Ik heb het idee om zelf een draaischijf(je) of rolbrug in N te bouwen, ik heb al wat ideeën over hoe ik sommige dingen wil doen, maar ook vragen.Een draaischijfbouwen;Ik heb zelf het idee om als bodumplaat voor de brug van de draaischijf een stuk printplaat te gebruiken wat hier vast nog ergens rond zwerft. Daar wil ik dan de spoorstaven op solderen.Om dat aan te sluiten had ik het idee 2 stroomgeleidende platte ringen onder in de put te leggen. Hier zouden dan contac punten die aan de draaischijfbrug vast zitten overheen moeten schuiven en zo stroom op moeten nemen.Is er iemand dit al eens iets gedaan heeft wat hier op lijkt en is er iets goedkoops te koop wat ik zou kunnen gebruiken voor die 2 stroomringen.Wat zijn andere manieren om een draaischijf te bouwen en wat is de handigste manier om die aan te drijven.Ik heb zelf nog motoren in alle soorten en maten liggen.Hoe hou je zo'n draaischijfbrug mooi vlak en wat gebruik je er voor omdat te bereiken.Al deze vragen gelden eigenlijk ook voor de rolbrug, daar heb ik nog minder een idee hoe ik die kan maken.Oohja het moet zo min mogelijk kosten ook nog( lees ik wil ze eigenlijk voor nog geen E10,- kunnen bouwen).Groetjes MichielPs; er moeten locs tot 16m op kunnen( ik denk even aan een NMBS reeks 59), maar hoofdzakelijk zullen 2 assige rangeerlocs er gebruik van maken.[Edit] zoek functie(hier bij bnls) gebruiken met term draaischijf bouwen leverd van alles op wat niks met een draaischijf te maken heeft
Metalen schijven in de put zie je natuurlijk wel erg duidelijk liggen. Kan je geen metalen ringen rond de draaias maken en daar sleepcontacten langs laten lopen? Dat kan je zelfs helemaal uit het zicht maken, onder de tafel.
en vooral hun aansturing zijn duuuuuuuur