Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 13:43:17
De wijntrein door spoorijzer
Vandaag om 13:39:01
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Silvolde
Vandaag om 13:22:47
Led verlichting knippert door Hasenwald
Vandaag om 13:16:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door grossraumwagen
Vandaag om 13:13:41
Pfarrerwinkel bahn door basjuh1981
Vandaag om 13:06:09
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 12:22:27
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 12:11:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ben
Vandaag om 11:24:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 10:55:16
Roco wagon openen door Modellbahnwagen
Vandaag om 10:46:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:02:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
Vandaag om 09:44:21
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 09:06:48
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 07:54:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 07:51:33
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:55
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
02 October 2025, 23:43:09
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
02 October 2025, 22:46:17
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen door Modellbahnwagen
02 October 2025, 21:45:27
NS 3502 van zwart naar groen door orientexpress
02 October 2025, 20:59:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
02 October 2025, 20:43:15
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
02 October 2025, 19:35:43
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
02 October 2025, 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
02 October 2025, 18:23:08
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
02 October 2025, 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
02 October 2025, 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
02 October 2025, 15:51:21
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
02 October 2025, 12:33:15
  

Auteur Topic: beschikbare blokkendoos combinaties van Roco  (gelezen 6863 keer)

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5567
Re: beschikbare blokkendoos combinaties van Roco
« Reactie #15 Gepost op: 08 June 2008, 10:22:44 »
Beste Ton,

De foto op pag 39 heb ik ook gezien. Dat is ook mijn belangrijkste houvast. Bovendien zie je op dezelfde fot rechts een mBD en links twee keer een mC, waardoor je kunt vaststellen dat het ongeveer gelijk is. Overigens lijkt de mBD de dwarsleiding niet te hebben. Op pagina 19 staat een mC naast een Hofpleinlijner en daar ontbreekt de dwarsleiding ook. Vervolgens biedt het boek van J.F. Smit over de ZHESM daar misschien weer het antwoord op. Daar staat dat de Blokkendozen op de Hofpleinlijn in 1926 over verschillende installaties beschikten om een en ander te beproeven. Het betreft een installatie van Heemaf en van Vickers. Misschien dat daar de verschillen uit zijn te verklaren. Verder biedt de tekening op blz 134 van dat boek de juiste lengte en positie van de dakleiding en samen met de foto in het eerste boek is dat de beste benadering van de dakinstallatie.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

modelspotter

  • Gast
Re: beschikbare blokkendoos combinaties van Roco
« Reactie #16 Gepost op: 08 June 2008, 10:27:25 »
Ik kan je helpen met een originele NS-tekening van een mC met een panto.
Zend ff een pm om eea te regelen.

Modelspotter

t.koopmans

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
Re: beschikbare blokkendoos combinaties van Roco
« Reactie #17 Gepost op: 08 June 2008, 13:19:46 »
In het "Handboek voor Spoorwegtechniek" deel 3 uit ca 1934 staat een uitgebreide beschrijving van de electrische installatie van mat'24/31. Vickers of Westinghouse/Heemaf mag op het dak niets uitmaken aangezien het verschil zit in de motoren en de aansturing daarvan. Hte boek geeft een nette opsomming van wat op dak aanwezig is, in de bestuurdersafdelingen en onder de bakken.
De daken verschillen alleen tussen houten en stalen daken. Bij hout is er een aardleiding extra en bestaan dakleidingen uit strip op isolatoren, bij staal liggen de leidingen in pijpen en is deze hele zaak geaard aan het dak zelf.
Mvrgr
Koopmans