Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor- en tramweg parafernalia door rolfm
Vandaag om 23:52:39
Raadplaatje door Huup
Vandaag om 23:43:07
vervolg op "veel AC wielen" door Klaas Zondervan
Vandaag om 23:21:43
Klein baantje 1200x1200mm door grove den
Vandaag om 22:57:21
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Thom
Vandaag om 22:49:25
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Dave.......
Vandaag om 22:40:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:29:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
Vandaag om 22:09:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:04:55
Nahmertaler Kleinbahn door NS264
Vandaag om 20:44:34
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:42:56
Eenvoudige, goedkope maar goede decoder? door Prutsert
Vandaag om 20:15:39
Van Veendam naar Stadskanaal en door naar Emmen door Scratchbuilt
Vandaag om 20:05:26
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:49:24
Spoor 1 nem of finescale door FritsT
Vandaag om 18:37:50
Roco 2025 door Dennis94
Vandaag om 18:16:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 18:16:11
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 17:49:43
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 17:36:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 17:22:19
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
Vandaag om 17:04:40
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door willyTEE
Vandaag om 16:28:29
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 16:24:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 15:12:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:07:23
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door tijgernootje
Vandaag om 13:42:35
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:22:45
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
Vandaag om 13:08:23
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:35:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door tijgernootje
Vandaag om 11:35:51
  

Auteur Topic: Spoor nul RijGroep NoordOost/Nederland  (gelezen 32895 keer)

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1812
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Spoor nul RijGroep NoordOost/Nederland
« Reactie #165 Gepost op: 24 October 2023, 22:52:44 »
Hallo,

Nog een beter beeld van akkerveld met op de achtergrond struiken   




foto overzicht van de laatste module bak  nu is de aankleding wat beter te zien


foto tijdelijke seinhuis eigenlijk is het een blokpost  daarbij staat nog de VW Kever de auto van de seinwachter

Met vriendelijke groeten,

bernard
« Laatst bewerkt op: 24 October 2023, 23:12:36 door bernhard67 »

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1812
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re: Spoor nul RijGroep NoordOost/Nederland
« Reactie #166 Gepost op: 13 March 2024, 23:30:20 »
Hallo

Sinds eind oktober   heeft er geen rij dag meer plaats gevonden weet  op dit moment ook niet of er  nog rijdagen plaats zullen vinden .

Maar goed  sinds de wintermaanden ben ik dus begonnen om nieuwe module bakken te bouwen  deze zijn compacter dan de module bakken die ik in Oldenzaal bij mij had . Deze bakken waren 1,10 lang en bestond uit 7 module bakken plus de dikke onderstellen  voor transport moest ik een bus huren wat niet echt goedkoop was. 

De nieuwe module bakken bestaan uit vijf bakken die niet langer zijn dan 1 meter  en qua dikte 9 cm zijn . deze bakken kan ik makkelijker vervoeren in een gewone personenauto. als het moet.  Ook zijn de poten niet breder dan 2 cm en heb ik hier een makkelijke constructie voor bedacht  zodat deze vrij makkelijk zijn mee te nemen.

Op dit moment ben ik  nog wel even bezig met de nieuwe module bakken sommige bakken moeten nog van aansluit draden worden voorzien en sommige rails moet nog van grind worden voorzien.  Daarna moet nog alle bakken afgewerkt worden met groen en struiken  en dennenbomen hier en daar.

Op de nieuwe module bakken komen maar drie gebouwen voor een station  wc gebouwtje en seinhuis .  alle andere gebouwen heb ik kort weg geen ruimte meer voor  en scheelt ook weer extra ruimte in de auto.



Foto van eerste module bak waar de overweg op zit oja loc op de foto is verkocht  komt wat anders  moois voor terug wat een tijd weg geweest is. .  Na de overweg rijdt de trein het station binnen het station gebouw is nu ook meer naar voren geplaatst , 

Station bestaat nu uit twee perons waarvan 1 peron midden peron is wat aan de achterkant schuin afloopt .De lok moet wel omlopen in het station en kan dus  terug lopen over spoor 1 of spoor 2 hangt natuurlijk vanaf op welk spoor de trein binnen gelopen is. 

Bij het station is ook nog een derde spoor echter loopt deze dood tegen een laad peron aan .  Hier kan je dus wat goederenwagens weg zetten of op pikken.

gezammelijke lengte van de module  is nu 4,75 meter  perron lengte midden perron is zo 240  het peron lengte bij het station gebouw is niet langer dan 1,50 lang genoeg voor een trein bestaande uit 2 Silverlingen of een  drie of vier dellig Railbus of een BR 212 met vier 3 YGE umbauwagens.

tot zo ver dit berichtje, Nu maar afwachten of er ergens in april  mei een rij dag plaats gaat vinden.

Wordt vervolgd

Met vriendelijke groeten,

Bernhard

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1700
Re: Spoor nul RijGroep NoordOost/Nederland
« Reactie #167 Gepost op: 25 May 2025, 17:54:39 »
Dag,

Even een vergeten draadje opgezocht om er wat leven in te blazen. Eerder dit jaar was er een rijdag in Drenthe en we kwamen eigenlijk tot de conclusie dat de rijmogelijkheden wat beperkt waren. Vanuit een opstelterrein, via een brandstofhandel naar mijn Ostmuhle Hafen. Nu had niet iedereen modulen bij zich dus dat beïnvloede bovenstaande uitspraak wel enigszins. Ik was al voornemens om iets nieuws te gaan bouwen en ben ergens dit jaar begonnen:

Van links naar rechts:

Hier de overweg, nog verder links zit het kopschot om te verbinden met andere rijgroepmodulen.


Kof onderweg.


Ongeveer halverwege de linkermodule.


Op de tweede module bevinden zich goederenloods en stationsgebouw.


En het perron is voorzien van volk en wat attributen, al wel geplaatst maar nog niet op de foto de perron hekken en perronlampen.

Het is allemaal nog niet klaar, maar wel bijna. Verdere plannen zijn een derde module om het omloopspoor te realiseren en een kopspoortje met een losweg. Verder wat groen, vrij saai verder. Wederom zijn deze modulen zo gebouwd (net als Ostmuhle Hafen) om ook zonder de rijgroep te functioneren. Er zal nog een fiddleyard gebouwd worden.

Groet, Gert-Jan