Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:37:30
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door daan2353
Vandaag om 00:28:35
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door daan2353
03 December 2025, 23:50:58
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
03 December 2025, 23:40:37
Piko blauwe 1000 door Benelux795
03 December 2025, 23:38:23
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
03 December 2025, 23:29:01
Platine vraag door MadhouseNL
03 December 2025, 23:28:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
03 December 2025, 23:22:36
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ronald A.
03 December 2025, 23:19:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
03 December 2025, 22:49:56
Da's Daz 2 door Huup
03 December 2025, 22:40:08
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
03 December 2025, 22:21:37
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
03 December 2025, 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
03 December 2025, 22:18:59
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
03 December 2025, 21:30:50
Rail away door Huup
03 December 2025, 21:28:59
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
03 December 2025, 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
03 December 2025, 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
03 December 2025, 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
03 December 2025, 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
03 December 2025, 19:18:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
03 December 2025, 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Frank 123
03 December 2025, 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door 1200blauw
03 December 2025, 18:07:08
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
03 December 2025, 17:47:00
Raadplaatje door hervé
03 December 2025, 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
03 December 2025, 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door g-j
03 December 2025, 16:21:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
03 December 2025, 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
03 December 2025, 14:08:37
  

Auteur Topic: LINT van mehano in voorspan  (gelezen 2245 keer)

Hessel Meijer

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
LINT van mehano in voorspan
« Gepost op: 30 December 2008, 21:57:37 »
Hallo allemaal,

Was weer eens aan het expirimenteren. Ik heb zelf een Lint van Mehano en ééntje in bruikleen voor zo nu en dan wat conditieritjes (ook mehano). Ze zijn nu beide voorzien van een 21-polige decoder van trix.

Deze wilde ik graag in voorspan zetten, en ik had begrepen dat dit ook mogelijk was met de Roco Multimaus. Heeft iemand aar ervaring mee en zou die mij opweg kunnen helpen? ???

Bij voorbaat dank! ;D

M.V.G.

Hessel

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10489
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: LINT van mehano in voorspan
« Reactie #1 Gepost op: 30 December 2008, 23:32:58 »
Ja hoor Hessel :)

Dat wil ik wel. Had er gelukkig al eerder iets over geschreven ;)

Klik maar hier

Lees voor 2200, LINT en je bent waar je wezen wilt denk ik  ;D

Grtzz,

Karst

lrrw

  • Offline Offline
  • Berichten: 549
Re: LINT van mehano in voorspan
« Reactie #2 Gepost op: 31 December 2008, 11:31:49 »
Het is alweer enige tijd geleden dat ik op dit forum heb gereageerd, maar ik zat ook al enige tijd met dit vraagstuk in mijn hoofd.

Mij gaat het er eigenlijk om, om b.v. 2 hodekoppen van Piko te laten koppelen op een station, samen verder te rijden en later weer te ontkoppelen en apart zelfstandig verder te rijden.
Alleen welke digitale koppeling bestaat hiervoor?
Wie heeft ervaring met deze manier in het digitale rijden?

Louis Holleman

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
  • Osse historie
    • Louis' Homepage - De Treinenhoek
Re: LINT van mehano in voorspan
« Reactie #3 Gepost op: 31 December 2008, 13:11:01 »
LEES KARST ZIJN STUKJE NOU EENS!!!!!!

Pffft..... en ja, ook jij de beste wensen voor 2009  :D

PS: het kan eigenlijk nog simpeler, je hoeft niet per sé met lange lokadressen te werken en in principe kun je voor lok2 op CV19 hetzelfde adres ingeven als voor lok 1. Zonodig: lees voor lok 2 Hondekop 2 of Lint 2 en voor lok 1 Hondekop 1 of Lint 1.
Wèl zorgen dat ze redelijk gelijk lopen, natuurlijk  ;D
« Laatst bewerkt op: 31 December 2008, 13:14:43 door Louis Holleman »
Louis (gebruikt ongedocumenteerde features van Lenz decoders voor SFX)

lrrw

  • Offline Offline
  • Berichten: 549
Re: LINT van mehano in voorspan
« Reactie #4 Gepost op: 31 December 2008, 13:17:58 »
Louis Holleman,

Het lijkt of je pissig bent, en daarom reageer ik niet zo vaak op dit forum.
Ik zie dit wel eens meer, plus vaak veel onzin en muggezifterij.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: LINT van mehano in voorspan
« Reactie #5 Gepost op: 31 December 2008, 13:57:31 »
Dat is geen kwestie van pissig zijn maar van niet lezen.
Het antwoord staat notabene boven je vraag.

Helaas wordt er zo vaak naar de bekende weg gevraagd zonder dat er of zelf iets uitgezocht is, of er niet goed gelezen wordt.
Dat er dan wel eens wat kortaf gereageerd wordt is dan niet zo verwonderlijk.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

lrrw

  • Offline Offline
  • Berichten: 549
Re: LINT van mehano in voorspan
« Reactie #6 Gepost op: 31 December 2008, 14:19:59 »
Ik heb het gelezen!

Echter er saat ook nog bij mijn vraag welke digitale koppeling en wie daar ervaring mee heeft.

maartenvanderburgt

  • Gast
Re: LINT van mehano in voorspan
« Reactie #7 Gepost op: 31 December 2008, 15:07:44 »
Krois.
Maar die vind ik zelf nogal niet fraai aan het begin van een treinstel. Van andere merken heb ik nog nooit gehoord.

Ikzelf zou de keuze maken tussen digitaal ontkoppelen (dus overal op de baan mogelijk) of lokaal ontkoppelen bijv. op een station. Dan zou ik een Kadee nemen met een magneet onder de rails. Veel mooier en net zo effectief (obder de gestelde voorwaarde)

Maarten.

lrrw

  • Offline Offline
  • Berichten: 549
Re: LINT van mehano in voorspan
« Reactie #8 Gepost op: 31 December 2008, 15:26:48 »
Maarten bedankt voor je antwoord,

Ik heb ook aan Kadee gedacht, maar dan ben je zo plaats gebonden.

De Krois heb ik wel van gehoord en op hun site gezien, maar nog niet in werkelijkheid zien werken.

Ik ga verder speuren.

maartenvanderburgt

  • Gast
Re: LINT van mehano in voorspan
« Reactie #9 Gepost op: 31 December 2008, 15:35:45 »
In een ander draadje over stroomvoerende koppelingen tussen wagens heb ik op een nieuwe ontwikkeling gewezen.
Een digitaal aanstuurbare kortkoppeling met doorvoer van leidingen.
Op Neurenberg hoop ik meer te weten te komen van deze koppeling, de eerste plaatjes zagen er goed uit (vorig jaar).

Maarten.

Bert Roefs

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: LINT van mehano in voorspan
« Reactie #10 Gepost op: 31 December 2008, 15:52:43 »
Maarten bedankt voor je antwoord,

Ik heb ook aan Kadee gedacht, maar dan ben je zo plaats gebonden.

De Krois heb ik wel van gehoord en op hun site gezien, maar nog niet in werkelijkheid zien werken.

Ik ga verder speuren.


Youtube-filmpie van Krois-koppeling.
Is wel LGB maar maakt voor het principe niet uit.

http://www.youtube.com/watch?v=9U_p_3m7IdM


maartenvanderburgt

  • Gast
Re: LINT van mehano in voorspan
« Reactie #11 Gepost op: 31 December 2008, 17:02:36 »
Ik weet niet wat je onder principe verstaat, maar er is een heel groot verschil tussen de Krois koppeling voor LGB en die voor H0. Afgezien van de vorm natuurlijk en het feit dat ze koppelen / ontkoppelen.

Maarten.

Louis Holleman

  • Offline Offline
  • Berichten: 751
  • Osse historie
    • Louis' Homepage - De Treinenhoek
Re: LINT van mehano in voorspan
« Reactie #12 Gepost op: 31 December 2008, 17:23:29 »
Je kunt het natuurlijk ook niet-digitaal oplossen m.b.v. een Repaatje o.i.d. Gewoon analoog ff omhoogdrukken en weer laten zakken, met een goede koppeling (Flm profi of Roco vork) blijft de voorontkoppeling instaan en je rijdt weg. Ook met andere treinen bruikbaar en kost een stuk minder. Het is alleen wat meer plaatsgebonden, maar je zult je treinstellen niet overal aan elkaar of uit elkaar willen halen. Mijn laatste tip voor 2008!

Knal/eet/drink/feest ze, allemaal  8)
Louis (gebruikt ongedocumenteerde features van Lenz decoders voor SFX)