Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Rick
Vandaag
om 20:53:07
Nieuwe ruimte, nieuw baanplan
door
Debvd
Vandaag
om 20:49:21
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 20:49:10
Raadplaatje
door
Hatsune Miku
Vandaag
om 20:37:32
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 20:24:56
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond
door
dennie
Vandaag
om 20:19:55
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:57:50
buffers voor Roco 45760/62
door
Ronald69
Vandaag
om 19:36:59
Station Roodeschool
door
Huup
Vandaag
om 19:36:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Huup
Vandaag
om 19:35:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Dave.......
Vandaag
om 19:32:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:26:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:30:31
S88N bezetmelder
door
V421
Vandaag
om 18:14:43
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Krazy Dre
Vandaag
om 18:14:36
Hulp gezocht bij omwisselen cilinders Franse stoomloc 141R
door
Hennie
Vandaag
om 18:14:32
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:06:22
Stottering Piko 98551BD
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:57:54
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
BrightonBelle
Vandaag
om 17:45:45
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Arjan6511
Vandaag
om 17:14:13
Roco 290 digtaliseren
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 17:10:29
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
Joz
Vandaag
om 17:05:59
Nieuwe baan, nu nog zonder naam...
door
Paulus1201
Vandaag
om 17:05:13
Hobbytrain Taurus en Vectron problemen N-scale
door
Keessap
Vandaag
om 16:26:03
Smeren, vet, olie, enz
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 16:14:42
NS Mat 35 Maple Leaf
door
prutser
Vandaag
om 16:02:33
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
Vandaag
om 15:20:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 15:09:26
Spelregels 'Raadplaatje'
door
R1954
Vandaag
om 14:27:17
Bf Kibronn
door
Benelux795
Vandaag
om 14:01:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen (gelezen 2796 keer)
gertjuh87
Offline
Berichten: 35
FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Gepost op:
06 March 2009, 17:58:04 »
Hallo,
Vandaag op rail tegen en paar leuke rijtuigjes opgelopen, ben nu alleen benieuwd naar de samenstelling van een komplete trein hiervan. Kan iemand mij daar bij helpen, of weet iemand een site waar ik deze informatie vandaan kan halen.
Bijvoorbaat vriendelijk dank voor de moeite!
M.v.g. Henk
«
Laatst bewerkt op: 06 March 2009, 20:39:46 door gertjuh87
»
Gelogd
Anoniem
Gast
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #1 Gepost op:
06 March 2009, 18:56:05 »
Onder de noemer 'voitures Arimistice' wordt zo'n beetje de hele zwik rijtuigen geschaard die ofwel achtergebleven zijn in Frankrijk na WO I, ofwel als herstelbetaling zijn opgevorderd. Geen idee of deze rijtuigen ook daadwerkelijk in Frankrijk hebben gereden, maar als dat zo is, dan moet je denken aan inzet in stoptreinen en 'petits express' op het net van de EST of de AL (Réseau d'Alsace-Lorraine), het noordoosten van het land dus. Vanaf de vorming van de SNCF in 1938 vielen de netten van EST en AL samen in de nieuwe
Région
Est. De Armisticerijtuigen bleven dienst doen in die contreien en kwamen normaal gesproken niet in andere delen van het land.
Ze kunnen ingezet zijn als complete treinen, meestal van 3 tot 6 rijtuigen, of los in samenstellingen met ander materieel uit dezelfde tijd. We spreken dan van 1919 tot in de jaren '60 (toen de meeste Armisticebakken wel zo'n beetje gereconstrueerd waren tot rijtuigen type Bruhat). Wat ervoor kan? Van alles, maar het meest logisch lijken tenderlocs a la 232 TC bijvoorbeeld.
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #2 Gepost op:
06 March 2009, 19:45:59 »
Dan heb je dus eigenlijk een Duits treintje (232 TC = T18 of Br78) met AL of SNCF kenmerken...
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Anoniem
Gast
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #3 Gepost op:
06 March 2009, 19:57:10 »
Daar komt het dan op neer ja
. De Elzas is toch meer Duitsland dan Frankrijk, dus ook met je Vollmervakwerkhuisjes zit je goed
.
Gelogd
gertjuh87
Offline
Berichten: 35
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #4 Gepost op:
07 March 2009, 00:22:54 »
Hallo,
Dank jullie wel, ik ben even aan het zoeken geweest en kom dan de volgende loc's vinden:
Arnold: 2271 en 2269
Fleischmann 7078F
Hoe strak werd er de hand aan gehouden om alleen bij de laatste wagen een remmershuis te hebben, of hadden ze gewoon alles door elkaar zitten ivm rijtuigen gebrek?
M.v.g. Henk
Gelogd
Anoniem
Gast
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #5 Gepost op:
09 March 2009, 10:37:19 »
Ik kan mij niet herinneren (maar de informatie daarover is erg schimmig) dat de functie van remmer in Frankrijk überhaupt bestond. Er zijn ook geen Franse rijtuigen - d.w.z. rijtuigen die oorspronkelijk voor de Franse spoorwegen bedoeld waren - geweest die een remmershuis hadden voor zover ik kan beoordelen. Dus dat zal wel niet uitgemaakt hebben.
Ik betwijfel zelfs of er Armisticerijtuigen met een remmershuis zijn geweest...
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen