Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 15:36:48
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
Göhrener Viaduct door aad52
Vandaag om 15:19:20
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 13:42:11
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59

Auteur Topic: Keulen 2008  (gelezen 23832 keer)

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
Re: Keulen 2008
« Reactie #105 Gepost op: 08 November 2008, 23:57:54 »
Preiserdames in schaal 1:1 naar ik hoop
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

stig

• Offline Offline
« Reactie #106 Gepost op: 08 November 2008, 23:59:18 »
Ja, of 1:0,94 Maakt niet zoveel uit eigenlijk... ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #107 Gepost op: 09 November 2008, 00:07:58 »
Hoi,

Nog wat foto's van de beurs te keulen.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

FRERIKS

• zwitserland
  • Offline Offline
« Reactie #108 Gepost op: 09 November 2008, 09:37:55 »
Ben voor het eerst naar messe köln geweest het is weer iets anders dan eurospoor Utrecht ,hebt toch weer nieuwe ideën op gedaan.Er was ook een stand van draai-frees en zaagbank op 12 volt (unimat 1) heeft iemand daar ervaring mee is verder vond ik een gezellige beurs .
ch

Blausee_Mitholz

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: 09 November 2008, 10:54:07 »
Moet eerlijk zeggen dat ik de beurs wel gezellig, maar deze keer wat matig vond.

Voor wat de modelbanen betreft deel ik je mening Er stond maar één echt toppertje en dat was de Schynige Platte Bahn van Ernst Furrer & Jürg Storrer.

Modulebanen zijn wel leuk om te zien. Wat mij daar opviel  was de statische modelauto's met veel te felle LED verlichting. Als ze die LEDS nu eens met 3/4 dimmen dan ziet het er veel realistischer uit.
Wel grappig vond ik de fiets met jawel werkende verlichting  ;D

Wat produkt info betreft heb ik weer genoeg opgedaan en de nodige snuisterijen meegenomen.

Ondanks dat mijn maat op het laatste moment afhaakte geveld door griep en ik in mijn uppie naar Köln toog heb ik het prima naar mijn zin gehad.

Mvg, Johan

Remco vM

• Offline Offline
« Reactie #110 Gepost op: 09 November 2008, 11:45:04 »
Nou,ik was er ook en toen ik er was hadden ze geen badkledij aan! Volgens mij was ik dus net te laat,of ik versta wat onders onder badkledij.....Maar vervelend vond ik het niet om te zien hoor!

Daar kun je twee kanten mee op ;D

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #111 Gepost op: 09 November 2008, 12:57:12 »
ja en voldaan weer terug uit Keulen.
Prima stands van veel fabrikanten. Gelukkig niet al te veel van die schreeuwerige handelaren, en een aantal mooie banen gezien. Wat mij opviel was dat er naast het scholen project in duitsland ( elke school een moduletje) ook leuk banen stonden die eens niet rechthoekig zijn maar leuk" meanderen" in hun opbouw. Verder natuurlijk zitten genieten van de bovenetage met prachtige rijdende stoomloks in diverse schalen.
Leuke "hout"baan met flink geweatherde Shay en Heislers.
Wat hebben we gekocht. Natuurlijk leuk Heki boompakketje voor flink grote dennebomen handige pincetjes met een lampje, en natuurlijk de lang verwachte NMJ uitvoering van de flam baan!. 4 rijtuigen in de juiste kleur en lengte.  Nu nog even wachten op de lok maar die haal ik volgend jaar wel op:)

Overigens in 1 jaar uitgebracht bij NMJ 4 x flam tijuig, 12 sj rijtuig. 12 x NSB rijtuig. 4 verschillende goederenwagens NSB. en de rest heb ik maar niet geteld. Niet slecht voor een kleinserie fabrikant.

Overigens nog leuk nwtje bij de ESu boys gehoord. De nwe Ecos update ( feb 2009) gaat ook een sporenplan hebben.  ( gaat ook voor de CS1 gelden)
Ik kan niet wachten...

Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #112 Gepost op: 09 November 2008, 23:25:10 »
Ik heb me prima vermaakt al crossend over de beursvloer met moeders, m'n pa en een vriend en vriendin hebben we snel achter ons gelaten want die hadden veel langer werk als wij.

Ik heb een paar BahnExtra specials mee naar huis genomen en 3 spoor N locs( br188, 194 en een Taiga Trommel alle dummy's).

Vanaf 13.30u zijn we met z'n 2en en de rolstoel van moeders de U en S-bahn lijnen maar eens onveilig gaan maken.

Later rond 17.00u hebben we weer met de hele club( we waren met z'n 5en) zitten eten in het hbf. Daarna via Düsseldorf hebben we Goch maar weer eens opgezocht. Die vriend van mij heeft besloten weer een modelbaan te gaan bouwen en bracht me met z'n vriendin nog ff naar huis om meteen m'n bus voorraad maar ff te plunderen, zoals altijd zonder bus geen trein ;) ;D ;D

Voorlopig heb ik weer genoeg modelspoorbeurs gezien, ik kan er wel weer een jaartje of 2 tegen en in 2010 ziet ik wel weer welke beurs het word.

Groetjes Michiel

Ps; ooh ooh ooh wat hebben we blauw gelegen in de trein van het lachuh ;D
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Dino

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #113 Gepost op: 09 November 2008, 23:39:31 »
Weet zo niet meer welke baan maar er was een baan waar een bus en een vrachtauto rondreden alla faller. Het mooie vond ik dat die zelfs knipperlichten en werkende remlichten hadden. Volgens mij is dat niet faller, toch?

Voor de rest was het een leuke beurs.

Hans
sempre idem sempre penis

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #114 Gepost op: 10 November 2008, 01:10:56 »
Was een gezellige drukke "bende" met weerzien van enkele bekende.

De fabrikanten waren met grote getallen op komen dagen(uiteraard) en de getoonde banen waren best goed.

Er was zelfs aan de kleintjes gedacht, een grote hoek waar ze zich konden vermaken met allerlei speelgoed en knutselwerkzaamheden.
In de bovenste hal was er zelfs een heel groot baantraject aangelegd waar met grote loc's werd gereden. Passagiers om mee te rijden waren
er welkom, echt super.

De stands van de diverse fabrikanten waren rijkelijk gevuld met allerlei zaken. De firma Busch viel bij mij in de smaak met mooie kleine maar fijne voorbeelden wat men kon doen met hun produkten.
Marklin en Trix waren er met een mega stand en Fleischmann en Roco gebroederlijk langs elkaar. Vind zelf dat Roco mooie zaken maakt maar de stand is erg mager tenopzichte van andere grotere fabrikanten.

Hieronder een aantal zaken die bij mij de aandacht trokken, waren er natuurlijk nog veel meer maar kan niet alles hier opsommen.

Oude bekende ondertussen maar hierdoor niet minder mooi.

Roco eanos in diverse uitvoeringe, hiervan zullen er zeker een aantal de weg vinden richting mijn collectie.

De Roco taurus familie is weer uitgebreid, een zeer mooie verschijning op de baan.

Dit is op dit moment de mooiste uitvoering(mijn smaak).

De EL17 van de NSB van NMJ, nog een proef exemplaar maar het ziet er al weer super uit. Als alles goed verloopt ligt de loc(rood/zwart) in Dortmund 2009 in de schappen. De groene Flamsbana komt waarschijnlijk wat later in 2009(bron: Medewerker NMJ stand Keulen). Ik wacht waarschijnlijk op de Flamsbana uitvoering, de rijtuigen heb ik aangeschaft.

Voor de verder rest van LSmodels de wit/rode dubbeldeksrijtuigen van city night train. Ook het RZD rijtuig viel bij mij in de smaak.

Ook bij Tillig H0 stond een rijtuig die op mijn verlanglijstje staat, namelijk het rijtuig van ALEX.

Voor de verder rest veel foto's gemaakt van stukken baan waarvan ik de aankleding wil gaan namaken op mijn baan.

Zou het bijna vergeten maar de Lego tentoonstelling was ook zeker de moeite waard. Wat ze daar allemaal wel niet van kunnen maken. Dan bedoel ik niet een wat uit de kluite gewassen auto maar inmense gebouwen en complete city's enz.

Een gezellige en goed benutte zondag. De volgende keer gaan we weer.

Dion

« Laatst bewerkt op: 10 November 2008, 01:15:35 door dion »
groetjes Dion

piksov

• Offline Offline
  • OpenDCC fan
    • Het rijk N op zolder
« Reactie #115 Gepost op: 10 November 2008, 08:45:43 »
Het viel me in Keulen op dat een aantal fabrikanten bezig om leuke gimmicks en functies in modellen te introduceren.

Volgens mij komt er een coil wagen van roco waarbij de schuifwanden via een functie op en dicht kunnen gaan.

Robert_N-Nm en ik hebben bij krois een lokje gezien waarbij met een lampje een vonk effect bij de wielen komt als de lok remt.

Robert had een foto gemaakt van een lokje met een panto die af en toe vonken trekt bij de bovenleiding.

Toen ik bij Krois op mijn beurt wacht (en wachte .. en wachte...) hoorde ik dat ze bij krois ook bezig zijn met miniatuur motoren om pantograven beweegbaar te maken zoals marklin dat doet met z'n piezo motoren. Krois gebruikt miniatuur motoren met een doorsnede van 3 mm.

« Laatst bewerkt op: 10 November 2008, 21:37:50 door piksov »
OpenDCC fan

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #116 Gepost op: 10 November 2008, 08:57:08 »
En de gimmick van die vonken bij de panto is dat het echte vonken zijn ....

cor_b

• at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
« Reactie #117 Gepost op: 10 November 2008, 21:36:14 »
Nee Santerdam dat is gewoon met een smd led blauw. deze set wordt aangesloten op de motor aldus de leverancier.

Cor