Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door hmmglaser
Vandaag om 23:23:39
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sven
Vandaag om 23:17:21
Eindstation Daarhuizen door HenkN
Vandaag om 23:07:38
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door RobVille
Vandaag om 23:01:50
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Martin Welberg
Vandaag om 22:51:42
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 22:51:06
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door GerardvV
Vandaag om 22:28:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door barry1972
Vandaag om 21:37:57
Piko blauwe 1000: de decoderzaken door damngrazy
Vandaag om 21:32:25
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
Vandaag om 21:29:05
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Ronald Halma
Vandaag om 21:14:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 21:14:26
Rondom Charlois door NS264
Vandaag om 20:30:21
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
Vandaag om 19:58:09
Wat is dit voor component door 008200
Vandaag om 19:18:51
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 18:04:09
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 18:03:13
Piko blauwe 1000 door Huup
Vandaag om 17:52:54
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling? door martijnhaman
Vandaag om 17:04:36
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
Vandaag om 16:17:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 16:05:37
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 15:37:51
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 15:12:43
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door daan2353
Vandaag om 14:37:16
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 14:22:34
Rail away door Eric v C
Vandaag om 14:17:48
Extra functie in Zimo MS450P22 door RobbertJan
Vandaag om 14:04:30
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:45:21
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:05:22
Piko Hobby lok welke condensator er uit? door Josephes
Vandaag om 10:39:56
  

Auteur Topic: Keuze's  (gelezen 1084 keer)

jan dutij

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Keuze's
« Gepost op: 23 March 2009, 18:22:39 »
 Beste collega's,

Graag zou ik enkele reactie's lezen op mijn volgende dillema. Ben net goed en wel begonnen met m'n vierde baan ( m'n eerste baan, ovaaltje met inhaalspoor) was Marklin, in 1957. Laatste poging: Roco+divers, in 1995, verruwineerd door mijn lieve zoontjes. Nieuwe poging: N-spoor, analoog, baanontwerp wat ik met behulp van flexrails sluitend probeer te krijgen ( Anyrails geeft zoveel foute aansluitingen aan dat ik het jullie nog niet durf te laten zien). Ben spoor-fanaat, opgegroeid in de Hugo de Grootstraat in Utrecht ( recht tegenover het NSM), kwam daar zo vaak dat ik geen toegang meer hoefde te betalen,kreeg een " echte" spoorpet van het personeel, werd zelfs als kleintje uitgenodigd voor de aankomst van de 3737...Kortom, met de paplepel enz.. Was heel graag " meester" geworden, maar solliciterend vanuit de eindexamenklas van de HBS werd ik afgewezen, en ben toen maar jurist/manager geworden. Nog altijd spijt en een zekere woede!!
Dat is dus mijn achtergrond, en nu mijn dillema. Ik ben behept met het stoom-virus,en wel met het Nederlandse Stoom-virus. Bovendien ben ik een kluns, dus bouwpakketten zijn aan mij niet besteed, ik ben in staat de tafel aan de loc vast te solderen. Tot mijn stomme verbazing ben ik wel handig met electra, waarbij tijdens mijn tweede baan, ene " Gert" van Steven Volp
mij met veel geduld gecoached heeft, maar ik kan het nu wel.
Bij gebrek aan Nederlandse Stoomloc's, zeker in N, ben ik UK-materiaal gaan verzamelen ( vn via Ebay-co-uk), voornamelijk omdat veel Britse Locs
nogal wat overeenkomsten ( uiterlijk althans) vertonen met Nederlandse Loc's.
En nu zie ik de aankondiging van een 3700 in N-spoor elders in dit forum...
Dus: gooi ik de Britse machine's er weer uit, switch alsnog naar " nederlands", of zet ik door, en laat een 3700 rustig tussen het Britse spul rondrijden....
Ik hoop dat sommigen van jullie dit dillema kennen,en hun opmerkingen daarover met me willen delen....

groet+ alvast dank,

Jan

Gert1

  • Gast
Re: Keuze's
« Reactie #1 Gepost op: 23 March 2009, 19:06:30 »
Mooi verhaal Jan. Jammer dat je geen 'meester' kon worden.

Wat aankondigingen over toekomstige modellen betreft, ben ik zelf altijd voorzichtig. Eerst maar eens zien of het echt komt! Dat geeft je waarschijnlijk vanzelf nogal wat bedenktijd. Bovendien lijkt het me dat de waarde van jouw Engelse stoomlocs niet beïnvloed wordt door de komst van een Nederlandse stoomloc, dus kun je je huidige locs te zijner tijd, als die Nederlandse loc er écht is, ook nog wel goed kwijt.

En als die 3700 er echt komt en je kunt geen afstand doen van je Engelse loc, wie houdt je dan tegen als je zegt dat de 3700 op uitnodiging van een Brits spoorwegmuseum op bezoek is?

mvg,
Gert

Marcel (BR643 Talent)

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: Keuze's
« Reactie #2 Gepost op: 23 March 2009, 20:42:52 »
Jan,

Ik ben bang dat dit typisch zo'n vraag is waar je echt alleen zelf antwoord op kan geven. Het is volledig afhankelijk van je persoonlijker voorkeuren. Sommige mensen rijden met alles door elkaar, anderen willen echt alleen maar materieel op hun baan hebben wat zowel wat locatie als tijdperk betreft bij elkaar past. Bij de één is die locatie heel Duitsland en dat tijdperk heel tijdperk III of V, terwijl bij de ander de locatie zich beperkt tot één spoorlijn en het tijdperk tot één jaar (of misschien zelfs nog wel minder). Het is dus maar net wat jij wilt...

Ik ben het wel met Gert eens, dat ik eerst maar 'ns zou afwachten of die 3700 echt komt.

Groeten, Marcel