Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
Vandaag om 19:58:23
Aanpassen baanplan bestaande baan door San-Markos
Vandaag om 19:53:00
booster vraag door AP3737
Vandaag om 19:52:46
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Scratchbuilt
Vandaag om 19:52:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 19:27:36
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door mamory
Vandaag om 19:23:29
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:21:30
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 19:14:12
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door defender
Vandaag om 19:08:33
Molenbaan (werktitel) door defender
Vandaag om 19:03:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
Vandaag om 18:57:18
BR-18.6 Schaal-0. door Sven
Vandaag om 18:23:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door wob
Vandaag om 18:04:05
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
Vandaag om 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 17:29:32
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 17:12:01
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:47:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:40:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 16:38:41
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
Vandaag om 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:30:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 16:23:24
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
Vandaag om 15:40:21
DDAR op basis van een Artitec DDM door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:23:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:17:00
De fabriek - Spoor 0 door tijgernootje
Vandaag om 15:10:51
Modeltreinwinkels in Berlijn. door Ronald69
Vandaag om 15:07:50
Lima Plan E ral kleuren vraag door Montanbahn
Vandaag om 13:48:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:47:32
  

Auteur Topic: Thayngen - (Baanplan N)  (gelezen 9168 keer)

Robert_N-Nm

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
Re: Thayngen - (Baanplan N)
« Reactie #15 Gepost op: 05 August 2008, 15:25:10 »
Dat heb ik net geprobeert met MIBA-plan en passen deed het van geen kant. Maar goed, daar ga ik nog wel eens een keer goed voor zitten want de industrie boogwissels (flm, minitrix) zijn wel heel erg nauw en lelijk in vergelijking met peco. (Het wordt dus in ieder geval code 55).

Misschien valt her en der nog wat ruimte te winnen met verdekte, korte radii). Even puzzelen dus.

Ik hou wel 120 aan, ben zelf 190+/- dus dan gaat dat zeker lukken qua tafelhoogte.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Frank!

  • Offline Offline
  • Berichten: 172
Re: Thayngen - (Baanplan N)
« Reactie #16 Gepost op: 05 August 2008, 16:43:14 »
Het 'probleem' zit hem voornamelijk in het feit dat je 7 sporen parallel wilt hebben lopen. Deze vertakkingen eisen een behoorlijke ruimte op. Misschien moet je daar een beetje in gaan snijden?
De Fl* boogwissels zou ik absoluut vermijden, deze gaan van radius 1 naar radius 2. Radius 1 wil je echt niet gebruiken. Mijn ervaring met deze boogwissels is in een woord: ontsporingen. Misschien zijn er van een ander merk wel boogwissels leverbaar die van radius 3 naar radius 4 buigen. Dat soort wissels zouden je extra lengte opleveren voor je stationsemplacement, je kunt dan de overloopwissels naar de bogen verplaatsen.

Groeten,

Frank

Robert_N-Nm

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
Re: Thayngen - (Baanplan N)
« Reactie #17 Gepost op: 05 August 2008, 17:29:54 »
Het probleem met snijden is dat het karakter van het station dan verdwijnt. Misschien alleen dat binnenste spoor verwijderen, maar de sporen bij de goederenloods en losweg zijn vrij karakteristiek in mijn ogen dus die wil ik liefst wel behouden.



In het echt is het een stuk simpeler want Thayngen Bf is zo recht als het maar zijn kan. Maar goed een eerste poging met code 55 dan maar, nu in een planningsprogramma.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Robert_N-Nm

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
Re: Thayngen - (Baanplan N)
« Reactie #18 Gepost op: 05 August 2008, 19:05:32 »
Nou ik ga maar snijden/snoeien. Binnenste spoor moet definitief geschrapt worden als aangesloten spoor. Ik noem het maar een overgroeid spoor waar de wissels voor verwijderd zijn (spoordesolaatheid dus). Ik wil het dus nog wel aanduiden, maar het ligt dan wel op de rand of het wordt onderbroken.

Zo kan ik denk ik wel wat ruimte extra creeren voor de andere sporen. Tevens zal ik denk ik nog een engelse wissel inpassen aan de rechter zijde naar de bovenste sporen (is een dure grap) maar dat zal ook weer plaats besparen. Straks een nieuwe tekening dan maar.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

PietvW

  • Offline Offline
  • Berichten: 126
    • Mijn modelbouw website
Re: Thayngen - (Baanplan N)
« Reactie #19 Gepost op: 05 August 2008, 19:19:48 »
hey, ondanks dat je nog in de ontwerp fase zit. ziet het er erg interessant uit. Succes met het ontwerpen :P Zal draadje geboeid blijven volgen.

mvg,

piet

Robert_N-Nm

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
Re: Thayngen - (Baanplan N)
« Reactie #20 Gepost op: 05 August 2008, 21:49:54 »
Hoi,

Een aangepast plan,



De groene stukken spoor zijn nu niet meer aangesloten op de hoofdbaan waardoor ik wat wissels kwijt ben. Ook heb ik nu aan weerzijde van het station een hele engelsman in het sporenplan gelegd omdat deze lekker ruimtebesparend zijn tov twee wissels tegen elkaar om sporen te laten kruizen.

Als ik het goed heb kunnen treinen nu zowel uit de richting Singen (links onder) als de richting Schaffhausen (rechts) alle sporen bereiken

Opmerkingen zijn nog altijd welkom

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Hookies

  • Offline Offline
  • Berichten: 1112
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re: Thayngen - (Baanplan N)
« Reactie #21 Gepost op: 05 August 2008, 22:07:30 »
Als je ervoor zorgt dat de treinen aan de onderkant al van spoor kunnen wisselen, dan kunnen inderdaad alle sporen bereikt worden. Maar kom je op het rechterspoor uit de spiraal, dan zie ik niet hoe je linksboven kunt komen. Of ik zie een wissel over het hoofd in deze tekening?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Robert_N-Nm

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
Re: Thayngen - (Baanplan N)
« Reactie #22 Gepost op: 05 August 2008, 22:32:37 »
Hoi Hookies,

Spoor 1 (als je de laatste potloodtekening ernaast legt is dat het spoor direct langs het stationsgebouw) wordt doorkruist door een tweetal boogwissels. Hierdoor kan je dus vanuit Singen naar de goederensporen bovenin komen. Spoor 1 zelf (langs het perron) is alleen berijdbaar in de richting Schaffhausen --> Singen dat is waar, maar dat laat ik zo.

Spoor 2 en spoor 3 (in de potloodtekening langs het eilandperron) en het 4e spoor dat parallel aan spoor 3 ligt) zijn komend uit schaduwstation Schaffhausen (rechts) via de gele minitrix-en bereikbaar en de treinen richting Singen kunnen dan via de engelse wissel weer verder rijden (Vanaf schaduwstation Singen visa versa).

Ik hoop dat dat je vraag beantwoordt.

Robert

Fan van Zwitsers spoor N(m)

Robert_N-Nm

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
Re: Thayngen - (Baanplan N)
« Reactie #23 Gepost op: 31 August 2008, 16:42:51 »
De rails is goedwels binnen (tenminste voor de zichtbare sporen). Voor de schaduwstations moet nog rails gekocht worden. Het enige wat nog rest is denken over het kat-proof maken van (met name) de schaduwstations. We hebben namelijk recentelijk twee katten in huis gekregen en de eerste wagens zijn al omgebonjoured en op de grond geknikkerd (zodat de nagels lekker gescherpt konden worden).

In ieder geval binnenkort een voortgang in een ander deel van het forum.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)