 15 
15 15  2'B1't 2'B1't  1800 1800  440x610 440x610  12.5 12,5  34 34  64 64  2.5 2,5  97 97  none geen   
16 16  2'B1't 2'B1't  1800 1800  470x610 470x610  12.5 12,5  35 35  69 69  2.5 2,5  81 81  17 17  Old 15S Oude 15S 
16 16  1'C 1'C  1700 1700  530x650 530x650  12 12  50 50  62 62  6.9 6,9  160 160  none geen  1897 1897 
16 bis 16 bis  1'C 1'C  1700 1700  530x650 530x650  12.5 12,5  52 52  64 64  2.6 2,6  171 171  none geen  1909 1909 
17 17  2'B 2'B  1980 1980  483x660 483x660  12 12  35 35  52 52  1.9 1,9  126 126  none geen   
18 18  2'B 2'B  1980 1980  483x660 483x660  13.5 13,5  36 36  53 53  2.1 2,1  128 128  none geen   
19 19  2'B 2'B  1980 1980  500x660 500x660  13.5 13,5  36 36  56 56  2.1 2,1  102 102  25 25  Old 18S Oude 18S 
19 19  2'C 2'C  1980 1980  360/620x680 360/620x680  15 15  53 53  83 83  3.0 3,0  189 189  none geen  1905: 3301 1905: 3301 
19 19  2'C 2'C  1980 1980  360/620x680 360/620x680  15.5 15,5  55 55  86 86  3.0 3,0  175 175  42 42  1905: 3304 1905: 3304 
19 bis 19 bis  2'C 2'C  1800 1800  360/620x680 360/620x680  15.5 15,5  52 52  82 82  3.0 3,0  177 177  42 42   
20 20  Dt Dt  1050 1050  480x550 480x550  10 10  51 51  51 51  3.8 3,8  136 136  none geen  1870 1870 
20 20  2'B 2'B  1980 1980  500x660 500x660  13.5 13,5  37 37  59 59  2.1 2,1  110 110  27 27  Old 18 bis Oud 18 bis 
22 22  Dt Dt  1310 1310  490x600 490x600  9 9  47 47  47 47  2.3 2,3  102 102  none geen  1872 1872 
23 23  2'C 2'C  1750 1750  350/550x640 350/550x640  15 15  44 44  62 62  2.4 2,4  186 186  none geen  SNCF 1-230A SNCF 1-230A 
25 25  C C  1300 1300  500x600 500x600  10.5 10,5  47 47  47 47  5.2 5,2  121 121  none geen  1884 1884 
25 25  1'E 1'E  1400 1400  600x660 600x660  16 16  75 75  87 87  3.9 3,9  178 178  64 64  DRG 50 DRG 50 
26 26  C C  1300 1300  500x600 500x600  12 12  48 48  48 48  2.9 2,9  118 118  none geen  Old 25 bis Oud 25 bis 
26 26  1'E 1'E  1400 1400  600x660 600x660  16 16  75 75  86 86  3.9 3,9  178 178  64 64  KDL 1 KDL 1 
28 28  C C  1450 1450  450x600 450x600  8.5 8,5  36 36  36 36  2.8 2,8  109 109  none geen  1865 1865 
29 29  C C  1300 1300  450x600 450x600  9.5 9,5  38 38  38 38  2.8 2,8  109 109  none geen  1875 1875 
29 29  1'D 1'D  1520 1520  610x711 610x711  15.8 15,8  78 78  93 93  4.4 4,4  183 183  73 73  1945 1945 
30 30  C C  1450 1450  450x600 450x600  8 8  34 34  34 34  2.8 2,8  104 104  none geen  1861 1861 
30 30  1'D 1'D  1520 1520  610x711 610x711  14 14  78 78  90 90  3.3 3,3  179 179  52 52  Old 37 Oud 37 
31 31  1'C 1'C  1560 1560  457x610 457x610  12.5 12,5  42 42  50 50  1.6 1,6  117 117  none geen  1900 1900 
31 31  1'D 1'D  1520 1520  570x711 570x711  16 16  81 81  94 94  3.3 3,3  154 154  64 64  Ex 37 Ex 37 
33 33  1'D 1'D  1520 1520  420/600x660 420/600x660  16 16  75 75  85 85  3.2 3,2  179 179  60 60   
35 35  2'C 2'C  1600 1600  520x660 520x660  14.5 14,5  54 54  73 73  2.8 2,8  173 173  none geen  1904 1904 
35S 35S  2'C 2'C  1600 1600  520x660 520x660  14.5 14,5  51 51  70 70  2.8 2,8  145 145  33 33  1904 1904 
35 35  2'C 2'C  1700 1700  520x660 520x660  14.5 14,5  53 53  70 70  2.8 2,8  173 173  none geen  1905 1905 
35S 35S  2'C 2'C  1700 1700  520x660 520x660  14.5 14,5  51 51  71 71  2.8 2,8  145 145  33 33  1905 1905 
35 35  1'D 1'D  1450 1450  650x720 650x720  14 14  93 93  108 108  5.1 5,1  213 213  91 91  1930 1930 
36 36  1'E 1'E  1450 1450  500x660(4) 500x660 (4)  14 14  88 88  104 104  5.1 5,1  239 239  62 62   
36 36  1'E 1'E  1450 1450  500x660(4) 500x660 (4)  14 14  92 92  108 108  5.1 5,1  231 231  76 76  Rebuilt Herbouwd 
38 38  1'D 1'D  1520 1520  610x711 610x711  14 14  75 75  85 85  3.7 3,7  170 170  56 56   
39 39  1'D 1'D  1422 1422  533x711 533x711  12.6 12,6  67 67  74 74  3.0 3,0  205 205  none geen   
40 40  2'C 2'C  1575 1575  483x660 483x660  13.4 13,4  50 50  64 64  2.7 2,7  135 135  42 42   
41 41  C C  1520 1520  500x660 500x660  13.5 13,5  52 52  52 52  2.5 2,5  96 96  22 22  Old 32S Oude 32S 
50 50  Bt Bt  1067 1067  336x556 336x556  12.6 12,6  31 31  31 31  1.3 1,3  64 64  none geen   
51 51  Ct Ct  1200 1200  380x460 380x460  8 8  27 27  27 27  1.6 1,6  70 70  none geen  1866 1866 
51 51  Ct Ct  1200 1200  380x460 380x460  8 8  31 31  31 31  1.6 1,6  61 61  none geen  1874 1874 
51 51  Ct Ct  1200 1200  380x460 380x460  8 8  32 32  32 32  1.5 1,5  61 61  none geen  1882 1882 
51 51  Ct Ct  1200 1200  380x460 380x460  8.5 8,5  35 35  35 35  1.5 1,5  65 65  none geen  1899 1899 
51 51  Ct Ct  1200 1200  380x460 380x460  8.5 8,5  35 35  35 35  1.6 1,6  69 69  none geen  1904 1904 
53 53  Dt Dt  1218 1218  480x600 480x600  12.5 12,5  67 67  67 67  2.2 2,2  125 125  none geen  Old 23 Oud 23 
57 57  1'C1't 1'C1't  1118 1118  432x610 432x610  12.6 12,6  46 46  61 61  1.4 1,4  132 132  none geen  Old 22 Oud 22 
58 58  Ct Ct  1218 1218  406x610 406x610  13.4 13,4  38 38  38 38  1.5 1,5  73 73  none geen  Old 52 Oud 52 
60 60  2'C 2'C  1980 1980  430x630(4) 430x630 (4)  14 14  51 51  77 77  2.9 2,9  153 153  62 62  KPEV S10 KPEV S10 
61 61  2'C 2'C  1980 1980  400/610x660 400/610x660  15 15  53 53  83 83  3.2 3,2  161 161  59 59  KPEV S10 1 KPEV S10 1 
62 62  2'C 2'C  1980 1980  500x630(3) 500x630 (3)  14 14  53 53  81 81  2.9 2,9  156 156  62 62  KPEV S10 2 KPEV S10 2 
64 64  2'C 2'C  1750 1750  575x630 575x630  12 12  52 52  78 78  2.6 2,6  142 142  59 59  KPEV P8 KPEV P8 
66 66  2'B 2'B  2100 2100  550x630 550x630  12 12  35 35  61 61  2.3 2,3  137 137  40 40  KPEV S6 KPEV S6 
69 69  2'B1' 2'B1 '  1980 1980  380(1)/580(1)x600 380 (1) / 580 (1) X600  14 14  33 33  75 75  4.0 4,0  230 230  none geen  KPEV S9 KPEV S9 
70 70  Dt Dt  1300 1300  610x630 610x630  10 10  75 75  75 75  2.3 2,3  143 143  none geen  SNCF 5.040TB SNCF 5.040TB 
71 71  D D  1250 1250  520x630 520x630  12 12  53 53  53 53  2.3 2,3  149 149  none geen  KPEV G7 1 KPEV G7 1 
72 72  D D  1250 1250  530(1)/750(1)x630 530 (1) / 750 (1) x630  12 12  53 53  53 53  2.3 2,3  137 137  none geen  KPEV G7 2 KPEV G7-2 
73 73  1'D 1'D  1250 1250  530(1)/750(1)x630 530 (1) / 750 (1) x630  12 12  51 51  57 57  2.3 2,3  144 144  none geen  KPEV G7 3 KPEV G7 3 
74 74  1'C 1'C  1350 1350  500(1)/750(1)x630 500 (1) / 750 (1) x630  12 12  43 43  54 54  2.3 2,3  133 133  none geen  KPEV G5 4 KPEV G5-4 
75 75  1'C 1'C  1350 1350  450x630 450x630  12 12  39 39  48 48  2.3 2,3  141 141  none geen  KPEV G5 1 KPEV G5 1 
79 79  D D  1250 1250  550x630 550x630  12 12  60 60  60 60  3.1 3,1  198 198  none geen  KPEV G9 KPEV G9 
80 80  D D  1350 1350  600x660 600x660  12 12  59 59  59 59  2.4 2,4  138 138  40 40  KPEV G8 KPEV G8 
81 81  D D  1350 1350  600x660 600x660  14 14  70 70  70 70  2.7 2,7  144 144  52 52  KPEV G8 1 KPEV G8-1 
90 90  E E  1400 1400  630x660 630x660  12 12  77 77  77 77  2.6 2,6  142 142  59 59  KPEV G10 KPEV G10 
92 92  1'E 1'E  1400 1400  570x660(3) 570x660 (3)  14 14  83 83  96 96  3.9 3,9  195 195  68 68  KPEV G12 KPEV G12 
93 93  1'Ct 1'Ct  1350 1350  450x630 450x630  12 12  45 45  60 60  1.5 1,5  107 107  none geen  KPEV T9 3 KPEV T9 3 
96 96  1'Ct 1'Ct  1500 1500  540x630 540x630  12 12  50 50  67 67  1.7 1,7  108 108  33 33  KPEV T12 KPEV T12 
97 97  1'D1't 1'D1't  1350 1350  600x660 600x660  12 12  63 63  98 98  2.6 2,6  127 127  50 50  KPEV T14 KPEV T14 
98 98  Et Et  1350 1350  610x660 610x660  12 12  72 72  72 72  2.3 2,3  137 137  41 41  KPEV T16 KPEV T16 
98 98  Et Et  1350 1350  610x660 610x660  12 12  85 85  85 85  2.3 2,3  129 129  45 45  KPEV T16 1 KPEV T16 1 
99 99  Dt Dt  1250 1250  500x600 500x600  12 12  60 60  60 60  1.8 1,8  116 116  none geen  KPEV T13 KPEV T13 


Back to the index Back to the terminal © 2005-2007 JDH Smith Terug naar de index Terug naar de terminal © 2005-2007 JDH Smith

Grt, Ronald.

A3

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
Re:Mag een rookontwikkelaar droogkoken?
« Reactie #25 Gepost op: 21 August 2009, 20:50:24 »
Renez,

Als ik de functieuitgang via de dcc-decoder lager zet hoef ik verder geen componeten bij te plaatsen dus zal er in het verdere gebruikt geen verandering zijn om verdere maatregelen te nemen.

Groeten Adrie  8)
H0, Mr-Direct, Piko-A, 2-rail, Marklin Delta-control, Roco Multimaus s88XpressNetLi

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:Mag een rookontwikkelaar droogkoken?
« Reactie #26 Gepost op: 21 August 2009, 21:43:43 »
Renez,

Als ik de functieuitgang via de dcc-decoder lager zet hoef ik verder geen componeten bij te plaatsen dus zal er in het verdere gebruikt geen verandering zijn om verdere maatregelen te nemen.

Groeten Adrie  8)

Wees er dan wel zeker van dat je functieuitgang voldoende stroom kan leveren. Als dat niet kan is het wel mogelijk met een weerstand en een transistor erbij (het schema kan ik zo snel niet zichtbaar maken). Doordat de uitgang vaak gepulseerd wordt werkt het ook met die emittervolger erachter.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re:Mag een rookontwikkelaar droogkoken?
« Reactie #27 Gepost op: 21 August 2009, 23:07:40 »
Da's een hele verzameling! Enig idee wat "MUT" linksboven is? En van welke maatschappij de "22", drie rijen onder "MUT"?

Bedankt!
Freek.

MUT: Meerut Cantonment Railway?
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia