Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 00:15:11
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bahn-AG
21 July 2025, 23:59:53
Sfeer op je modelbaan door René 4312
21 July 2025, 23:25:13
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Raadplaatje door Huup
21 July 2025, 22:39:08
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
21 July 2025, 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
21 July 2025, 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
21 July 2025, 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
21 July 2025, 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
21 July 2025, 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
21 July 2025, 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
21 July 2025, 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
21 July 2025, 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
21 July 2025, 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
21 July 2025, 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
21 July 2025, 14:40:06
  

Auteur Topic: Eurlings steekt geld in snellere treinen  (gelezen 3285 keer)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #15 Gepost op: 29 October 2008, 22:29:58 »
Dat moet ik nog effe uitvogelen.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #16 Gepost op: 29 October 2008, 23:07:57 »
Zou het hier écht om een nieuwe beveiligingssysteem gaan of gewoon die ATB versie die gebruikt is op de schiphollijn waarmee de mannetjes in Brussel weer tegen hun scheentjes werden getrapt omdat zij liever een peperduur ERTMS (ofzoiets) systeem zien.
Het argument was dat de ATB versie van Schiphol werd gezien als een nieuw beveiligingssysteem en dat mag niet, alleen ERTMS of een bestaand beveiligingssysteem mag namelijk geïnstalleerd worden ???


GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #17 Gepost op: 29 October 2008, 23:19:56 »
Amsterdam Utecht is geheel 4 sporig.

Binnenste 2 Intercity en ICE en buitenste Sprinters.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb zoiets meegekregen.

Maar wat ik me afvraag hoe zit het dan met Goederen op dit traject.
Die rijden vaak op zn snelst ongeveer 120 KM/h.

Jos.

Zoals anderen ook al vermoeden, de binenste sporen zijn voor de stoptreinen (sprinters) en liggen dus ook aan de perrons en de buitenste zijn voor de sneltreinen en ice.
De goederen treinen rijden ook op de binnenste sporen en daar sluit bij Breukelen ook de lijn vanuit Harmelen op aan. Kijk maar eens op Sporenplan.nl

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #18 Gepost op: 29 October 2008, 23:25:56 »
Dat moet ik nog effe uitvogelen.
Dat lukt je zo niet alleen daarmee, daar heb je ook acceleratie van treinen voor nodig, snelheidsbeperkingen op zo'n lijn [niet alles word 160] de stops onderweg icm met overstappen etc etc etc...

Luc

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #19 Gepost op: 29 October 2008, 23:37:41 »
Dat moet ik nog effe uitvogelen.
Eerst denken, dan praten?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #20 Gepost op: 29 October 2008, 23:42:23 »
Soms is het net alsof jullie hier denken dat de hoofdbaan ook met een rijtrafo word bestuurd en die voor 160 gewoon iets verder open gezet word ofzo....   ::)
« Laatst bewerkt op: 29 October 2008, 23:43:55 door Thom »

Rolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #21 Gepost op: 03 November 2008, 16:13:42 »
Er zijn al diverse lijnen voorbereid voor het 160km/h verhaal. Alleen het ATB verhaal is nog niet bekend wat daar mee gaat gebeuren. ATB-NG installeren op deze lijnen en al het materieel voorzien van ATB-NG of bij de ATB-EG de snelheidsbewaking van 140 naar 160 te zetten bij het materieel waarbij 160 is toegestaan. Maar dan komt stap 140 (groen) te vervallen. Maar om een 6e stap erin bouwen kost een vermogen.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #22 Gepost op: 03 November 2008, 22:21:44 »
...en is niet toegestaan door Brussel. Groen van 140 naar 160 volgens mij wel, alleen heeft IVW daar grote moeite mee omdat dat materieel dan óveral 160 kan rijden waar nu 140 is toegestaan. Niet dat ATB een snelheidsbewakingssysteem is, maar goed...

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #23 Gepost op: 03 November 2008, 22:49:43 »
Technisch lastig, maar een goede zet. Ik vind het zelf maar raar dat er geen 160 gereden kan worden, terwijl de sporen er al geschikt voor zijn. Maar dat is typisch Nederland; half Europa hanteert 130 op de snelwegen, maar wij moeten naar de 120.

MVG, Robin
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...