Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:17
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Huup
01 August 2025, 23:17:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Fleischmann Anna ombouw. door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
Sfeer op je modelbaan door defender
01 August 2025, 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
01 August 2025, 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Show je werkplek door cor_b
01 August 2025, 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
01 August 2025, 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk door FritsT
01 August 2025, 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
01 August 2025, 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
01 August 2025, 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
01 August 2025, 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
01 August 2025, 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
01 August 2025, 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
01 August 2025, 18:34:36
Raadplaatje door Modellbahnwagen
01 August 2025, 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
01 August 2025, 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
01 August 2025, 17:17:20
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
01 August 2025, 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
01 August 2025, 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door R1954
01 August 2025, 16:31:56
Een nieuw begin door dreezy
01 August 2025, 15:52:23

Auteur Topic: Vraag over Sceneryshop  (gelezen 11666 keer)

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
Re:Vraag over Sceneryshop
« Reactie #45 Gepost op: 30 September 2012, 10:23:55 »
Blijf er wel bij dat nog niet geleverd krijgen na 14 dagen toch wel erg in het niet valt op een bouwtijd van meerdere jaren voor velen onder ons...
ja wat wil je, als je op elk stukkie grasmat steeds 2 weken moet wachten...  :P

cor_b

• at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
« Reactie #46 Gepost op: 30 September 2012, 10:49:23 »
Met alle respect voor Han ,ik laat hem niet vallen.
Als ik in Houten ben zal ik best weer bij hem spullen kopen, want alles wat hij heeft, is om te likkebaarden of wel schitterend .
Maar een modelbouwer wil tenslotte ook verder.

Cor

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #47 Gepost op: 30 September 2012, 10:59:01 »
ja wat wil je, als je op elk stukkie grasmat steeds 2 weken moet wachten...  :P

Bestellie toch gelijk voor de hele baan, scheelt ook nog 's in porto  ;) ;D

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #48 Gepost op: 30 September 2012, 11:38:18 »
Heb je duidelijke levertijden en worden die ook nagekomen heb je weinig communicatie naar de klant nodig; heb je onduidelijke levertijden en worden die ook nog eens met een veelvoud overschreden heb je veel communicatie nodig om je klant tevreden te houden.

Lijkt mij duidelijk dat duidelijkheid belangrijk is, ook als het voor de verkoper niet duidelijk is wanneer hijzelf bevoorraad wordt.

Stephan.

GW

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 30 September 2012, 15:01:02 »
Okay, on-topic dan:

Met mijn post heb ik geprobeerd aan te geven dat er veel te veel ge-OH-'d wordt OVER mensen, TEGEN mensen die daar hier, gezien de historie ALLEMAAL een mening over hebben. Dat is niet anders dan DE manier om je eigen ontevredenheid bevestigd te krijgen.

Bel op, stuur email, desnoods een brief. En als contact krijgen op die manier niet lukt (na twee weken, sic!) ga dan lekker in de kroeg lopen klagen, maar wat mij betreft: hou op met dat indirecte ge-OH over mensen die zelf te beleefd zijn om je lik op stuk te geven.

My $0.02...

Gerard

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #50 Gepost op: 30 September 2012, 15:18:27 »
Zover ik weet zijn de regels van BNLS niet veranderd sinds een ander bestuur de boel heeft overgenomen.

Dat zou dus betekenen dat het nog steeds niet is toegestaan een winkelier hier te bespreken, juist om dit soort uitvallen en discussies te vermijden.

Dus had het bestuur/moderators 3 pagina's geleden al moeten ingrijpen......
Ik heb er verder geen mening in, is gewoon 1 van de regels van dit forum.
« Laatst bewerkt op: 30 September 2012, 15:28:28 door Chris »

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #51 Gepost op: 30 September 2012, 15:22:02 »
Nee, mag en kun je niet verwachten dat deze hobbisten 7x24 uur voor je klaar staan... Helaas wordt dat door de Grote Schare wel verwacht...

Ik heb andere ervaringen met de klanten van de Buffetwagenactie. De klanten werden (en worden nog steeds) door mij goed geïnformeerd en ik moet zeggen dat vrijwel alle klanten een engelengeduld hebben. Er was alle begrip voor de vertraging en zelfs de laatste twee overgebleven klanten blijven geduldig. Geen gemopper of gezeur, wat ik mij in sommige situaties best had kunnen voorstellen. Af en toe kreeg ik vragen over de stand van zaken maar verder geen wanklank. Dikke pluim voor deze klanten! (y)
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Peter Spruit

• Offline Offline
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
« Reactie #52 Gepost op: 30 September 2012, 21:50:45 »
Heren,

Denk dat we dit gehakketak maar even moeten stopzetten want dit gaat weer lekker de verkeerde kant uit zo.

Ik gooi het draadje voorlopig even dicht.

Kunnen jullie allemaal even rustig nadenken en afkoelen ondertussen.  ;D

Peter
« Laatst bewerkt op: 30 September 2012, 21:58:19 door Jan Beelen »
Petdig1

Peter Spruit

• Offline Offline
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
« Reactie #53 Gepost op: 01 October 2012, 13:36:16 »
Heren ( en eventueel ook dames  ;D )

Hoop dat het nu even weer gedaan is met het oude wijven gezeur en dat het stof een beetje is gaan liggen.
Draadje gaat weer open... bij verder misbruik onherroepelijk dicht.
Ik heb de vrijheid genomen hier en daar wat op te schonen...dus hou het verder aub netjes met respect voor iedereen.

Peter
Petdig1

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #54 Gepost op: 01 October 2012, 17:05:44 »
Zo, na alle commotie toch maar even een reactie van onze kant.
Allereerst, we grossieren niet in webshops, we hebben er maar twee nl Sceneryshop en Decodershop.
Voor webshops heb je leveranciers nodig en leveranciers hebben vaak levertijden waar we als klant en webshop niet altijd vrolijk van worden. Bovendien is er altijd het dilemma wat vindt de hedendaagse modeltreinbouwer leuk en wat niet meer. Bij onze Scenery zien we per seizoen verschillende trends. Daar waar vorig jaar de herfstkleuren erg in trek waren zijn het dit jaar de complete struiken. Omdat ook onze financiële middelen beperkt zijn kun je niet alle producten en op voorraad hebben en voordelig prijzen. Dit gebeurt in normale winkels ook. Niemand heeft het complete assortiment van een Faller, Heki of ER decor op voorraad. Dan heb je ook nog leveranciers die fantastische spullen maken maar niet zo groot zijn dat ze direct alles maken wat gevraagd wordt.
Polak, een van onze best lopende series, staat helaas bekend om prachtige spullen maar ook om trage levertijden. De vraag is gewoon groter dan het aanbod. Hetzelfde geldt bv voor producten van Grove Den (hier wel bekend) Het is en blijft fraai handwerk dus wordt het soms wachten op iets moois.
Wil je niet wachten, ok geen probleem dan pak je toch iets van de andere sceneryleveranciers? Het blijft ook voor ons en vele andere een hobby en (nog) niet een 100% inkomen genererende job.
We doen het om juist producten van liefhebbers voor liefhebbers te brengen ipv de standaard kleurtjes en vlokjes en houtsnippers.
Door de langer durende dan verwachte ziekenhuisopname is er vertraging ontstaan in beantwoording en uitlevering, die dingen gebeuren nu eenmaal en t lijkt me niet dat we dit verder hoeven te bespreken op een openbaar forum.
We proberen de opgelopen vertraging zo snel mogelijk in te lopen en hopen en verwachten een beetje begrip. 
Als traagheid van leveranciers toch een onderwerp is wat een draadje vereist dan stel ik daarvoor een nieuwe te openen met als titel: Levertijden, voorraad en prijzen.
Succes met bouwen allemaal!

Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Gert1

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: 01 October 2012, 17:10:13 »
Allereerst, we grossieren niet in webshops, we hebben er maar twee nl Sceneryshop en Decodershop.

Het misverstand ontstaat denk ik door te klikken op het wereldbolletje bij jouw naam.
Dat is vermoedelijk een oude website?

mvg,
Gert

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #56 Gepost op: 01 October 2012, 17:13:16 »
Nee hoor is nog redelijk opportuun.. t lastige is dat er maar 1 website vermeld mag worden dus heb ik de meest algemene genomen. Trainspecials is voornamelijk consultancy, raadgeven en bouw, Decodershop voor de elektriek handel en Scenryshop.nl voor de groenvoorziening.

grtz han
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

ruudns

• Offline Offline
« Reactie #57 Gepost op: 01 October 2012, 21:10:41 »
@Han: misschien handig op je websites een link te maken naar de andere websites onder een menu "interessante links"  (y).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

MaVe

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 01 October 2012, 22:16:27 »
Beste mede modelspoorders,

Het gebeurd ook weleens andersom... Ik heb een tijd geleden wat bij decodershop besteld.
Ik heb het netjes en heel snel thuis gekregen. Ik koos voor betaling achteraf want dat vond ik lekker makkelijk... Echter... Ik vergat de factuur en kwam er pas 3 weken later achter dat ik die
Nog niet betaald had. Excuusmail gestuurd en direct betaald. Misschien herkent iemand zulke stommiteiten?  :P

De reactie op mijn mail was heel vriendelijk en begripvol terwijl ik gewoon goed fout zat! Ze moesten toch mooi onnodig lang wachten op hun geld.

Moraal van het verhaal: soms gaat het mis en hoor je er niets van en moet je lang wachten maar komt het toch wel goed  (y)

Vind het overigens heel tof dat men als winkel de moeite neemt om via een forum te reageren, chapeau!

hannes62

• N-Spoor, Era III / IV, DR5000, DR4018, DR4088CS, ITrain
  • Offline Offline
  • Bouwt Hochenstadt
    • Modelspoorbaan Hochenstadt
« Reactie #59 Gepost op: 03 October 2012, 21:41:29 »

Net zo als het op voorraad zijn. Zal het verduidelijken met een voorbeeld van winkelier A in Z die van product J een 2 tal zakkies op voorraad heeft. Helaas grijpt de klant voor je de 2 zakkies mee. Blijft het in voorrraad tot de winkelier zijn voorraadbeheer heeft aangepast. Wat in het geval van een kleine winkelier pas aan het einde van de dag of week is omdat het beheer in mindere mate geautomatiseerd is.

Hoi Martin, Ik snap wat je bedoelt... maar het zou wel netjes zijn dat de klant dan even op de hoogte wordt gesteld of dat er gereageerd wordt op een vraag via email over de levertijd. Op dit moment weet ik alleen dat ze achterlopen door een PB van Han, maar op de vraag wat de te verwachten levertijd is heb ik nog steeds geen reactie.
ik wilde met dit draadje ook geen negatief geluid richting de sceneryshop uiten, maar wilde eigenlijk weten of er problemen waren.
Ik heb meerdere zeer positieve draadjes gelezen over de shop en dat een leverancier dan in het ziekenhuis is beland is alleen maar vervelend voor die persoon! Ik wacht rustig af wanneer hij zijn zaken weer oppakt, want gezondheid gaat nog steeds voor de hobby!

Hartelijke groeten
Hans Hegger
Spoorse groeten,

Hans