Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal
door
Overet
Vandaag
om 15:10:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:10:06
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor
door
VictorPM
Vandaag
om 15:00:03
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
Vandaag
om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:03:45
Fleischmann Anna ombouw.
door
Erwin 054
Vandaag
om 14:01:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 14:00:27
Show je werkplek
door
cor_b
Vandaag
om 13:47:28
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
jerrytrein
Vandaag
om 13:39:06
Bauarbeiten im gange
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:12:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:09:59
Eerste hulp bij Freecad
door
Eric v C
Vandaag
om 12:43:20
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
MaraNCS
Vandaag
om 12:37:27
Vitrinekast
door
741230
Vandaag
om 12:05:48
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
tothebeach
Vandaag
om 11:41:39
Grootspoor in Frankrijk
door
tothebeach
Vandaag
om 11:37:48
Artikelen "Het matblad"
door
j.ossebaar
Vandaag
om 11:08:24
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan
door
william_2
Vandaag
om 10:28:30
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
Noordernet
Vandaag
om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
Thom
Vandaag
om 02:36:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
TonM
01 August 2025, 23:45:23
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
bask185
01 August 2025, 23:09:02
Wohnzimmer AW werkrapporten
door
Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad
door
Luit
01 August 2025, 21:20:43
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2
door
Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 (gelezen 6935 keer)
tijgernootje
Offline
Berichten: 12235
Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
Re: Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
«
Reactie #30 Gepost op:
02 June 2025, 13:31:54 »
Knap staaltje werk
Ik doe het je niet na.
Ben je bijna wel verplicht om ook een 6700 te regelen in ACTS kleuren
Gelogd
Met vr gr
Floris
Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0
RobbertJan
Offline
Berichten: 3529
Mcn NSR Groningen.
Re: Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
«
Reactie #31 Gepost op:
Vandaag
om 11:00:30 »
Het is even stil geweest omtrent de class 58, maar er zit op het moment weer lekker
progressie in de ombouw van de voormalige British Railways locmotief.
Ik ben langzamerhand begonnen met het aanbrengen van de weathering op het model,
iets waar ik de tijd voor neem en daarom ben ik begonnen met de cabineramen.
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Het model is natuurlijk groot en daardoor kan er ook meer op detail gelet worden zoals
de ruitenwissers en hun "bereik" wat betreft het schoonmaken van de frontruiten.
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
De ruitenwissers maken een nagenoeg 90 graden slag, maar dat in model vertalen ging
niet zonder slag of stoot, de draaipunten voor de ruitenwissers zaten verkeerd en deze
moesten eerst 2,5mm verder naar buiten verplaatst worden alvorens het plaatje klopte.
Daarna een laagje verdunde Revell n.0. 9 er over gevolgt door een mengseltje acrylverf
met een heel diep donker bruine kleur.
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Na het weghalen van het tape het gewenste resultaat, echter, de linkerruit waar de
2e man zit is nagenoeg altijd veel smeriger dan de rechter, dus met verdunde bruine
acrylverf een laagje aangebracht en daar de ruitenwisser doorheen getrokken voor het
maken van strepen over de ruit, het verschil is duidelijk zichtbaar.
De grootste uitdaging is toch wel het onderstel, een hoop details en die moet ik allemaal
zien te vangen middels de weathering, zonder er afbreuk aan te doe.
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Een eerste aanzet met bruin om zo meer diepte te krijgen voor de vervolgstappen.
De laagjes volgden elkaar gestaag op, een lichte bruine waas over het geheel, een mengsel
van Ammo "Dust" en "Dark Rust" en Vallejo "Dark Rust" omdat ik geen passende kleur had.
De verenpakketen en enkele kleine delen zijn verder aangezet met Ammo "Dark Rust" zodat
er wederom meer diepte in de weathering ontstaat.
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Vanmorgen ze laatste hand gelegd aan de draaistellen, een mixje verdunde acrylverf bruin/zwart over
de aspotten en enkele delen van het draaistel gesmeerd en dat gaf het gewenste resultaat.
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Class 58 ACTS 5814 weathering
by
Robbert Jan.
, on Flickr
Alle verfjes zijn aangebracht met de kwast en daarna met een grote fijne kwast ge-drybrushed over de
oppervlakken, er is geen airbrush aan te pas gekomen.
Dadelijk de bufferbalken eens afnemen en voorzien van alle slangen alvorens deze ook nog een laagje
extra vervuiling krijgen en dan komt het einde van de ombouw wel in zicht
Gr,
Robbert Jan.
Gelogd
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5
BartvD
Offline
Berichten: 2171
Relax, it is only a hobby.
Re: Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
«
Reactie #32 Gepost op:
Vandaag
om 12:30:35 »
Mooi gedaan!
Gelogd
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen
www.flickr.com/photos/bvdoorn
De Fabriek een avontuur in spoor 0;
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0
Bij voorkeur in Schaal 0.
MaraNCS
niks gebouwd, niet geleefd
Offline
Berichten: 711
Re: Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
«
Reactie #33 Gepost op:
Vandaag
om 12:37:27 »
Op z'n half engels zou ik zeggen: dit is modelbouw Next level!
Op z'n Grunnigs: schier
Gelogd
Station Baarn HIJSM
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0