verschillende soorten van energie transport zijn bij warmte, door o.a. stroming en straling.
krijg ik nu een wasmasjien?
Hallo PaulIs het niet eerst verstandig een kompleet baanplan te maken van wat je eigenlijk wil bouwen.Denk hierbij dan aan een paar uitgangspunten.1 Wat voor thema, bijv lokdepot, bergtraject, grote stad, industrie etc.2 Welk tijdstermijn 30 er, 40 er, 50 er jaren of nu?3 Kan ik dit kwijt in mijn beschikbare ruimte4 Welke schaal, waarschijnlijk H0Ik krijg de indruk nu dat je alleen maar een plank hebt die bij de verwarming ligt maar misschien heb ik het helemaal mis en heb je al een grote baan.Wat is de reden dat je bij de verwarming perse wil bouwen, komt het treincomplex in de huiskamer??Ik denk dat er veel hobbyisten zijn die je wel willen helpen met een baan ontwerp.Maar nogmaals als je al een baan hebt dan moet je dit schrijven maar vergeten en heb ik een verkeerd beeld bij je vraagstelling.Herwim Frank
Kijk in je andere draadje even naar de laatste nieuwe bijdragen, daarbij is er één die m.i. nut heeft; die van de alufolie. Als je dat op een strategische plek tussen baan en verwarming plaatst, dan weerkaatst deze de warmte terug richting radiator. En blijven je materiaal en materieel op normale temeraturen.