Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door RetroJack
Vandaag om 13:47:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 13:35:09
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door becasse
Vandaag om 13:28:39
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 13:21:54
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 13:21:44
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 11:06:46
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 10:43:42
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 10:35:58
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Rob Bennis
Vandaag om 10:29:42
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 09:37:20
20 jaar BNLS door Huup
Vandaag om 08:56:00
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 08:36:21
Zaagsel? door Frits C
Vandaag om 06:34:07
The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
Vandaag om 03:26:20
Een nieuw begin door bask185
04 July 2025, 23:51:59
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
04 July 2025, 23:09:51
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 July 2025, 23:07:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
04 July 2025, 22:57:07
Nijmegen in h0 door raymond erdtsieck
04 July 2025, 22:05:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
04 July 2025, 21:10:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
04 July 2025, 20:20:42
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
04 July 2025, 19:23:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
04 July 2025, 17:15:32
5 juli SSN Bello festival express door Seinhuis
04 July 2025, 16:53:46
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
04 July 2025, 13:31:30
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
04 July 2025, 08:34:09
Gezocht: Foto's Plan E/L postrijtuig in reizigerstreinen jaren '70 door marco
04 July 2025, 07:58:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
04 July 2025, 00:04:12
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
03 July 2025, 23:42:21
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Prutsert
03 July 2025, 21:47:40

Auteur Topic: Shapeways winkel is er nu maar hoe werkt het ?  (gelezen 3271 keer)

FritsT

• Offline Offline
    • nulpunt
Shapeways winkel is er nu maar hoe werkt het ?
« Gepost op: 08 May 2025, 11:25:40 »
Shapeways winkeltje schijnt er sinds vandaag via de site van Thangs weer te zijn.

Maar hoe dan? Ik snap er geen jota van.....
Enige documentatie via/van/met Shapeways kan ik niet vinden.

3Dbuildr

• Offline Offline
  • Fred
Re: Shapeways winkel is er nu maar hoe werkt het ?
« Reactie #1 Gepost op: 08 May 2025, 16:27:35 »
Ik heb het berichtje ook gekregen en heb me via de rode link "Lees het volledige verhaal en neem deel aan een livesessie" opgegeven voor 1 van de livesessies waarin ze alles gaan uitleggen over hoe Shapeways en Thangs samenwerken.

Wat mij betreft iig goed nieuws!!
Alles komt goed!
Volg 3Dbuildr ook op Facebook, Instagram en Youtube

FritsT

• Offline Offline
    • nulpunt
« Reactie #2 Gepost op: 08 May 2025, 18:17:13 »
Nou.....

citaat:
In this session, we meet our manufacturing expert, Tijs, from Shapeways to learn how to design for functional and hobbies using additive manufacturing. Tijs brings over 10 years of experience in this field, and we at Thangs are so grateful for his help.

3D tekenen kunnen we al, daar hebben we echt geen les in een online klaslokaal voor nodig.

Het gaat mij om een practische handleiding hoe je de winkel moet bedienen.
Overigens, de wachtlijst om in die winkel te mogen komen staat ook nog steeds aan en de excuses dat de oude winkel niet meer kan ook nog.
Ik snap het communicatief allemaal eventjes niet.

3Dbuildr

• Offline Offline
  • Fred
« Reactie #3 Gepost op: 08 May 2025, 19:11:16 »
Je hoeft niet deel te nemen natuurlijk...

Verder staat er in de uitnodiging:

- Introduction: Welcome to Thangs Platform and Monetization
- Uploading: How to upload to Thangs for Print versus Digital and set up your Shop
- Marketing: How to promote your shop
- Q&A

Ik neem dus wel deel  (y)
Alles komt goed!

3Dbuildr

• Offline Offline
  • Fred
« Reactie #4 Gepost op: 13 May 2025, 17:39:06 »
Net weer een mailtje van Shapeways gehad, de manual voor het starten van een Shapeways webshop op Thangs kun je hier vinden:

https://blog.thangs.com/getting-started-with-thangs-print-on-demand-product-listings

Ik heb het zelf nog (nog) niet geprobeerd maar ik ga zeker eens proberen!
Alles komt goed!

3Dbuildr

• Offline Offline
  • Fred
« Reactie #5 Gepost op: 19 May 2025, 19:34:07 »
Even wat informatie over mijn 1e ervaringen met het openen van een webshop op Thangs. Eerst heb ik een Thangs account aangemaakt, daarna heb ik een Stripe Express account aangemaakt, mijn Thangs account laten reviewen (en moeten laten goedkeuren) en daarna heb ik als test 2 stl-files van bestaande N-schaal modellen geupload:

1 STL file van 3 stuks FIXSTOP OK stootjukken, een file die sinds 2018 in mijn SW webshop stond en regelmatig door SW is geprint. Hieronder plaatjes van een Shapeways print:

En ik heb ook de STL file van een conversiekitje (accukasten, seinen, zwaailicht etc.) om van een Engelse Graham Farish Class08 een NS Hippel 500/600 te maken geupload, Deze file stond al sinds 2013 in mijn SW webshop. Hieronder ook plaatjes van een Shapeways print:

Deze 2 files zijn nu dus door Thangs gechecked op "printability" en zijn allebei afgekeurd: rejected!  :(

De FIXSTOP OK omdat: "The sprues are too thin. They are now 0.6mm but should be 1.0mm at minimum for MJP Visijet. Additionally some of the supported wires are now 0.6mm but should be 0.8mm at minimum. And some walls at the bottom of the model are now only 0.4mm and should be 0.6mm at minimum."

De accukasten zijn afgekeurd omdat: "Some of the wires are only 0.4mm thick in places where it tapers. These should be 0.8mm at minimum as supported wires in MJP Visijet. The sprues are also too thin. These are less than 0.7mm but should be 1.0mm at minimum."

Het bekende verhaal met te dunne wanden en te dunne draden dus... Als ik mijn "oude" files 1 op 1 in mijn Thangs webshop kon plaatsen had ik graag dat werk erin gestoken maar als ik al mijn bestaande files ook nog eens 1 voor 1 met het handje moet gaan aanpassen om te voldoen aan de (blijkbaar opnieuw strengere?) Thangs printability eisen is dat voor mij op dit moment echt een brug te ver...

Naast deze ervaringen heb ik ook nog wel wat andere feedback voor Thangs die ik ga verzamelen en aan hun support-afdeling terug ga geven maar voor mij staat het openen van een Thangs webshop nu echt even op HOLD, helaas...
« Laatst bewerkt op: 19 May 2025, 21:38:22 door 3Dbuildr »
Alles komt goed!

MOVisser

• Offline Offline
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
« Reactie #6 Gepost op: 20 May 2025, 00:08:07 »
Accu:

Het gaat toch voornamelijk om de accukasten en klein ander werk?
Al dat draadwerk kan er toch gewoon tussen uit?
Of zie ik dat verkeerd?

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 23 augustus ben ik er weer...

3Dbuildr

• Offline Offline
  • Fred
« Reactie #7 Gepost op: 20 May 2025, 19:50:15 »
Ronald, ik kan idd mijn STL gaan aanpassen maar de sprues heb ik nodig om al het kleine grut bij elkaar te houden, dus helemaal zonder draadwerk zal het niet gaan. Als ik mijn sprues dikker moet gaan maken zijn ze onderhand veel dikker/groter dan de kleine onderdelen en kun je die kleine onderdelen bijna niet zonder schade losknippen van de sprue. Denk maar aan de plastic modelbouwdozen waarbij de verschillende onderdelen met een verjonging vastzitten aan het grote frame om ze zo netjes los te kunnen knippen. Bij Thangs is zo'n verjonging blijkbaar niet toegestaan.

Los van de mogelijke (of onmogelijke) individuele oplossingen voor iedere individuele STL file, waar de schoen voor mij echt wringt: als ik al mijn bestaande Shapeways webshop STL files 1 voor 1 met het handje moet gaan aanpassen om te voldoen aan steeds veranderende strengere printability eisen leg ik het bijltje erbij neer en open ik voorlopig geen Thangs webshop.

Als andere modelbouwers andere ervaringen hebben wil ik natuurlijk altijd hiervan leren en mijn mening herzien, maar voor nu is dit voor mij wat het is en waar het stopt...

Alles komt goed!

FritsT

• Offline Offline
    • nulpunt
« Reactie #8 Gepost op: 20 May 2025, 20:12:20 »
Ik heb me er eerder ook al aan gezet en modellen geupload. Daarna trok ik al snel mijn conclusie bij de betaalmethode. Zijn we in Europa net gewend aan PayPal en Ideal en dan komt dit bedrijf met een betaalplatform waarvan de revieuws nogal ........ zijn.

De site van Thangs vind ik overigens ook een janboel. Kleurrijk dat wel. Absoluut niet zo overzichtelijk en gebruikersvriendelijk als de oude winkel van Shapeways.

Dan de maatvoering die ze hanteren. Shapeways was al aan de grove kant, laat staan dit.

Misschien ben ik niet van de huidige generatie, maar ik pas.

Dit allemaal niet te lezen als negatieve/boze kritiek naar Shapeways, maar meer als richtinggevend (als ze daar wat aan hebben). Ik spreek ze binnenkort nog wel want de prettige samenwerking in het verleden ben ik niet vergeten.